Saturday, March 04, 2006

Ozel istek uzerine sweet november yorumlari ;-)


Sobe oyununa verdigim cevaplar bolumunde yorumcularimizdan biri adi gecen film hakkinda yorumlarimizi istemis.. tahin'in yoklugundan firsat bilip yazmak istedim ;-)

Filmimizin adi "Sweet november" turkcesi "Kasimda ask baskadir". Oyuncularimiz Nelson (Keanu Reeves) kendisini San Francisco'da reklamcilik kariyerine adamis iskolik..Surucu ehliyet kursuna girdigi gun Sara (Charlize Theron) ile karsilasir... Hayatinda bulunan diger kadinlardan cok farklidir..Nelson kizimizin testi gecememesine sebeb olur ve kizimiz Sarah bunun altinda kalmamak icin "kadinin fendi erkegi yendi" inanci ile takip eder ve 1-2 gun emek sonunda nihayi hedefine ulasir..Ardi arkasi kesilmeyen olaylar sonrasinda filmin adi uzerinde Kasim'da ask yasanmaya baslanir.. Peh Peh Peh ;-)

Filmin ana konusu "She Just Needed A Month To Change His Life For Ever". Oglanimizin hayatini degistirmek icin kizimiza 1 ay yeterliymis ;-) Bu kadar bilgi yeterlidir herhalde, simdi gelelim filmi nasil seyrettigimize..

Tahin 2-3 gunlugune beni ziyarete gelmisti saolsun.Gece misir patlatip karanlik odada filmimi(zi) seyretmeye koyulduk.. Daha once seyretmeme ragmen ilk kez seyrediyor havasi icerisindeydim.. Dakika 1 yorum 1..Tahin hanim elestirmeden durur mu ?

Onunla ilk defa romantik film seyrettigim icin ilk dakikalarda yaptigi acimasiz elestirileri duymamazliktan geldim..Onu ignore ettim ;-)) Ilerleyen dakikarda elestirinin dozu sertlesti..Ahh kayit cihazim olsaydi da tekrar dinyelebilseydim o enteresan yorumlari ;-)

Kisa keselim efendim, filmin sonuna dogru uzandigim yerde ziril ziril aglamaya basladim..Niye agladin diye sorun ? Eminim soruyorsunuz su an icinizden, kizimizin hasta olmasina, filmin bitisine yahut ayrilik vakti geldigi icin degil tahin'in komedi filmi seyrediyormuscasina attigi kahkahalara agliyordum :((PP

Tahin'e goz yaslarimi belli etmeden yerimden kalkip asagi indim..Bu kiz benim arkadasim hele ki en samimi arkadasim olamaz diye gecirdim icimdem :P

Hanfendi asagi indi, bir keyif bir sevinc gormelisiniz..Istahi acilmis mutfagi karistiriyordu ;-) Buzdolabinin onunde dikilmis "kemirecek bir seyler ariyorum" dedi :D Daha fazla sessiz kalamiyacagima karar verip film hakkinda ki dusuncelerimi ve onun asla romantik olamiyacagini, ruhsuz oldugunu vs vs soyledim..(rahatlamistim)

O ne yapti sizce ? Koltuga gecti, ellerini acti ve "Allah'im ben de romantik olmak istiyorum! ben niye bu kadar mantikli bir insanim?" diye dua etmeye basladi..Bu samimi icten gelen bir temenni degildi tabi..Dalga gecmeye devam ediyordu ;-)) Sonrasinda bilgisayari acip, nete baglandik "sevgili google soyle romantizm nedir?" diye danistik, amma velakin sonuc alamadik ;-)

Iste boylee...;-))

Not: Tahin yarin yolcu..Yeni evine tasiniyor, firsattan istifade etmis oldum..Nete baglansa ayni acimasiz elestirilerine devam edecekti, eminim ;-) Ikimizin de uye oldugu mail grubunda bu film gunlerce yorumlandi..Her hatirladigimda guler o geceyi hatirlarim..Bu arada tahin canli-kanli, cinayet film meraklisidir..


8 comments:

tahin said...

Hele bir doneyim, karsilastirmali film elestirisi yapacagim;)

Sweet November VS Autumn in New York
:))

Kan govdeyi goturecek:))

Ta-ta-ta-taamm..

:))


Sweet November; kisaca soyle bir film..

Hatun kisi kanser (Allah kimseye vermesin..bir de boyle hastaliklari kullanip duygu somurusu yapiyorlar!!), olmeden once hayatini; kendini isine gucune adamis, akli basinda adamlarin, akillarini baslarindan almaya adamis!

Her ay bir er kisiyi misafir (!) ediyor evinde! Bizim Cinli&Amerikali kirma Keanu da Kasim ayi talihlisi:P

Bir ayda sozkonusu iskolik sahis boyle sevgi kelebegine ve hatta sevgi pitircigina donusuyor falan filan fesmekan... Iste kopekler sahilde gezdiriliyor, alt komsulara (ki alt komsular bir cift Elton John ve sevgilisi misali...) yemek hazirlaniyor, yemege gidiliyor vs vs.. Ah bu arada hatun kisinin ailesiyle arasi bozuk, gorusmuyor onlarla.. Hani hastalik sebebiyle uzuntu vermemek adina vs. Yahu sen once kendi hayatini ve iliskilerini duzelt, milletin yolunda giden duzenini bozmaya kalkisacagina...! diyorum sonra adim anti-romantige cikiyor:P

Autumn in New York daha askin bir film.. Ordaki hatun kisi egzantrik sapka tasarimcisi! Kutulari sapka yapip hayatini kazaniyor. Millet de bu filmleri izleyip "yurt disinda para kazanmak ne kolay" izlenimine kapiliyor..

Sweet November'daki hatun da kopek gezdirerek gecimini sagliyordu.. Uydur uydur diz ipe iste.. Ben de yazayim romantik bir film senaryosu:P

"Santa Monica'dan Yarim Gelmis":))

Londra'li pek bi mesgul isadami, er kisi John, yine cok mesgul bir gununde Hyde Park Corner'in cornerindan gecerken; hayatinin ne kadar karmasik, kendisinin de ne kadar iskolik oldugunun bile farkinda olmadan yurumektedir bu esnada, Santa Monica'dan Londra'ya dil ogrenmeye gelmis olan Santa Monica'li hatun kisi Monica ile carpisir...

Sonra Londra'ya yagmur yagar:)
Sonra Londra Belediye Baskani metro biletlerine yine zam yapar.. Monica zammi protesto icin sokaga dokulur. Kapitalist John ile sosyalist Monica karsi karsiya gelir.. Film ask filmi olmaktan cikmak uzere:)) Toparlayalim:)

Neyse sonra John Monica sayesinde kapitalizmin ve iskolikligin falan ne kotu bir sey oldugunu anlar. Kravati cozer, Italyan ayakkabilarini sokaktaki evsize verir. Sonra John ile Monica Himalayalara budist olmaya giderler. Yolda, himalayalara tirmanirken John yasli oldugu icin yorulur, kalp kriz gecirir ölür. Monica da aglar.. "Ama hayat bu, devam ediyor" der. Himalayalara gitmekten vazgecer, kapitalist olmaya karar verir. New York'a gider is kadini olur. Olan zavalli John'a olur..John'un kemikleri sizlar...

:)


-The End-

tahin.

ladybird said...

Amanin! senin burada isin ne ? Ev tasiyacaksin, kolileri doldur, bavullari kapat..

Gider ayak anti-romantik bir senaryo yazmis ;-)iyi guzel de, John aski icin fedakarlik yapmis;kravatina, ayakkabisina kadar vermis..karsiliginda hanfendi ne yapmis ? Nothing! Bu mudur ask&fedakarlik&emek ? no no no

Ama yine de senaryoyu hayata gecirmeli, kesin tutar :P

Simdiye kadar yaptigim test sonuclarinin hepsi 'iflah olmaz bir romantik' oldugumu kanitladi..Daha fazla yoruma gerek yok sanirim..

Anonymous said...

filmi ben de izledim ve biraz ikilemde kalmıştım, bu yüzden sizin fikirlerinizi almak istedim. paylaştığınız için teşekkürler ama benim ikilemde kalmamı değiştirmedi aksine artırdı :)

Ebrûlî said...

ifrat ve tefrit ortada buluşmuş. Tahin ve Ladybird arkadaş olmuş :)

ladybird said...

tahin dondugunde bu filmi yazacak ;-)
O filmi cok begenmemistim, sweet november kadar etkileyici degil..Richar Geer'in fimlerini severim..Ayrica ona beyaz sac cok yakisiyor..

muhalif ruhlu tahin buna da kilif uydurur..;-)

ladybird said...

Anonymous,
Filmin neresinde ikilemde kaldin ?

Ebrûlî,
Iyi ki arkadas olmuslar ;-)tahin'den daha mantiklisini bulamazdim:P

Anonymous said...

mantığımla duygularım birbirini sorguladı. ikilem bundan kaynaklandı.

ladybird said...

Bu durumda karpuz imdadimiza yetisiyor ;-)
Karpuz ne alaka demeyin..aciklayim hemen..Benim mantigima uyan bir ornek oldugu icin surekli kullanirim..Karpuz ben de ici duygusallik, disi ise mantigi cargistiriyor..

Karpuzu kucaginda SIMSIKI tutacaksin ki dusunce ici disina karismasin..

Bu filmi eliniz de bir adet karpuz ile seyretmenizi tavsiye ederim ;-)))