Tuesday, March 28, 2006

Mechul siirin yayinlanma sebebi ve yorumlara yorum..

Ecdada küfreylemek eldeki tek sermaye
Vatansa at üstünde çıkıyor ihaleye
Müslümanlara baktım hepsi de bölük pörçük
Mide uçkur davası semere vurulan yük

Kim umardı ki bir gün ayaklar baş olacak
Düşünün kim umardı inanmak suç olacak
Bir tek örtü yüzünden dökmüşken Fransız’ı
Bu gün tepside sunduk vatan kızlarımızı..

Kazim kardesime,

Bu siiri yayinlamaktaki amacimiz, bu gerceklerle ovunmek degil, ama bu gerceklerin farkina varip silkinip kendimize gelmeyi, hem nefsimize hatirlatmak icindir, hemde daha cok mucadeleye davet etmek icindir..

Ben sizin sozlerinizi tepkinizi anliyorum, ancak okuzun altinda buzagi aramanizi anlamiyorum..yani, kendi gercegini inkar etmekle kabul etmemekle gercekler degismez,.aciysa bile gerceklerini kabul edersin ve buna karsi nasil mucadele etmen gerektigini dusunur tasinirsin ve gayret edersin..

Ayrica butun bu gercekler, herseyin alt ust olmasi, baslarin ayak olmasi ayaklarin bas olmasi, efendimiz s.a.v.’in kiyametin belirtileri ile ilgili hadisi serifinde de belirtilmistir..Oyle bir gun gelecek ki, eger o zamanki muslumanlar sizi gorseler size deli derlerdi, siz onlari gorseniz bunlar kafir derdiniz seklindeki bir baska hadiste de acikca bellidir. Zaman gectikce elhamdulillah kuran-i kerim ve hadisler degismiyor amma velakin islama bakis acilari acisindan o kadar farkli yaklasimlarla islam boluk porcuk ediliyorki muslumanlar malesef birbirlerine dusmanlik etmekle dinlerinden daha cok mesguller. Bu da efendimiz s.a.v’in veda hutbesinde bahsettigi; “seytanin sizi eski dininize dondureceginden bir korkum yok, ama birbirinize dusureceginden korkuyorum”..hakli endisesini aciga cikartmistir..

Ben de sizin kadar vatan severim..Hele dinimi daha cok severim !
Kim oldugunu bilmedigim sairin gercekleri ifade edis tarzindaki carpicilik beni cezbetti..Her ne kadar ilk okudugum zaman, bu yazar ne diyor, hakaret mi ediyor diye supheyle baktimsada, dusununce bu aci satirlarin malesef gercek olma gercegi karsisinda belki size de ayni mucadeleye cagirma, mucadele etme arzusu uyandirma etkisi icin yayinladim…Aslina bakarsaniz bu kadar cok yorumlanmasi acisindan etkili oldugunuda soyleyebiliriz..

Size tavsiyem, elestirilerinizde daha sakin, yumusak ve yapici olmaya calisin..Gerceklerle mucadelenin yolu gercekleri red etmek degildir, once gercekleri bilip sonra ona karsi cizmen gereken strajeyi belirlemekdir..

Ben burada yazilan gerceklerle ovunmuyorum aksine DOVUNUYORUM!
Uzuluyorum ve care ariyorum..Eger siz de ariyorsaniz buyrun beraber arayalim ..

Vesselam..

50 comments:

ladybird said...

insaallah mucadele edenlerden oluruz sevgili ney..

Anonymous said...

efendimiz s.a.v.’in kiyametin belirtileri ile ilgili hadisi serifinde de belirtilmistir..Oyle bir gun gelecek ki, eger o zamanki muslumanlar sizi gorseler size deli derlerdi, siz onlari gorseniz bunlar kafir derdiniz

şiiri bende beğendim açıkcası hatta mükemmel diyebilirim ama burda verdiğin hadismi onda şüpheliyim ladybird ??_??


Anarshi

ladybird said...

Sayin Mustafa,
Hastalik icin once teshis gerekir..teshis olmazsa dogru tedavi olmaz..Ben analiz ettim, teshisi koydum..iman zaafi var..olaylara cevreye bakip anlamak icin dr ya da psikolog olmaya gerek yok..dusunen, iman sahibi herkes anlayabilir sorunu..recete sunmak gerekir..yakinda elimden geldigince cozumu uzerine ugrasacagim..suurlu her muslumanin ayni sekilde dusunmesi gerekir..

ladybird said...

anarshi,
aklimda hadis olarak kalmis..arastiracagim..

Anonymous said...

Hasan Basri (r.a),sahabelerden sonraki asirda yasamis(sahabeleri görmüs).Kendi devrindeki insanlara söyle diyordu Hasan Basri(r.a.):
"Eger siz onlari görseydiniz"deli" derdiniz.
Ama ama! onlar sizi görselerdi müslüman demezlerdi."


umarım kızmazsın ladybird çünkü b,biliyosun bu konuda hassas peygamber efendimiz (s.a.v) kim benim ağzımdan söylemediğim bir şeyi söylerse cehennemde yerini hazırlasın diye buyuruyor...

şiir için tekrar teşekkürler ülkemizin bugünkü durumunu anlatan başka güzel bir şiir bulunmazdı diğer başlıkta tahin zaten herşeyi açıklamış söyleyecek bişi kalmamış bize

Anarshi

emircan said...

Sahihaynde(Buhari_MÜslim)Kitab-ul Fitende bu anlamda hadisler hatırlıyorum.Ama tekrar te'kid etmedim.Ama en azından anlam olarak yanlış olmadığını hatırlatmak isterim.İkincisi;"peygamber efendimiz (s.a.v) kim benim ağzımdan söylemediğim bir şeyi söylerse cehennemde yerini hazırlasın diye buyuruyor.."Bu hadisi burada hemen kullanmak bence yersiz ve de gereksiz.Orada vurgulanmak istenen; kasıtlı,bilinçli ve amacı gerçekten dini bulandırmak,saptırmak olan kişiler için söylenmiş bir ikaz olarak telakki edilmelidir.Onlarında yeri elbet cehennemdir..

Anonymous said...

kardeş ben bu sözün hadis olmadığını biliyorum ve ilk yazımdada uyardım sonra gerçeği ile düzelttim sanki burda ladybird i kafir mi ilan ettimde (haşa) savunuyosun sadece konuyla alakalı bir hadis söyledim
bende biliyorum herhangi bir kasıt olmadığını ayrıca buraya giren bir kişi o sözü hadis diye alıp başka bir yere aktarsa bunun vebalini kimse ödeyemez

tekrar söylüyorum benimkisi sadece basit bir uyarıydı konuyu uzatmaya çalışmayın..


Anarshi

emircan said...

Uzattığım yok zaten!Benim ki sadece hatırlatmak..Kimsenin de savunucusu değilim..Siz sözü tersinden almışsınız anlaşılan!Ayrıca ben bu sözün zayıf rivayetde olsa hadis olduğunu hatırlıyorum.Üstelik anlam olarakta yanlış değil..

Ebrûlî said...

bu ne yorum trafiğidir? :)
şiirin sahibi ladybird'e teşekkür etmeli bence, ya da ladybird mü şaire teşekkür etmeli acaba? :-)

ladybird said...

sevgili ebruli,

yorumculara tesekkur edelim en iyisi ;-)))

ladybird said...

hadisler cecit cesittir;
meshur, mutavatir, zaif, hasan..
bir de uydurma hadis, fabricated hadis vardir ona itibar edilmez..emin olmadigim hadis ve ayetlari genele yazmamaya dikkat ederim..anarshi kardesin uyarisindan sonra isin ehline sordum..ogrendigime gore posta yazdigim HASAN bir Hadis,yani iyi hadis demek..

mesela mesela mutavatir hadise ornek anarshi'nin yazdigi:
KIM BENIM SOYLEMEDIGIM BIR SEYI SOYLERSE, CEHENNEMDEKI YERINI HAZIRLASIN..bunu en az 10 hadis raviisi rivayet etmistir, hem de kelimesi kelimesine ayni..Benim yazdigim ama mutavatir bir hadis degil ama sonucta hadis..

asil kaynagi bulursam ispatlamak isterim..

anarshi,
emircan yanlis bir sey yazmamis..senin uyarini samimi olarak algilayip arastirdim..sen haklisin ben hakliyim tartismasi yapmiyoruz..ben de yanilabilirim, bir baskasida hata yapabilir..onemli olan dogruyu hepbirlikte bulmak..

relax olalim ;-)

Anonymous said...

selam ladybird,

su bahsetigin siir tartismasini okudum, bende kazim arkadasa katiliyorum siir konusunda, kimseye yakismaz bu dille kendi milletini ve insanini tanitmak, hele hele muslumanim suyum buyum diye gecinen birinin gidip muslumanliktan gem vuruldu derken ayni siir icinde 'tepside kizlarimiz sunuldu' diyecek kadar olaya basit ve agir bir dille yaklasmasi hicmi hic yakisik almamis, sizler belki basiniz kapali bayanlarsiniz diye bu lafi uzerinize alinmadiniz ama simdi bu ne demek oluyor basini acan ve bikini giyen turk bayanlari tepside sunulcak kadar basitmi oluyor?

ben azra akini tanirim, hani su dunya guzeli olmus turk kizini, o simdi dunya guzelik yarismasina katilip ulkemizin kizlarini tabaktami sundu? Bu nasil dusunce fikridirki hemde bu fikri yuruten su an yurtdisinda egitim alanlarimiz.

Ulkemizin bayanlarini kimse tepside sunmuyor, osmanli zamani nasil kimse haremlerde osmanli musluman turk bayanini sunmadigi gibi.

Arap musluman ulkelere gidilirse o kadar carsaf altinda bile dolasip herturlu pisligi yapan cok insan var, ulkemizdede var, bu deyildirki butun kapali bayanlar onlar gibi.

Onemli olan ALLAH sevgisini kalpte tasimak ve namusuda kapanarak yaptigimizi sanmak yerine gercekten namusun anlamini bilip onu uygulamak.

Ulkemizin gidisatinin nedeni muslumanliktan uzaklasmakta felan deyil, ulkemizin su anki durumunun nedeni basa ulkeyi seven ve ulke icin gonulden canini feda ederek calisacak gecmisteki bazi padisahlar ve ataturk gibi liderlerimizin olmayisi.

Su gunlerde ulke topraklarimiz AB ulkelerine resmen feda edilmekte ve bizler bunun icin birsey yapalim demezken bu tur siirlerle oturup konuyu yine dine getirip birde turk bayanlarimiza hakaret edilmesine izin veriyoruz.

Benim dusuncemde budur bu siir hakkinda.

Av. Ertuğrul Harman said...

anarshi: nickin hosuma gitti

Anonymous said...

emircan kardeş hatırladığım kadarıyla bu sözün yanlış olduğunu söylemedim sadece hadis olmadığını söyledim ve bundada bu kadar emin olmasam söylemezdim





büyük velilerden Hasan Basri daha öncede söylemiştim sahabelerden sonraki dönemde yaşamış .......siz onları görseydiniz deli derdiniz (islama bağlılıklarını bu uğurda gösterdikleri fedakarlıklarını aklınız almazdı manasında) onlar da sizi görselerdi bunlar ne biçim müslüman derlerdi (müslümanlığınızı beğenmezdi) demiştir

yine tam hatırlamamkla birlikte sanırım hasan basri (ks) ırak ta yaşamıştı başka bir kaynaktada şöyle bildiliyor

Allah dostlarından hasan basriye (ks) dediler ki
eey imam bize biraz sahabelerden anlat onlar nasıl yaşarlardı

hasan Basri (ks) bu soruya şu çarpıcı cevabı vermişti

siz onları görseydiniz bunlar deli derdiniz onlar sizi görselerdi bunlar müslüman değil mi derlerdi

Allah Rasülünün s.av) mübarek bilgisi ile yetişmiş olan sahabeler bütün güçleriyle İslaaı yaymak için çalışmışlar bütün insanlar rabbimizi ve peygamberimizi tanısın cennete girsin ve islam nimetine ulaşsın anlayışıyla seferber olmuşlardı


evet siz onları görseydiniz bunlar deli derdiniz onların deliliği bildiğimiz cinsten değildi onlar birer dava delisiydi Allahın dinini bütün insanlığa ulaştırma delisiydiler

Allah ve rasülnün (.sav) yolunu takip ederek sahabenin dava delisi olmayı rabbim bizlere nasip etsin

konuyu ben dağıttım galiba kusura bakmayın neyse siz benden daha iyi biliyorsunuzdur!!! artık yazmam


ama bu konuda o kadar basit bir konu değil hadis alimi Buhari bile bu konuda çok titiz davranmıştır hepiniz bilirsiniz hadisleri nasıl topladığını
zaten dediğim gibi Buhari de ve tam emin olmamakla birlikte Ebu Davut ta ilk aktarılan hadis böyledir

KIM BENIM SOYLEMEDIGIM BIR SEYI SOYLERSE, CEHENNEMDEKI YERINI HAZIRLASIN.

ben hala bu sözün hadis olmadığını iddaa ediyorum....

kaynak HAŞİM AKTEN hocaefendi

ryu kardeş nickin nesini beğendin anlamadım ama herkesin bildiği Anarshi anlamında kullanmıyorum yani kominist değilim :)) alışkanlık galiba bırakmak istesemde bırakamıyorumbu nicki nereye gitsem benimle geliyor inanırmısın evde babam bile böyle çağırıyor beni
okulda bile böyle anılıyorum :Ç))) tekrar teşekkürler ryu bugüne kadar ilk defa birinin hoşuna gitti diyebilirim

Anarshi

Av. Ertuğrul Harman said...

anarshi ben senin nikindeki espriyi anladim, biliyorum komunist degilsin ama olsan da ben severdim senin nickini. uslubun da hosuma gidiyor aslinda tatli, samimi bir uslubun var. bi de nickin bas harfini buyuk yazmiyor musun, ona bitiyorum iste

Anonymous said...

ya sonunda beni anlayan ve nickimi beğenen biri çıktı

çok teşekkürler Ryu

bende senin nickin anlamını merakettim söylersen sevinirim

(bu arada Ladybird elinde terlik gözlerinden alev fışkırarak bu yazıyı okuyordur muhakkak ve ne olmuş benim bloguma!!! demeye başlamıştır belkide ama kusra bakma Ladybird Ryu ile sadece burda yazışabilecez galiba idare edebilecekmisiniz Ladybird :)))


Anarshi

ladybird said...

ne demek efendim..
ryu benim sevgili kuzenim oldugu icin benim blogum onun blogu demektir ;-)
buyrun rahat edin..;-)

Av. Ertuğrul Harman said...

:) Anarshi tesekkur ederim. benim nick mert demek. adim da mert demek. ama adim mert degil. bilin bakalim ben kimim? :P

tesekkurler ladybird. her ne kadar ciddi konulari boyle sulandirsak da bize tahammul ediyorsun.

bu arada ali kahya'nin blogundaki dialog yazisini okudum gayet guzel kaleme alinmis bir yaziymis tebrikler ali kahya bey sanirim yanlis yerdeyim lakin olsun artik bu blog bir portal oldu zaten artik

Anonymous said...

tamam o zaman izin çıktı Ladybird den :=)

Ryu bak sen Ladybird den torpilliymişsin o zaman biraz dağıtalım buraları



eminmisin Ladybird dağıtabiliris demi blogu...

Anarshi

tahin said...

Cem ozellikle senin icin;
http://www.madalyon.gen.tr/?q=node/411

Ilk Turk -Dunya Guzellik Kralicesi Keriman Halis ve onun nezdinde tesetturunun sinirlarini ciplaklik esiginin yalniz bir cizgi gerisine tasiyan kadinlar icin soylenen sozler! Alin size altin tepsi, tencere, tava,.. her ne derseniz deyin adina!!
tahin


1913 yılında doğan Keriman Halis, bu yarışmaya Türkiye'yi temsilen katıldı. Günlerce Spa şehrinde kalan güzeller, çeşitli kişilerle görüştü ve konuştular. Yarışma gününde jürinin önünde kızlar birer birer geçip giyimleriyle, bakışlarıyla, tebessümleriyle puan toplamaya çalıştılar. Jüri salona geçip, puan değerlendirmesi yapmak istedi. Başkan kürsüye geçerek : - Sayın jüri üyeleri, bugün Avrupa'nın Hristiyanlığın zaferini kutluyoruz. 1400 senedir dünya üzerinde hakimiyetini sürdüren İslamiyet artık bitmiştir. Onu Avrupa bitirmiştir. Bir zamanlar sokağa bile, pencere arkasından seyredebilen Müslüman kadınların temsilcisi Türk güzeli Keriman, mayo ile aramızdadır. Bu kızı, zaferimizin tacı kabul edeceğiz, onu kraliçe seçeceğiz. Ondan daha güzel varmış, yokmuş bu önemli değil... Bu sene güzellik kraliçesi seçmiyoruz. Bu sene İslamı yenmenin zaferini kutluyoruz. Avrupa'nın zaferini kutluyoruz. Bir zamanlar Fransa'da oynanan dansa müdahale de bulunan Kanuni Sultan Süleyman'ın torunu işte mayo ve sütyen ile önümüzdedir. Kendini bizlere beğendirmek istemektedir. Biz de bize uyan bu kızı beğendik. Müslümanların geleceği böyle olması temennisiyle Türk güzelini dünya güzeli olarak seçiyoruz. Fakat kadehlerimizi Avrupa'nın zaferi için kaldıracağız." Böylece Keriman Halis dünya güzeli seçildi. Resimleri gazetelerde basıldı. Hatta kartpostal yapılarak satıldı, elden ele dolaştı.

Ali Kahya said...

adım zikredilmiş galiba.

teşekkürler ryu. yazı amacına ulaşmadı gerçi, ben yorumlarla biraz konunun zenginleşmesini istemiştim ama bir yorumcu arkadaşın yorumu sayesinde yazı güme gitti.

ladybirdden de özür diliyorum, blogunda alakasız bir konuyu yazmak zorunda kaldığım için.

tahin said...

Yine Cem icin aradim buldum.. Bakalim burda neler yaziyor..

http://www.papisss.com/phpBB2/viewtopic.php?p=61423&sid=7f38928fa46fa6b6457d349e73cebe2c


Pek çok güzel ve saf düşünceli kız güzellik yarışmaları tezgahına kapılıp istenmeyen bir yaşantıya malzeme oldu. Aynen Burcu Burkut örneğinde olduğu gibi :
Burcunun çocukluğu son derece espirili, hareketli ve neşeli idi.
Liseyi başarıyla bitiren Burcunun ailesi modern(!) bir yaşantıya sahipti.
Burcu'nun güzellğini ve cazibesini ilk olarak TRT farketti ve '' Kumar " filminde rol verdi.
Ardından Burcu 1989 yılında Türkiye ikinci güzeli seçildi. Artık ok yaydan çıkmıştı.
Singapura giden ve 1990 yılında süper model of Türkey birincisi olan Burcu bir çok yabancı ülke de güzelliğiyle ülkemizi temsil etti(!).
Güzellik yarışmalarıyla parlayan Burcu'nun çevresi bir hayli genişlemiş,
kalabalık bir arkadaş gurubu ve fazla miktarda parası olmuştu. Ve sonunda soluğu Amerika'da aldı.
1991 Yılında Amerika'da Los Angeles Parsons yüksek okulunun iç mimari bölümüne giren Burcu, bu okulu bırakıp bir butikte satış elemanlığına başlar. Çeşitli yerlerde tezgahtarlık ve sekreterlik yapar.
Bu arada Amerikalı avukat Glenn Davis'le beraber yaşar ve bu avukatla beraberken birden bire zayıflamaya başlar. Zayıflığının sebebini anlamak için gittiği hastane de korkunç gerçekle yüzyüze gelmiştir. Artık o AİDS hastasıdır.
1994 Eylülünde Türkiye'ye geldiğinde 60 kilodan 40 kiloya düşmüştür.
Ege Üniversitesi Tıp Fakültesinde de AİDS'li olduğu doğrulanır. Fakat sanıldığı gibi virüsün Amerika'da değil, 5-6 yıl önce Türkiye'de alındığını söylerler. Doktorların verdiği bilgiler müthiş bir iddiayı da beraberinde getiriyordu. Burcunun virüsü kaptığı tarih güzellik yarışmalarında dereceye girdiği zamanla çakışıyordu. Burcu büyük ihtimalle güzellik yarışması öncesi veya sonrası kapmıştı virüsü. Burada aklı meşgul eden ve öteden beriye tartışılan bir konu gündeme geliyordu.
Güzellik yarışmaları ne için düzenleniyor ve güzeller(!) daha sonra ne gibi bir işleme tabi tutuluyor?
Cevaplanması gereken en önemli bir soru da Burcunun katili kim? Bu sorunun cevaplanması yeni Burcuların olmaması ve yeni dramların yaşanmaması için çok önemli...
Zaten güzellik yarışmalarıyla genç kızları nasıl bir tehlikenin beklediği başvuru formlarından anlaşılıyor.
İşte Hürriyet Gazetesinde 20 Mayıs 1996 tarihli yarışma ilanı: Avrupadan bir Türk yıldızı doğacak! yılın güzellik yarışması " miss euro türk 96 " euro D'de.
Euro D'nin düzenlediği ve ilk kez gerçekleşecek olan " miss euro türk 96 " güzellik yarışmasıyla hayalleriniz gerçekleşiyor. Uluslar arası şöhret, çok değerli armağanlar ve unutulmayacak arkadaşlıklar...
Birinci olacak güzele harika bir araba. İkinci ve üçüncüye para armağanı.
Dereceye giren güzellere devre mülk ve Türkiye'de nefis bir tatil...
Ayrıca birinci olacak güzele " miss türkey " finalisti olma ve euro D ekranlarında şöhrete ulaşma şansı...
Belki de Avrupanın en güzel Türk kızı siz olacaksınız. Birbirinden güzel ve değerli armağanlara siz kavuşacaksınız. Haydi genç kızlar Türkiye'nin avrupadaki yüzü olun.

YARIŞMAYA KATILMA ŞARTLARI :
- 17-25 Yaşları arasında olmak
- Avrupanın herhangi bir ülkesinde oturma iznine sahip TC
vatandaşı olmak.
Mayolu bir boy ve bir portre fotoğrafınızla başvuru formunu doldurup postalayın...
Başvuru formunda ise şu sorular bulunuyor: Adı soyadı, öğrenim durumu, doğum yeri ve tarihi,
bildiği yabancı diller, saç rengi, boyu, kilosu, göğüs, bel, hobileri, adres ve telefon numarası...
Günlerce televizyon ekranlarından ve gazete sayfalarından yukarı da örneğini vermiş olduğuğumuz ilan yapılıyor. Hemen her genç kız bu cazip hediyelere talip oluyor tabi... Formlar ise kimi zaman gazetelerden,
kimi zaman ise 5 yıldızlı otellerin lobilerinden alınabiliyor... Yarışma sonrası ilişkilerin devam ettirile bilmesi için aday olanların telefon numaraları ve adreslerini yazmayı ihmal etmemeleri gerekiyor...
Yarışma öncesi ve sonrasında jüri üyelerinin iştahlı bakışları altında nerdeyse çıplak bir vaziyette güzel kızlar(!) arzı endam ediyorlar. Sadece maymun işştahlı jüri üyelerinin karşısında mı salına salına geziyor bu yarı çıplak kızlar? Hayır... Yarışmanın yapıldığı 5 yıldızlı otel veya tesisin en büyük salonu diğer şehvet tutkunları tarafından da
hınca hınc dolduruluyor. Eskiden köle pazarlarında cariyeler köle olarak satılırlardı.
Şimdi güzellik yarışmalarında arzı endam edenler kendi istekleriyle köle oluyorlar...
Konuyla yakından alakalı birkaç isim yarışmaya katılan genç kızlara çok iğrenç teklifler yapıldığını ve bir çoğunun bu teklifleri kabul ettiğini belirtiyorlar. İnanmak istemediğimiz bu hadiselerin boyutu çok kötü...
İşte Burcu Burkut bunların kurbanı... Daha fazla Burcuların heder olmasını istemiyorsak müslümanların gaflet uykusundan uyanıp Burcuların katilini bulması gerekiyor... Katilleri bulup tedbirini aldığımız gün inşaallah kurtuluş günümüz olacaktır....

tahin said...
This comment has been removed by a blog administrator.
ladybird said...

Merhaba cem hosgeldin,

Arap musluman ulkelere gidilirse o kadar carsaf altinda bile dolasip herturlu pisligi yapan cok insan var..diyorsun..Kendi gozunle gordun mu? Nerden biliyorsun? Arap ulkelerine gittin mi?

Islam'in islam ulkelerindeki garibligi, aslinda her muslumani derinden yaralayan, dini izzet ve haysiyetini rencide eden bir saik olmasi icab ederken, asirlardir, tahribata ugramis ve bu tahribatla manevi hasletlerinin pek cogunu kaybetmis bulunan gunumuz muslumanlarinin ekserisi, bu kahredici garibligi ne yazik ki soguk tas duvarlar kadar hissiz ve duygusuzca, donuk bakislarla seyretmekten oteye gecememektedir!

Derin yaralarin acilari buyuk, sancilari siddetli olur..Bu aci ve sancilari duymamk icin hasta bayiltilir, ya lokal uyusturucu maddelerle uysturulur veya morfin gibi muessir ignelerle rahatlatilir..

Iste, bugun her bir kufur, isyan, zulum, sirk ve turlu ahlaksizliklar sahnesi haline getirilen Islam ulkelerinde her seyden habersizce yasayan ehl-i ozenti muslumanlarin hali bunun gibidir..Bunyesini bastan-basa derin ve korkunc yaralar kapladigi halde o, herhangi bir aci ve sanci duymaksizin sakin ve huzurlu bir hayat surmekte sairin: Siz, hayat suren lesler, sizi kim diriltecek?..hitabina muhatablar olarak..Adeta bayiltilmis, kendinden gecmis veya uyusturucuyla uyusturulmus gibi..

Yillarca, asirlarca suren uykudan artik
Silkin de muhitindeki zulmetleri yik
Bir baksana:Gokler uyanik, yer uyanik
Dunya uyanikken uyumak maskaraliktir
Ey millet, Uyan!Cehline kurban gidiyorsun
Islam'i da "batsin" diye tutmus, yediyorsun

Sule Yuksel Senler

Anonymous said...

tahin inanilir gibi deyilsin, yabanci ulkede yasayip, yabanci ulkede egitim alirken bu guzelik yarismasina bu gozle bakmana inanamiyorum.

Ulkemizde dansozlukte osmanli gelenegi gibi gorulmekte biliyorsun yabancilar acisindan.


Oturup boyle sacma sapan guzelik yarismalari ile din elden gidiyor, ulkenin hali muslumanliktan uzaklastigimiz icin diye dusunmektense ulkemizi ilerletmek icin calismaliyiz ve dunya ulkeleri arasinda yerimizi almaliyiz ama biz boyle sacma sapan seylerle kafalarimizi yorarsak biraz zor yerimizi aliriz.

Japonyada kac tane din var, dinsizlerin sayisi en fazla ulkelerden biri, ayrica orda 1 din yerine bir kac dini secen ve uygulayan insanda cok, amerika desen her dinden insanla dolu, simdi ben bunlari niye verdim ornek? Demek oluyorki din ile ulkenin gelismesi yada ilerlemesi ayni baglantili deyil, din insanla ALLAH arasindaki bir iletisim, insanin kendi hayatina faydasi olur, bu sekildede cevresine ama tutup bunu ulke yonetimiyle bagdastirirsan bu zamanda iste o zaman bu sekilde oturup guzelik yarismasi ile turk kizlarini tepside sundugumuzu savunur, oturup internette buldugumuz bunun hakkinda yazilmis bir kac makaleyide desteklerken ulkede yerimizde sayip asil ulkemizi bu hale getiren hukumetlere ve yoneticilerini elestirmeyiz.

AB'ye turk topraklarini satan dunya guzelik yarismasina katilmis mayolu kizlarimiz deyilmi? Oturup ulke icin kotu kararlar alanlar ve ulkeyi bir cikmaza surukliyecek kanunlara imza atanda onlar deyilmi? Hatta PKK olayini yaratanda onlar deyilmi?

Birakalim lutfen boyle gereksiz olaylar uzerine kafa yormalari ve surekli parmagi bizler gibi yasamayi secmemis kisilere uzerine uzatip suclari onlarda aramayi.

Tekrar soyluyorum bayanlar olarak bu tur sozleri desteklemeyin cunku sizinde eminim cevrenizde basi acik ve denize gidip bikini/mayo giyen dostlariniz vardir, bu tur tepside turk bayanlarini sunduk lafi onlara cok asagiliyice bir hakarettir.

Kimse namusunu satmiyor guzelik yarismasinda nede turk kizlarini satiyor.

Tam tersi o kiz dunya guzeli oldugunda turk bayragi dalgalandiginda ben gurur duydum ulkemizin genc ve guzel bayaninin hem guzeligi hemde akli ile o unvani kazandigi icin ve o yarismayi kazananlar bircok faydali seylerde yapiyor dunyadaki cocuklar icin olsun aclik icin olsun.

Ben hicbir zaman ne basi acik nede kapali ulkemin bayani icin agzimi bozmam hakaret etmem, ulkenin gidisatinida onlara ve dine baglamam.

Ulkemizin su anki durumu neyse dedigim gibi adam gibi devlet adamlari yok ulkede, alin size dinine bagli bir parti gecinen akp partisinin kemal abisi.

Yani demek oluyorki bazilari dini gostermelik yapip ulkeyi yine soyup sogana cevirirken oturup ulke icin hic bi zarari olmayan bir dunya guzelik yarismasini kazanmis kiza o sekilde hakaret etmek hic yakisik almiyor.

Suclanacak kisiler ulke basindaki kisiler, ulkedeki farkli sekilde yasamayi secmis kisiler deyil.

Anonymous said...

ladybird ben hicbir zaman kendi gozumle gorup bilmedigim bir konu hakinda yazmam, yazarsam iftira olur iftiraninda ne oldugunu biliyoruz hem dinimiz acisindan hemde karakter bakimindan.

Ulkemize kac bayan geliyor biliyormusun Arap ulkelerinden cocuk aldirmak icin? Cunku kendi ulkelerinde hem yasak hemde evlilik disi iliskiye girdikleri ortaya cikarsa baslarina ne gelceklerini biliyorlar.

Turkiyedede cok gordum basi kapali ama herturlu seyi yapan. Dedigim gibi gordugum kisilerden dolayi oturup ben basi kapalilar soyle boyle konusmam aynen oturup bikini giyen bayanlar tepside kendini sunuyor diye cok agir asagiliyici bir yakistirmada yapmiyacagim gibi.

Ulkemizin sorunu iste aslinda bu tur tartismalarda cunku bizler oturmusuz nelere kafa yoruyoruz obur tarafta ulkeler bilimde ilimde almis baslarini giderken.

AKP'de secim meydanlarinda halki ulkenin gidisatinin dinden uzaklasmak oldugunu soyliyerek kandirmisti ve gorduk basa geldiler ne oldu.

Gelen gideni aratir misali aratiyorlar diyer hukumetleri, ulke bu kadar AB'ye kul kole olmamisti diyer hukumetler zamaninda ve bu kadar ulke icinde karmasa yasanmamisti ve hicbir hukumet zamaninda ulke parasi yedigi ispatlanan bir bakan hala savunulmamistir.

Iste ulkemizin kotu gidisatinin nedenleri bu siraladigim olaylar altinda, yoksa bikini altindaki bir turk kizinda deyil.

tahin said...

Cem,
Ikimiz farkli seylerden bahsediyoruz. Sen benim yazimi bir daha oku..

Ayrica bu; "Muslumanim diyenler neler yapiyor ben biliyorum" geyigi de beni baydi.

Bundan sonra ben de bana bu argumanla gelenlerin hepsine; ataturkcu laik oldugunu soyleyenlerin, islami cizgide degil-tam tersine cok savunduklari laik cizgide yasadiklarini iddia edenlerin neler yaptigini yazacagim! Ustelik sizin gibi; yok benim tanidigim bi basortulu kadin, yok haci amca gibi anonim sahsiyetlerin altina saklanmis, tamamen kisisel, kendi goruslerinizi iceren orneklerle degil, isim isim, unvan unvan onunuze dokerim.

Madem carpik yasami gorulen musluman sahislar konu edilerek; "biz biliyoruz muslumanim diyenlerin ne mal oldugunu" gibi bayatlamis geyikler cekiliyor; ben de bundan sonra "ben ne laikler-ataturkculer gordum, rusvetci, ahlaksiz.. goruyoruz iste laikleri, ataturkculeri" diye karsi savunma yapacagim..

Dedigim gibi benim verecegim ornekler, sizinkiler gibi "haci amca, basortulu teyze" ornekleri degil..

3-5 kotu ornek muslumani isitip isitip onume koyanlar once kendi carpik duzenlerinin yetistirdigi ahlaksiz, rusvetci ataturkcu-laiklerine baksinlar!!

Igneyi kendinize, cuvaldizi baskasina batirin...

Anonymous said...

burda bir ben eksikmisim, simdi fark ettim.
soyliyim, ustteki uzun yorumlarin hicbirini okumadim. kisalari okudum ve o da ne? arkamdan laf da etmisler! neymis, gume gitmis yazi, yorumum yuzunden. nolmus, o bi sey mi? benim yorumlarim sayesinde bloglar bile kapanir. hmm.. neyse... kisacasi bence elime gecmeyin sayin kahya.

ladybird said...

cem,
hem kendi blogunda hem burada yaptigin yorumlarda muslumanlara satasmiyorum desen de surekli satasiyorsun..burada verdigin ornek yine araplara satasma iceriyor, hep ornekleri basi kapali, arap ve diger muslumanlardan veriyorsun..Bu ne bicim perhiz, bu ne bizim lahana tursusu..

ladybird said...

Bu arada bakiyorum da bizi (testturluleri)dunyayi ve Turkiye'yi kurtarmak icin daha uygun goruyorsun sanirim. Surekli bize ne yapmamiz ve ne dusunmemiz gerektigi konusunda akil veriyorsun..Turkiye'nin gelecegi icin hangi konulari birakip hangi konulari ele almamiz gerektigini oneriyorsun..Ancak bakiyorum da diger hatunlarin (yemek tarifi ve gunluk dedikodu yayinlayanlar mesela) bloglarinda onlarin geyik muhabbetlerine katiliyor ve de onlara ne dusunmeleri ve ne yapmalari gerektigini, Turkiye'yi nasil kurtaracaklarini soyleme ihtiyaci hissetmiyorsun..

Hmmmm...

Anonymous said...

tahin bir geyiklikten bahsederken kusura bakmada geyik bir yazi yazmisin soyleki kim gelmis demis 'muslumanim diyenlerin neler yapiyor ben biliyorum yada ne mallar biliyorum' diye? Madem anonim isimler vermeden ben ispatlarim diyorsun o zaman isimde verseydin ya bunlari diyen kisi hakindada bilseydik kim demis o laflari.

Ayrica sana kim diyor ataturkcu gecinenlere laf diyemezsin diye? Her muslumanim diyen gercek musluman olmadigi gibi her ataturku severim diyende gercekten ataturku seven deyildir.

Ataturk'un arkasina saklanip dinsizlikte yapan var, dincilikta yapan var, irkcilikta yapan var, kufur edende var, varda var.

Mesala dunun laikligine karsi olan tayyip bu zamanda laikciyiz ataturkcuyuz diye dolasiyor.

Ben isimde veriyorum orneklerimde anonim takilmiyorum senin gostermeye calistigin gibi, bu zamandaki ulke durumumuzu anlatirken parti isminden ulkedeki bir bakanin ismine kadarda verdim.

Dedigim gibi su halimize bak, gelmisin cocuksu bir sekilde sen oyle dersen bende ataturkcu gecinenler hakinda yazarim demisin, alemsin ha =)

Anonymous said...

ladybird konuyu konuluktan cikarip neden kisisel yapmaya calisiyorsunki?

ben muslumanlara yada araplara hakaret etmedim, tam tersi basini kapatan kisilerininde icinde namuslu olmayanlarin oldugunu soyledim ve ornekler verdim. Bunu inkar etmek yerine nede olayi saptirip sanki ben hakaret ediyormusum gibi yorum yapiyorsun anlamiyorum.

Sen deyilmiydin gercekler uzerine konusmak ve tartismak, ben soyleyince bir gercegi hakaret oluyordu obur tarafta ulke bayanlarimizi tepside millete pesteh cektigini soyleyen sahsin sozleri gercek olup savunuluyor sizin tarafinizdan?

Ayrica dedigim gibi olayi lutfen kisisel yapma benim hangi bloglarda kimlerle yazismama getirerek, o bloglarda birisi cikip 'haremlerde musluman kadinlarimizi tepside sunduk' deseydi yada 'basi kapali kadinlar soyledir' deseydi onlarada fikrimi sunardim.

Bu arada senin sayfani ziyaret eden bayanlarda o benim ziyaret etigim sayfalari ziyaret ediyor ve yorum birakiyor =)

Anonymous said...

kim gelmis demis 'muslumanim diyenlerin neler yapiyor ben biliyorum yada ne mallar biliyorum' diye?
Friday, March 31, 2006 12:30:22

Bu yazilar sana bir yerlerden tanidik gelecektir herhalde..


Turkiyedede cok gordum basi kapali ama herturlu seyi yapan.


Thursday, March 30, 2006 10:57:06 PM


Kusura bakmada ALLAH'in dini derken kurani anlamak icin kafamizi kapatmaya yada imam hatip okularina gitmemize gerek yok.

Onlari yapan ama icinden uc kagitci cikanlarida goruyoruz.

http://www.blogger.com/comment.g?blogID=19822235&postID=114083152991247656
5:45

Bu siteyi hazirlayan bir grup kurana hatim indirmis gercekten dindar insanlar, dinimizin guzeligini gostermeye calisan ve Araplarin onu nasil yozlastirdigini ispat eden kisiler.

http://www.blogger.com/comment.g?blogID=19822235&postID=114083152991247656
5:51

(Burada Araplarin onu nasil yozlastirdigini.. diyerek tum Araplari tohmet altinda birakmis oluyorsun... Hmm.. Tum Araplar Islami yozlastirmis oyle mi?!)


bakiyorum Peygamberimizin yasantisini kendine ornek aliyor her musluman, o yuzden gulluk gulustanlik islam ulkeleri deyilmi? Islerine geldiklerini ornek aliyolar, mesala cok esli olmasini. Bana gosterebilirmisin gercekten dini butun kac musluman var? Ben bunu senin o dini butun gordugun kisiler icinden soruyorum hemde, ben biliyorum ne haci hocalar var 3 kagitcilik yapan yada ufurukcu hocaliga soyunan dinimizi sapitarak. O kisilerede bakarsan sabah aksam namaz kilan, eslerini kapatan, oruc tutan, sakal biyik birakan tipler. Simdi bu onlari benden dahami cok musluman yapiyor gorunusunden dolayi yada gostermelik yaptigi inancindan dolayi?

O adam onu yaparken ALLAH korkusu yokken ben belki onun kadar dinimi yerine getirmiyorum ama bende ALLAh korkusu var onun korkmadan yaptigi seyler icin.

(ben biliyorum ne haci hocalar var 3 kagitcilik yapan ..) !!!

http://www.blogger.com/comment.g?blogID=19822235&postID=114083152991247656
6:44

Islerine gelince tutucular islerine geldimi herkesten cok batili kafalilar benim gordugum kadariyla.

http://www.blogger.com/comment.g?blogID=19822235&postID=114083152991247656
1:39

Senin bilmedigin ne dinci gecineneler var ... kardes, Ataturk dusmanligi ile yanip tutusuyolar 5 vakit namaz kilarken o bahsetigim kisiler. Ben o kisilere o yuzden hakaret etmiyorum, ben o kisilerin ne tur musluman oldugunuda biliyorum neler dusunduklerinide.

http://www.blogger.com/comment.g?blogID=19822235&postID=114083152991247656



Yeter mi?

Anonymous said...

tahin inanilmazsin, yurtdisinda okuyan bir bayansin ama ugrastigin seylere bak, sayfa sayfa dolasip benim mesajlarimi biriktirmisin benim muslumanliga hakaret etigimi ispatlamaya calisarakki getirdigin yazilarim birinde hakaret yok, tam tersi muslumanim diye gecinenler ve dinimizi yozlastiranlara karsi olan tepkimi dile getiriyorum.

Ben musluman oldugumu gururla soyleyen ve basinida orten bayanlara saygisi olan birisiyim, ailemdede o tur kisiler var, o yuzden hic bu oyunlari oynama benim uzerimde iftira etmis olursun.

Senin gibi birisi ayni fikirleri paylasmiyorsa islam hakinda demek o kisi muslumanliga hakaret ediyor oluyor senin gozunde? sen nasil islami bu sekilde yayacaksin kendinde daha hosgoru yokken tahin?

ozelikle son o copy/paste etigin cumlemi iyi oku, MUSLUMAN GECINENLER diyorum, muslumanlar demiyorum.

Bu kadar olur ha, konuyu saptirip dediklerimi saptirip beni burda musluman dusmanligi yayiyorcasina gostermeye calisman yada muslumanliga hakaret etigimi gostermeye calismani kiniyorumki bir aralar gelip 'cem tebrik ederim tartisma uslubunu' derken simdi birden senin duymak istemediklerini soyleyince geyik sohbeti oldu tartismamiz. cok yazik.

ayrica ben sozlerimin hala arkasindayim, dini islami ataturkcu gecinenler yozlastirdigi kadar birde taliban ve hizbullah kafalarida yozlastiriyor, dunyada islam bir teror dini gibi goruluyorsa yada imamlarimiz cikip ingilterede olsun amerikada olsun islam bu deyil diye aciklamalara gereksinim duyuyorsa bunun nedeni o dini dinlikten cikaran muslumanim gecinenlerde.

simdi sen bana vicdanin rahat bir bicimde gelip durustce diyebilirmisin turkiye disindaki diyer musluman ulkelerdeki yasam mukkemel, hicbir suc islenmiyor hic bir pislik olmuyor? yada bana hizbullah ve taliban diye bir anlayis islami yozlastirmiyor?

ben bunlari elestiriyorsam tum muslumanlarami hakaret etmis oluyorum?

senin ilk gunler bana gostermis oldugun yakin dostluk sonrasi simdi bana karsi bu sekilde yalnis saldirisin inan beni uzdu.


demek insanlar bu kadar kisa surede degisebiliyor.

Anonymous said...

ahm...'ın cevabı sukuttur :)

Anonymous said...

ya cem şu yorumlarından sonra şimdi senin bloguna baktım

valla kendinle öyle çelişiyosunki şairin yazdığı şiirin ne kadar doğru olduğunu bir kez daha anladım senin blogunda

kardeş bence daha fazla yorum yapma çünkü çok gülünç geliyor bana yorumların

son olarak bloguna ne koymayı düşünüyorsun bodrum gecelerindeki kızlarımızın videosunumu...

yoksa liseye giderken kızlarımıza giydirilen bir bez parçasınımı???

bu şiir gerçekten çok doğru bazıları kendisini kandırıp gözlerini kapasalarda günümüzü anlatan bir şiir



şiir için teşekkürler ladybird...

Anonymous said...

son olarak sayın cem sizin gibi şehvetli shakira hastaları dinimiz hakkında konuşmaya devam ettiği sürece bu şiirler daha çok yazılır

daha çok ebeveynler lisedeki kızlarını okul çıkışı 25-30 yaşlarındaki sapık insanlardan korumak için hergün okul kapısında beklerler



bakınız:günlük gazeteler

Anonymous said...

anonymous din fethasi vermek bana dusme cunku senin gibi din hocasi gecinmiyorum bu 1 =)

Sana aslinda cok uzun bir yazi yazmistim ama sildim sonra, nedeni sayfami bile ziyaret edip gelip bu tur yazi yazan kisiye ben ne aciklama yazsam fayda etmez ama onun yerine sana soru soracam ve bakalim cevaplarin neler olacak.

Su zamanimizdaki seriat ulkelerinde hicmi cinsel suclar islenmiyor?

Sen okularin onune gidip o kucuk kizlarin cikisini bekledinmi peki istedigi kadar ustune ne giyinirse giyinsin o kizlar?

Amerika ve Ingiltere bircok islam ulkesindeki insanlara gore kafir ulkeler, simdi bu kafir ulkelerdeki muslumanlardami kafir oluyor kafirlerin arasinda yasiyarak?

Gecenlerde bir enistenin 13 yasindaki kiz cocuguna tecavuzunu okuduk gaztelerden, bunun sucu o cocuktamiydi bir bez parcasi giyip okula gitigi icin yoksa o cocugun daha once enistesi hakinda yaptigi suc duyurularina goz ardi eden polistemi?

Sana madolyonun obur yuzunu gosteremeyiz nedeni ise bizler icin gozlerini kapiyor gerceklere karsi derken gozlerini asil gerceklere kapatan sensin, her olayda senin gibi musluman olmayan kafir oluyor ve suclar onlarda oluyor ama hicbir zaman sen bana gelipte gunde 5 vakit namaz kilan bir haci yada hoca olan kisilerin icindede gunah isliyecenlerin yada sapiklik yapanlarin oldugunu soylemezsin yada soylendimi iste benim gibi biri tarafindan hemen sen kimsinki din hakinda konusuyorsun, sayfana bir dahaki sefere bodrum kizlarinimi asacaksin diye konuyu konuluktan cikarirsin.

Neyse cevaplarini bekliyorum isimsiz arkadas =)

emircan said...

Zaman zaman bloğunu takip ediyorum.Uğradığım bloglarda yorumun varsa onlarada göz atıyorum.Gördüğüm kadarıyla "bilemiyorum neden?"konulara yaklaşım tarzından ziyade;bakış açınızın temel noktalarının yanlış olduğunu gözlemliyorum.Bunun da nedeni,"kesin bilmememe rağmen" tahminim;içinde bulunduğunuz ortam,çevreniz,sizin kısmen dışında olduğunuz dünya ya tek zaviyeden,tek pencereden,belli bir noktadan bakma alışkanlığınızın olmasındandır.Öncelikle doğru bir gözlemleme ve sağlıklı bir sonuca ulaşabilmeniz için;sadece tek yönlü değil birçok yönüyle,objektif olarak bakmanız gerekli.Bu açıdan en azından diyalog içinde olmanız olumlu bir yaklaşımdır..
İkincisi:İSLAM=Herhangi bir siyasal parti,bir kısım medyanın aktardığı haberler,İran,S.Arabistan,Arap Milleti,Hizbullah,Taliban vs.vs..değildir.Eğer meseleye böyle bakarsanız ulaşacağınız sonuçlarda yanlış olur.İslam nedir? diye soracak olursanız bunu asıl kaynaklardan(Kur'an,Sünnet vs..)öğrenebilirsiniz..
Bugün tüm islam alemine baktığımızda dini bütün bir cemiyet görmemiz maalesef imkansız.Bu demek değildir ki İslam dininde haşa bir eksiklik veya bir sorun var.Aksine müslümanların uygulamada çok vahim durumda olduklarının bir göstergesidir.
Bana biraz da dini konuları siyasi konuya indirgiyorsunuz gibi geliyor.Yazılarınızdan okuduğum kadarıyla.Bu da sizin yine temeldeki yanlış çıkış noktanızdan kaynaklanıyor sanırım?Hiç bir millete karşı,bırakın milleti,bir bireye karşı dahi önyargılı,peşin hükümlü olmamamız gerekir diye düşünüyorum..Şeriatla yönetilen ülkedeki(öyle bir ülke yoktur)cinsel tacizleri,dinini yaşayıpta türlü türlü dalavare çevirenleri "İtham altında bırakma pahasına"ısrarla vurguluyorsunuz,ama gel görelim;Aynı hassasiyeti,titizliği,ince eleyip sık dokumayı,görmezlikten gelmeye,yok saymaya çalışıyor amaan ne olur ki?tarzında yaklaşıyorsunuz.Bu bence objektif bir bakış açısı değildir..

emircan said...

Cem beye hitaben yazılmıştır..

Anonymous said...

ben bu şiir hakkında yorum yapmıştım önceden ve beğendiğimi söylemiştim bu kadar tartışma bence yersiz önemli olan başörtülü kardeşlerimizin hala mağdur olması ve hala çağdıişı yasağın sürmesi ve bizim bu yasağın sona ermesi için neler yaptığımızdır
h epimizin bildiği eski masallardandır inatçı i ki keçi masalı bir köprünün ortasında karşılaşan inatçı iki keçi birbirine yol vermemek için direni rler bir türlü inatlarından vazgeçmedikleri için ikisi de yolunda ilerleyemez ve toslaşarak suya düşerler

keçileri bu inada iten nedir yada neden birbirilerine yol vermedikleri açıklanmamıştır bu masalda kurallar konulmamıştı keçiler için belki köp rüye ilk giren veya sağdan gelen ilk önce geçer denmemiştir bu kurallara uymayana şu ceza uygulanır diye ceza uygulayıcıları da yoktur onların

düşünemediklerinden olsa gerek
masalda sadece inatçılığın kötü olduğu vurgulanmak istenmiş demek kinedir inat ve inatçılık kavramı sözlük anlamda baktığımız zaman bu sözcüğe bir konu yada bir tutum karşısında katı davranmakdirenmek anlamı taşır olumlu yaklaşımla baktığımı zda özünde insanların kararlılığı göze çarp ar yani bir takım prensipleriniz vardır ve onlara göre hareket edersiniz bizim bu yasak karşısında inatçılığımız haklılığımızdan dolayıdır yoksa kimse boşuboşuna inat etmemektedir
diğer yandan olaylar ve insanlar karşısında kuralcısınızdırbu kural lar çoğunlukla kendinizce belirlenmişbelli olay ve olgulardan sonra kazandığınız deneyimlerle ortaya konmuştur örneğin sizin kurallarınıza göre yalan söyleyen biriyle arkadaşlık yapılmazçünkü yalan yalanı doğurur ve bu insana zarar verir düşüncesindesinizdir bu durumda diyelimki yalancı bir arkadaşınız var ve siz onun sürekli yalan söylediğini gözlemlediniz onu defalarca uyardığınız halde vazgeçmedi bu huyundan o nunla birkaç kez arkadaşlığınız bozulma aşamasına geldi ama yine de değiştiremediniz onu böyle bir durumda ruh sağlığınızı düşünerek doğal olarak o kişiyle ilişkinizi sınırlandırmak isteyeceksinizdir oysa o sizinle dost olmaktan memnundur şimdi bu kişi ile arkadaş olmak mı iyi sizce yoksa inatla kurallarınız olduğunu ve onun bu kurallarla çeliştiğini vurgulayıp bu dostluğu bitirmek mi (burda anlatmak istediğimi inşAllah anlamışsınızdır)böyle bir durumda siz görüşmek istemezseniz inatçı denilecektir muhtemelen size
bunun gibi pek çok örnek sıralanabilir
ben inatçılığın sağlam temellere dayalı prensiplerle örtüştüğünde faydalı olduğuna inanıyorum i nsan bazen inat etmeli edebilmeli diyorum karşısındaki kişiye ve kendine kazandıracağı bir takım getirileri oldu gğunu düşünüyorsainatla direnmeli
gerçi ps ikanalizde inat ve inatçılığın kökeni narsizme kadar dayandırılmaktadır kişilerin kendilerine karışılması durumunda ortaya çıkan bir kalkan olara b,ir savunma mekanizması olarak açıklanır inatçılık yinede ben inatçılığı seviyorumne derlerse desinler çünkü bir davan varsa çokta inatçı olman gerekir

inatçılığın ileri safhasında ise gurur kelimesi ile karşılaşırız onur şeref anlamı taşır bu kelimehani bazen biri bize karşı bir tavırda bulununca gururumuz kırıldı deriz ya ken dini beğenmişlik ve kibir anlamında kullanırız bazen deo sözcük işte bu gurur
inatçılığın ve gururlu olmanın dozu iyi ayarlandığında ve deneyimlere dayalı kazanımlarla yönlendirildiğinde fay ddalı olduğunu düşünüyorum her şeyde olduğu gibi fazlasının da zararlı olduğu kesin dozu iyi ayarlanmış inatçı yaklaşımlar zaman zaman pek çok sorunun çözümünde faydalı olmuştur gotenin bir sözünde olduğu gibi kaybedecek bir şeyi kalmayan insanlardan uzak durmak gerekli ...bizlerin artık kaybedecek birşeyi yok ve olmamalıdırda heleki kaybetmeyi göz aldığı şey gururuysa bizi terk eden her şeyi geri getirebiliriz ama gururumuz kaybolduğunda telafisini zordur buna çok dikkat etmek lazım
çok fazla inatçı ve aşırı kibirli olmamak koşuluyla inat ve gururun faydalı olduğuna inandığımı belirtmiştim dedim ya inat ve gurur bizim için çok önemlidir çünkü bu sorunun çözülebilmesi için bize gerekli olabn iki önemli erdemdir bunlar zate bundada doz ayarlamanın önemli olduğunu…kazanımlarla yola çıkılması gerektiğini a-ncak her konuda ahkam kesmek ve gereksiz inat etmek de yersizdir bizce doğruluk olasılığı yüksek olmayan konulardabilmediğimiz konularda inat etmek çevremizdekileri bizden uzaklaştırır unutmayın ki terk eden sevgililer bile geri döner ama insan yalnızlığa kaptırırsa kendini yalnızlık asla peşinizi bırakmaz yalnız kalmadan hep birlikte yola devam etmemiz gerektiğini bilmemiz gerekiyor bunad a dikkat etmek gerekir inatlaşırken
insan yaşamında kaybedilen pek çok şeyin telafisinin mümkün olduğuna inananlardanım bazı şeyleri geri getirmekdeğiştirmek mümkün kuralcı biriyimdir de boşuna inat etmek ve fazla gururun zararlarını da gördüm yine de inadımdan ve gururumdan vazgeçemiyorum benim inadım bu haklı davanın bir gün sona ermesi ve benim gururm annemim ve bacımın başörtüsüdür bundan başka bişi değil..çünkü kendimi bu halimle ve kurallarımla seviyorum dostluklarımda da insanları kuralları ve inatlarıyladirenmeleriyle kabul ediyorum temeli sağlam dostlukların inatlarla yıkılmayıp daha da güçleneceğine inanıyorumy eter ki akılane çözümlere başvurulsun unutmayın yaşamak direnmektir gerçek bir direnci hiç bir güç kıramaz...içinizden biri kırmadıkça...içinizdekileri iyi tanıyın ve o doğrultuda inatladirenerekyılmadan ilerleyin....

şöyle bir söz vardı..bu zaten herşeyi özetliyor

ölüm kucak açmaz direnene…
direnmek can verir bedene
diren gülüm diren ki Kokun sarsın evreni

zaten koca yazının ne anlatmak istediği belli bütün direnen madur baş örtülü kardeşlerimin yanındayım ve sonuna kadar yanında olacam
(ya ladybird kusuruma bakma bu yasak hakkında bilerin inat gurur ve direnme miz gerektiğini belirtmek için bir şey yazıyım dedim ama ...belki yine saçma bişiler yazmışımdır :))

Anarshi

Anonymous said...

emircan arkadas sen benim sayfamdaki yada baska sayfalardaki biraktigim yorumlari demek yalnis anlamisin. Soyleki, ben islami politikalya bir tutmuyorum yada islam bir sudi arabistan, iran, taliban hizbullahdir demiyorum.

Tam tersi bu tur gruplarin o tur ulkelerden cikarak islami bir teror dini yada gericilik olarak gosterip yozlastirdiklarini belirtmek istiyorumki bunu kimse inkar edemez, heleki su zamanimizda. Surekli islami yozlastiranlarin orasini burasini acan yada icki kumar oynayan kisiler oldugunu vurguluyoruz surda burda yada bu siirde oldugu gibi ama hicbir zamanda demiyoruz muslumanim diye gecinip, gunde 5 vakit namaz kilip o ustu basi acik diye kizdigimiz kisiden daha cok gunah isleyen sahislarinda oldugunu.

Gaztelerde onlarinda haberlerini okuyoruz yeri gelince. O yuzden ben olaya elimden geldigi kadar objektif bakip madolyonun her iki yuzunude gormeye ve gostermeye calisiyorum.

Dini politikaya ben deyil ama bu refah ve akp karistirdi ne yazikki, ozelikle secim meydanlarinda. Fakat basa geldiklerinde uc kagitcilik olsun, soygunculuk olsun yapmaktan geri kalmadilar diyer partiler gibi. Kemal abi surekli verdigim bir ornek, al sana abdesinde namazinda bir adam ve yaptigi uc kagitlar.

Benim bu orneklerle anlatmaya calistigim din ne elden gidiyor nede dinden dolayi ulke kotuye gidiyor, tek neden namuslu insanlar az artik ulkeyi yoneten, namusu bayanlarin ortunmesinde ararken asil namusu meclis koltuklarinda oturan bizleri yoneten devlet adamlarinda aramiyoruz ve buda en buyuk hatamiz.

Anonymous said...

kardeş dediğin partiler en azından dine önem vermişlerde politikaya karıştırmışlar
biz kuranın toplatan ezanı türkçeleştiren partileride biliyoruz veya Allah kelamı okutan okulları kapatanları VE VE VE Allahın emri olan başörtüsüne düşman partileri

yazılarına dikkat et te burda parti ismi verme ve kimseye çamur atma senin burda çamur attığın partiler bu ülkeye son yıllarda en fazla faydası olan partilerdir birileri hala çelme takma çalışsada

Editör said...

sayın okuyucular lütfen ayaga kalkınız cünkü cok kıymetli yorumlarımı yazacagım... herkes geldi mi eksik olmasın sakın !

birinci yorumum : kanımca güzellik yarısmaları sosyeteye orospu yetistirmek icin yapılmaktadır... ve hic bir olumlu yanı yoktur ( adımızı dünyaya duyurmanın daha bir cok farklı sekli semali vardır )

ikinci yorumum : basörtüsü yasagına elbette karsıyım...

baska da yorumum yok...

e hadi sizde bence bir yerde uzlasın artık artık...

cok kıymetli degerli yorumumun ana fikri :

yalan dünya hersey bombos hancı sarhos yolcu sarhos !

tahin said...

Cem,
Benim Ingiltere'de ogrenci oldugumu nereden cikardin? Ben hic bir zaman ogrenciyim demedim. Sonuclara bu kadar kolay atlama.

Bir zamanlar ateist forumlardan birisinde okuyucu ve katilimciydim. Hic bir zaman cinsiyetimi soylemedim, kadin ya da erkek oldugumu belirten hic bir isim, sifat yazmadim. "Bir kadin olarak soyle soyle dusunuyorum..."ya da "Bir erkek olarak soyle soyle davraniyorum.." demedim hic. Onun yerine "Bir musluman olarak.. insan olarak .." gibi cinsiyet icermeyen ifadeler kullanirdim.

Islamiyet biz kadinlara sunu saglanistir... gibi cumleler de kurmaz, "kadinlara" ya da gerekiyorsa "erkeklere" derdim..

Ama ateist forumun ateistleri de, muslumanlari da beni "erkek" zannederdi.. Hitaplarinda surekli bana erkekmisim gibi yaklasirlardi. Kimseyi duzeltmezdim ama dogrulamazdim da.. Cinsiyetsiz yazmaya azami ozen gosterdigim yazilarima bakip benim erkek oldugumu dusunurlerdi!

Peki bunu neden yaziyorum... Onyargilarimiz, kendimizce vardigimiz kanilar bizi yanlis sonuclara surukluyor. Bunu gostermek icin. Kimse bizi bir seyin "siyah" oldugunu soylemedigi halde, siyah oldugunu gormedigimiz halde, kendi kendimize onun siyah olduguna karar veriyoruz!


Dogrulamadigimiz ya da dogrulatmadigimiz; kendimizce vardigimiz kani ile harekete geciyoruz ve sonucta yanlis noktaya ulasiyoruz.

Bunun sonucu da; "Ben ne haci-hocalar biliyorum"a ulasiyor..

Aslinda halkimizin bu tur yani "ne basortululer-hocalar" yaklasiminda suclanacak ilk kisi bu yaklasimda bulunan siradan insanlar degildir.

Ozellikle Atif Yilmaz'in filmlerine bakarsaniz; yillardir Turk filmleri ile insanlarimizin beyni "sahtekar hoca" tiplemeleri ile BILINCLI OLARAK yikanmistir.

Insanlar soyledikleri sozlerin, kurduklari cumlelerin ve hatta akillarindan gecen dusuncelerin kendi urunleri oldugunu sanirlar.

Oysa ki, sahip oldugunu sandigi dusuncelerin aslinda kendilerine medya-sinema-televizyon araciligiyla yapilan beyin yikama faaliyetlerinin sonunda, hic farkina varmadan dikte ettirilmis, son derece klasik, yapay ve kalip verilerdir.

Iste bu yuzden; en egitimli ataturkcu-laik ile en dusuk egitim seviyesindeki insan AYNI KONUDA (ki bu konu nedense neredeyse sadece islamiyeti ve muslumanlari icerir!)AYNI DUSUNCEYI TASIR, AYNI CUMLELERI KURAR!!!

Neredeyse islamiyet ve muslumanlar disinda hic bir konuda ortak noktasi olmayan; egitimli kesim ile egitimsiz kesim, mesele islamiyet ve muslumanlara gelince hep ayni kalip dusunce ile hep ayni kalip cumleleri kurar...

Dedigim gibi, arastirmayan, dusunmeyen, ogrenmeyen, onyargi kaliplarini kirmaya calismayan, sorgulamayan insanimiz da elbette suclu ama ondan once onlara bu dusunceleri yavas yavas ve bilincli olarak enjekte eden ateist kesim ilk suclanmasi gerekenlerdir..

Musluman-ataturkcu-laik kesim arkadaslarim; ateistler tarafindan kafaniza sokulan dusuncelerden kendinizi kurtarin. Sizi surekli olarak zehirliyorlar, haberiniz olsun.

Medya ile, televizyon ile, kose yazarlari ile (en iyi orneklerinden bir tanesi Bekir Coskun'dur) kanaat onderleri ile... Surekli bombardiman altindasiniz.

Her firsat ve ortamda sizi muslumanlara ve islamiyete karsi zehirliyorlar.

Uyanin ve kaliplarini, onyargilarinizi kirin..

Editör said...

sayın blog sahibi yorumlar daha bir sertlesiyor kisisellesiyor ve saldırgan hale geliyor gitgide...

tavsiyem yeni bir post atmanızdır...

ladybird said...

"Hic bilenle bilmeyen bir olur mu?"
(Kuran-i Kerim)

Anonymous said...

isimsiz ve tahin, sizlere cevabi kendi sayfamda veriyorum cunku baskasinin sayfasini gunlerce mesgul etmek istemiyorum.

Hele hele konular benim ziyaret etigim sayfalara kadar kisiselige dokuldugu bir ortamda.

Sayfamdaki tartisma herkese aciktir her zaman oldugu gibi.

ladybird said...

sevgili cem,

benim sayfamda da konular her zaman herkese aciktir..aksini iddia eden cikamaz cunku her konuda her fikir yazilabilir, yazilanlar silinmez, simdiye kadar da silinmemistir..

Siir tartismasini ben baslatmadim, gelen tepkilere gore dogal olarak cevap verdim ya da verdik.."Bu konuyu tartisacaginiza daha ciddi konulari tartisin" diyerek bana akil verdigin icin sana yukarida sordugum soruyu sorma ihtiyaci hisettim..bunu "kisisellige dokulmus" olarak algilama..

tartismaya acik biri oldugun icin aklimdan geceni yazdim..

en derin muhabbetlerimle..

Anonymous said...

türbana veya başörtüsüne karşı olanlar çıkıp açıkça karşıyım diyemiyor ama benim annemde başörtüsü takıyor benim teyzemde başörtüsü takıyor gibi laf oyunları yapıyor yani evde yaşlı annemiz teyzemiz takarsa hiç bir sorun yok ama resmi kurumlarda takamazsın üniversitede takamazsın zinhar ann, teyze de olsan evladının diploma törenine başörtüsüyle giremezsin sadece kamu binalarında temizlikçi isen örtülü çalışabilirsin
bu ne saçmalıktır bu ne bağnazlıktır hemşire veya doktor beyaz elbise gi yip başı örtülü olunca hem şirelikten veya doktorluktan çıkıyormu hemşire veya doktor olduğu tanınmıyor mu hhiçbir medeni ülkede böyle saçmalıklar yapılmaz herkes istediğini örtmesin önemli olan isteyen bayanın başını kapatmasıdır adı başörtüsü de olur türban da olur hiç önemli değil bu farkı başlarını örten değil karşı çıkanlar icat etti zaten
hiç kimse başkalar ının istediği gibi inanmak zor unda değildir bu bir vicdan işid ir Allahın emirlerini yapıp yapmama işidir benim in ancım bunu gerektiriyor türban takıyorum diyene o bir simgedir takamazsın denilemez o zaman ben de başka şeylere simge derim ve bu işin son u gelmez


İnkarcı güruhun kalbi kırılır,
Mazlumdan, mağdurdan, açtan söz etme.
Sana 'yobaz' diye damga vurulur,
Sokakta açılan kıçtan söz etme.

Konuşmak istersen hanyadan konuş,
İkinci, üçüncü dünyadan konuş,
Kore'den, Küba'dan, Kenya'dan konuş,
Hep dışa dönük ol, içten söz etme.

Abdurrahim Karakoç üstad boşuna söylememiş bu şiiri.


Anarshi