Saturday, March 11, 2006

Örnek bir davranis ve sonucu..

Hasan Basri Hazretleri hastalanmisti. Yahudi komsusu ziyaretine geldi. Içeri girdiginde burnuna kötü bir koku gelmisti. Bu kokunun nereden geldigini sordu. Hasan Basri Hazretleri:
- Benim hastaligimdandir, dediyse de yahudi,
- Hayir komsu. Bu, tuvalet kokusu olmasi lâzim, diyordu.
Sebebini arastirmaya basladi. Bunun üzerine Hasan Basrî Hz. isin dogrusunu anlatti:
- Sizin evin hela duvari bizim eve bitisiktir. Bir müddettir, duvardan pislik siziyordu. Hasta degilken birkaç kere o sizmayi kapattim ama simdi tekrar basladi. Hasta oldugum için yapamadim. Bu koku oradan geliyor.
Yahudi:
- Peki bana niçin haber vermedin? Bilseydim, ben tedbir alirdim. Bu zamandan beri bu sikintiyi niçin çekiyorsunuz? deyince, Hasan Basrî Hazretleri'nin cevabý söyle oldu:
- Size haber verirsem belki kirilirsiniz, diye düsündüm.
Bu durum karsisinda oldukça hislenen ve üzülen Yahudi, daha fazla dayanamadi ve derhal kelime-i sehadet getirerek müslüman oldu.
Eshedü en lâ ilâhe illallâh ve eshedü enne Muhammeden abdühû ve
rasûlüh.



Hic bir zaman insanlarin hatalarini ve yanlislarini yuzlerine vurmamak gerektigini biliyoruz, ama ne kadar uyguluyoruz?

Eski duyarlilik kalmadigi icin bir cok insandan "ah ahh yalnis zamanda dunyaya gelmisiz" sozunu duymaktayiz..

Insanlar hatalarini gercekten goremiyorlar, fark ettiklerinde ise karakter oturmus cok gec kalinmis oluyor. Ancak cok azimli ise o huyunu kontrol altina alabiliyor. Olaylar karsisinda aniden parlayan karsisindakini kiran kisi bu huyundan sadece peygamber efendimizin (sav) sunnetine, kendi egosundan daha cok deger vererek vazgecebiliyor..Kendimi baz alarak analiz yapacak olursam kotu huy sadece kontrol altina aliniyor..Bu herkes icin gercerli..

Ben hata yapanlarin hatasini yuzlerine vurmak istemiyorum cunku nedense bunu yaparken kendim utaniyorum..Cogu insanin yuzune hatasini vursan da onlar her halukarda bildiklerini okumaya devam ediyorlar..Bundan uzak kalmanin yolu bana gore insanlarla az muhatap olacaksin,
az ve oz konusacak,
insanlarin islerine karismayacaksin..
Sorulmadikca kimseye akil vermeyeceksin..
Kendi isine gucune ibadetine bakacaksin..
Buna ragmen de herkezle muhabbetin olacak ama duzeyli olacak..
Her iliskide bir kapi birakacaksin..
Ilk tanistigin insana basta 100 puan verecek hatasini gordugunde puanini eksiltecek ona gore hareket edeceksin..Genel olarak sabirli olup, insanlarin kotu davranislarina karsilik vermeyeceksin..Gercekten inanan bir insan icin bunlari yapmak cokda zor olmasa gerek?

Sana nasil davranilmasini istiyorsan, oyle davran!
Her zaman ilah-i riza yorungeli...

7 comments:

Anonymous said...

yanlış hatırlamıyorsam mevlana anlatır... hz.musa rabbinden emir alır, yeryüzündeki en iğrenç mahluku getirsin diye. yola çıkar, günlerce dolanır, ona bakar buna bakar ama göremez. derken hastalıklı, uyuz bir köpek görür, iğrenç bir haldedir. tam köpeği tutup götürmek için hareket ettiğinde birden kendisine gelir, pişman olur ve geri gönder. rabbiyle görüştüğünde derki, kendimden daha kötü ve iğrencini bulamadım, kendimi getirdim... hitap gelir, eğer o köpeği getirseydin, yarattığımıza ve bize saygısızlık etmiş olurdun, diye...

Bâd-ı Sabâ said...

:-/

Muhterem Kardeşim,

Bana vereceğiniz puanı 0 dan başlatınız; düşüp yuvarlanmaktansa, layık olduğum yerde kalmayı tercih ederim.

Bizi önceleri göklere çıkarıp, sonra yerden yere vuran pek çok kimse gördüm de, siz de onlardan birisi olmayasınız diye baştan meramımı dile getiriyorum.

Umrunda Değil,
Kâzım Mızrak



.:.: Dip Not :.:.

- Hiç kimsenin hakkımdaki düşüncesine ne bir değer, ne bir ehemmiyyet veriyorum ama değerlendirmeye alarak analiz ediyorum; doğru olanı yanlıştan ayırmak için.

ladybird said...

Pekala size basta 0 verir 100 e dogru ilerleriz..

Bâd-ı Sabâ said...

....iddaya var mısın, üç vakte kadar yine kavga ederiz seninle; sen şunu dedin de bunu demedin diye; yok sen yanlış düşünüyorsun da ben haklıyım falan filan diye.

***

siz beni en iyisi "0" da tutun, böyle daha bi özgür hissediyorum kendimi...

ladybird said...

iddiaya girmeyi sevmem..
sen sunu dedin ben bunu demedim kavgasi yaptigimi hatirlamiyorum..
sen yanlis dusunuyorsun ben hakliyim da demem genelde..

ayrica sen haklisin dersen kavga cikmazmis..

bir marti, bir yunus kadar ozgur hissedebilirsiniz kendinizi.. puan sistemini kaldirdik, uygulamiyoruz ..

Bâd-ı Sabâ said...

....puan sistemi kaldırılmış :-/

ladybird said...

puan sistemi cocuklarda ise yariyor yetiskinlerde farkli bir uygulama bulmali..