Friday, March 17, 2006

Günün Sözü..

Iyiligi emreden insan, iyiligi evvelâ kendisi yapmali!.. Kendisi yaptigi zaman sözünün tesiri çok olur. Manevi bakimdan da müessir olur.
Prof. Dr. M. Es'ad COSAN (Rh.A)

Cok guzel bir soz ancak ben artik iyilik yapmak istemiyorum cunku iyilik yapayim derken daha fazla sinir oluyorum..Insanlari tanimak icin ya alisveris yapacaksin ya yola cikacaksin ya da ayni cati altinda yasayacaksin..Hz Omer'in sozu hatirladigim kadari ile..Iyilik yaparken karsilik beklemiyorsun, sadece dua etsin yeter diyorsun ama yapacagin iste basit bir sorun buyuyor karmasik hal aliyor ve karsindakinin anlayissiz tutumu insani cileden cikartmak icin yeterli oluyor..Suclu hep sen oluyorsun! Benim sucum ne? Iyi niyetli olmak mi?

Bugun Ne Ogrendim?

Kimsenin etlisine sutlusune karismiyacaksin! ben biliyorum, ben hallederim demiyeceksin, yoksa basina is aliyorsun! sorulmadikca susacaksin, bilmiyorum, bilmiyorum, bilmiyorum goruntusu sergileyeceksin!

Iyilikten maraz dogar derler, illaki iyilik yapmak istiyorsan gercekten muhtac olana yapacaksin..

15 comments:

life said...

Diş operasyonun geçmiş olsun:)

Çoğu insan ne yazıkki iyiliği haketmiyor.Yaptğımız iyiliği Allah bilsin yeter bize...

selamlar

Anonymous said...

sunu anladim ben..sessiz kalmak bir erdemdir filan degil..sessizlik bir zorunluluk hali oluyor bunu erdem icin yapmiyorsun sessiz kalmak zorunda kaliyorsun.İnsanlarin bu kadar aptal olmasi seni sessiz kalmaya mecbur ediyor.benim blogumda yazdiklarim sadece benim yasadigim olaylar,okudugum kitaplar tanistigim insnalar ve kendim hakkindayken..hic bir ideoloji,politik dusunce,dini inanc hakkinda yazi yazmazken..(cunku herkesin inanci dusuncesi kendine aittir bunu ben ne hakla sorgulayabilirim yada degistirmeye cabalayabilirim.Ancak saygi duyabilirim ve hosgorulu yaklasabilirim.İnsanlarin yasamlari dusunceleri inanaclari benim onlari degerlendirmemde onemli rol oynamaz.Yanlizca insan olarak degerlendirilmeli..dusunen yasayan birbiriyle ayni ozelliklere sahip insanlar) neyse..yazdigim yazilar karsisinda soyle yorumlar aldim.Bu yazilarla bir saadet zinciri kurmak istedigim ve dolarla kazanmayi hedefledigim bu arada beni birine benzeterek ornek vermisler..inamiyorum bu kadar beyinsiz insanlarin yasadigina! kimseyle bana ait bir dusunceyi fikri bile paylasmamaya karar verdim.Sessiz kalmak gerek insanlara degmeden onlara dokunmadan yasami devam ettirmek gerek kimseyle tartismamak umursamamak gerek.Bu insnalar cahil kultursuz dunyadan haberi olmayan kucuk dar beyinleriyle sadece olduklari cevre icine sıkısmıs ve bu sekilde yasamakdan memnun olan maddesellik icin bir pabuc resmine bakip hayal kuran,2 pasta yapip bunu gostermekden tatmin olan,kendine ait bir gorusu bile olmadan cocuklarina hayvan adlari takarak yetistirmeye calisan bombos insanlar..yorum yazdigimda ladigim karsilik ne komik beni tacizci olarak ifade ediyor.yazdigim yorumu silip karsiliginda bana hakaret ediyor ki hic ben bu uslubla konusan yazan davrana biride degilim..sasirdim blogcu.com dan aslikcin'e sayesinde blogumuda sildim.

Anonymous said...

iyilik bile yapmak istemiyorum artik..hep iyi bir insan olmak icin iyilik yap derler..iyilik yaptiginda aslinda mutlu olan sensin.iyi bir insan olmak icin degil yaptigin iyiligin karsiliginda hissedecegin mutlulugun tarifi yok..bazen ac birine gider yiyecek alirsin o yerken seyredersin aglamak gelir icinden mutlulukdan..icinde muthis bir duygu olusur.bunu insanlarda yasiyamiyorum artik.maddi yardim yaptigimdada ac gozlu davranip daha fazlasini istiyorlar yada her hafta kapima geliyorlar.Birak istedigim zaman yaparim beni zorunlu hale getirme yaptigim iyilik zorunluluk ve sıkıntı verir bana..hayvanlarda bu yok..onlara yardim etmek icimdeki bu hissi tatmin ediyor.Cunku onlar daha fazlasini istemiyor,sana iyiligine karsilik kotuluk etmiyor..insan insanlikdan gitgide uzaklasiyor.uzuluyorum bu dunyada yasarken.Dogaya ,diger canlilara uzuluyorum..hic bir sey yapamiyorum ne kotu..insanlar uredikce cogaldikca diger canlilar yok olucak koyler kasabalar sehirler birlesicek her yer bloklar binalar olucak tum dunya insanin olucak acgozlu kotu kalpli paraci duygusuz iyilikden uzak hirsli insanlarin olucak bu dunya..

ladybird said...

Tesekkur ederim sehnaz..

“İyilik yap denize at, balık bilmezse halık bilir” demiş diyenler ve gocup gitmişler.

ladybird said...

nergis,

Yasadiklarin hassas bir anina denk gelmis olmali, yazilarindan takip ettigim kadari ile kafana takacak cabuk pes edecek birine benzemiyorsun..Yukaridaki yorumunda onlarin nasil olduklarini cok guzel aciklamissin, dolayisiyla bu yuzden blogunu iptal etmene sasirdim..inadina devam etmelisin..sen kendini bildikten sonra geri kalan bir avuc kendini bilmez insanin ne dusundugu hic bir sekilde onem teskil etmemeli..

Gecmiste yasanan tartismalari takip ettigim kadari ile kimin hakli kimin haksiz oldugu apacik ortataydi..Hakli haksizda aranmiyor aslinda, insan gibi iletisim kurmak istiyorsun ama dar perspektiften bakan insanlar ile bu mumkun degil.. elestiriye acik olmayan insanlara selam dahi vermekten sakinacaksin..

O tarz yazilarla bloglari uzun omurlu olmaz zaten..yakinda bikar ceker giderler..sen icini ferah tut..net aleminde yapilan suclama ve hakaretlere kulak asma..kendini bilmez insanlarin gozleri ile gormeden yaptiklari yorumlar zeka, kultur, akil seviyesini ortaya koyuyor iste..

inadina saldir..inadina konus..inadina yaz..

sevgiler

Anonymous said...

insan özünde kötü değil kkötülüğede yazgılı olsun ..yitirilen yada unutulan
Allahla dostluk ilişkisidir....

Anonymous said...

iyilik belkide yaptıklarımdan çok yapm(a)dıklarımdır
yaşadığım pişmanlıkların nedenleri.....
zaten kötü bir şey yapmadım ki
hep yapm(a)dıklarım iyilik olsun demişimidr...


iyilik yap denize at
balık bilmezse halik bilir
demişlerdi....
hayatım boyunca
iyiliğin adını belkide
ekmek parçaları yaptım
ve denize attım
tüm içtenliğimle....
her ekmek parçası atışımda
balıkları görüyordumda
bir türlü haliki göremiyordum niçin iyilik yaparızki zaten
hoş biçoğumuz ne olduğunuda bilmeyiz niçin iyilik yaptığımızıda
fakat hepimiz deniz canlısı
olarak hayal ederiz yüce Haliki

belkide 20 yıl sonra
haliki gördümve tanıdım.
şmdi nedense,
dğişiverdi, ekmek atışım...

sayın blog sahibi ben başınızı şişirdim bugün galiba kusuruma bakmazsınız inşAllah..

Anonymous said...

--düzeltme--

dalgınlığıma verin çok çok özür dilerim

son yazımın 1. paragrafındaki yapm(a)dıklarım kelimesi

yap(a)madıklarım şeklinde değiştirilmiştir kamuoyuna duyrulur...

Narcis said...

kendim icin yaziyorsam microsoft worde yazarim..sevmedim zaten beni insanlarin okumasi fikrini hep rahatsiz oluyordum ve istedigim kadar rahat yazamadim.Cunku emaille gelen elestiriler sinir bozucu olmaya basladi..hem kisitlayarak kendimi yaziyorum hemde sinir oluyorum.kalitesiz insanlarin gelipde laf soylemesi cabasi..

Ebrûlî said...

Yazmak istediklerini cesurca yazanlar cesaretsizlerin iştahını kabartıyor.. eleştirerek sahte cesaret gösterisi yapıyorlar.. yine de rahat yazmak istiyorsanız, eleştirilerden işinize yarayanları cımbızla alın ve diğerlerini de kulak ardı edin. Sonuçta kendiniz için yazıyorsanız, isteyen okur isteyen okumaz.. fazla önemsenmemeli..

Ladybird sen zaten söyleneceği söylemişsin. 'balık bilmezse Halık bilir..'

Bâd-ı Sabâ said...

@ Nergis

Muhterem Kardeşim,

Eminim sen de biliyorsun ki o insanlar senin doğru yolda olduğuna, sana ispatlama gayreti içersindeler.

Senin biraz üzülesin gelmiş; esas sebebi her neyse sen kalkıp bahanesini bloğunda bulmuşsun!?

Sevesin geldiğinde yeniden yazmaya başla, derim :)

Ekmeği Yokmuş,
Kâzım Mızrak


.:.: Dip Not :.:.

Aşağıdaki bölüm, Ladybird'e ithaf edilmiştir:

Kendi olmanız için, her şey olmaktan vazgeçeceksiniz.

Her şey olmak ne demekti peki?

Sen sana iyilik yapanı seversin ve sen sana iyilik yapan olursun ve sen sana iyilik yapan ile iyilik yaparsın!!!

Sen sana kötülük yapana kızarsın üzülürsün ve sen sana kötülük yapan olursun ve sen sana kötülük yapan ile kötülük yaparsın!!!

İşte örneklerini çoğaltabileceğimiz bu duygulanma halleri, kişiyi duygusunu beslediği şey yapar; sevenin sevdiğine benzemeye çalışması hali gibi...

ladybird said...

Bu dunyada karsiliksiz iyilik yapilmaz mi? beklenti icerisine girmeden ?

Bâd-ı Sabâ said...

Her insan bir beklenti içersine girerek iyilik yapar, beklentisi karşılık bulmayınca da üzülür.

İkinci safhada, neden bir beklenti içersinde olduğunu sorgular ve nihayetinde bir varlık olarak özde kendisinin bir beklenti içersinde olamadığını idrak eder.

Farkına vardığı, esasen nefsinin bir beklenti içersinde olduğudur.

***

Bütün beklentiler insani kimliğimizin zaaflarıdır ve ben hepsine de meydan okuyorum.

Nasıl mı?!

Beklentilerimi karşılayamadığım zamanlar acı çekiyorum, ızdırap içersinde oluyorum.

Gücüm yettiğince susuyorum, konuşmam icap eden yerlerde ise suskunluğumu bozuyorum tabi.

Bu süreç içersinde bir süre sonra, acısını duyumsadığım beklentiye karşı bir duyarlılık kazanıyorum.

Bu durum, hastalıklara karşı kazanılan bir bağışıklık haline benziyor.


.:.: Dip Not :.:.

Bu dünyada beklentisiz iyilik yapılmaz, ama zaman içersinde nefsi beklentilerden vazgeçilmesi şartı ile iyilik yapılır.

Zaten de öyle olur, olgun insanlar yaptıkları iyiliği unuturlar; tekamül basamaklarına yeni adım atan bir insan ise yaptığı iyiliğe en azından bir teşekkür bekler.

Yardımlarımızın karşılığını bekleyen hayaller içersinde olsak bile, bir süre sonra olup biten her şeyi unutup geçmişe bir sünger çekmeliyiz.

Doğru olanı da budur, diye düşünüyorum...

Bâd-ı Sabâ said...

....bu yazının altına, imzamı atarım arkadaş!

Bâd-ı Sabâ said...

....bu yazının altına, imzamı atarım arkadaş!

Biraz abartmışım galiba, imza atmaya gerek var mıydı ki :-/