Thursday, March 02, 2006

Fikir ve inanclari hazmedemeyenlere benden soda ;-))


Tartisma nedir, nasil olmalidir ?

Tartisma; forum, blog kisaca net uzerinde surekli yurutulmesi gerekli bir aktivite turudur. Ses tonu, beden dili, goz temasi icermedigi icin yanlis anlamalar her zaman olmaktadir, her zaman olacaktir ve blog sahipleri yorum yazanlari bazen nazikce bazen direkt kovacak "git kendi bloguna yaz" ifadelerini kullanacaktir..Tartisma hevesi enerjisi olan sahislar kendi bloglarinda fikirlerini aktarmaya inatla devam edecektir.. E dusunen herkes enerjiyi bir sekilde yonlendirmeli..

Tartisma, beyin jimnastigi yapmaktir.. Herkesle tartisma yapilmamali cunku kisir donguye giren tartismalar sinirleri yipratir.. Karsindakini ya da farkli fikirleri dinleyerek gorus acini genisletirsin, fakat bunun icin"kiside" dinleme yetenegi olmali.. Tartismanin iki yolu ise munazara ve munakasadir..Konunun munakasaya girmesinin sebebi tartistigin kisinin sig goruslu olmasidir..

Tartismaksizin fikirler gelistirilemez, beyinde herhangi bir aktivite meydana getirilemez. Tartisma, tartmadir, kiyaslamadir, karsilastirmadir. Fikirleri terazinin kefelerine koyarak tartmadir.. Tartismayi kavga olarak tanimlar, tartistiginiz kisinin bir cumlesini alir evirir cevirir carpitirsaniz yanlis sonuclara gidersiniz.. Tartisma ile fikirler kiyaslanir, dogrular ve yanlislar ortaya koyulur, boylece gercekci bir paylasim ortaya cikar..

Allah c.c akil vermis; paslandirmayalim sorgulayalim diye. Ilmi bilgisi olan kisiler ile tartismak faydalidir..Milletimiz koyun surusu gibi hareket edip, kavga cikacak diye fikir beyan etmekten sakinir. Fikri olan, inancini savunan ise blog aleminde kibarca yahut dogrudan kovulur cunku onlarin goruslerini hazmedemezler..Hazimsizlik ile karalama taktigini kullanirlar..Bu nedenle hazim sorunu olanlara buradan soda ikram etmeyi uygun gordum ;-))

''cahile laf anlatmak deveye hendek atlatmaktan zordur''
"olmayinca insanda HAYA ve EDEP, o yine merkep, yine merkep"
"cahil ile oturmak gunde bin can incitir, alim ile oturmak luhlu mercan incidir"

13 comments:

Av. Ertuğrul Harman said...

sen onu birak da niye beni hemen cikardin bakayim linklerin arasindan? hi? :)

ladybird said...

...bunu hazmedemeyen kuzen blog alemine geri doner...:P

Soda ?

Welcome back ;-))

akçahan said...

İnsanlardaki kendisinden farklı olana tahammülsüzlüğü soda ile çözebilmek mümkün olabilseydi de milletçe didişip-durmasaydık Sevgili Ladybird.

cenkunal said...

Bu konuyu nerden esinlendiniz,merak ettim?Bu konuyu işlemeniz iyi olmuş.

ladybird said...

merhaba akcahan

milletce sadece didisip duruyoruz haklisin..sorunlarin kokune inip gercekci cozumler bulamiyoruz.

cenk bey ne zamandir yazmak istiyordum bu konuyu. Takip ettigim bloglarda yasanan tartismalardan yola cikarak kendimce hazimsizlik sorunu yasandigini fark ettim..Ben hakliyim, sen haklisin kavgasi ve sorunu kisilestirip atismadan ziyade genis perspektiften bakarak iletisim kurulmasi taraftariyim..Mumkunmudur acaba ?

mustafa hocam, kendini biraktigin irmak okyanusa surukleyip bogulmamiza sebeb olmaz degil mi?;-)

emircan said...

Yazınızı okuyunca aklıma birden Süfyan-ı Sevri nin bir sözü aklıma geldi her nedense?"Edep öğrenilmeden,ilim öğrenilmez"diyor..Söz meclisten dışarı elbet,ancak tartışmanın temelinde bu iki unsurun olması kaçınılmaz diye düşünüyorum..Tartışan taraflar hem edebi muhafaza etmeli hem de bilgi sahibi olmalı..

Bâd-ı Sabâ said...

....ben meyveli soda istiyorum ama :)

sevgiyle.

ladybird said...

misafir umdugunu degil, buldugunu efendim... ;-)

Bâd-ı Sabâ said...

....şu çatık kaş ifadesini bilen var mı aranızda? Ladybird ile olan yazışmalarımda hep ihtiyaç duyuyorum ve :-/ bu ifade pek çatık kaşlı bir insan yüzüne benzemiyor...

- Tartışmayalım -

ladybird said...

Bu ifadeye gerek yok, resminiz yeterli ;-)

Bâd-ı Sabâ said...

Tartışma demişken, bu fiilin kökü nereden gelir diye bir soru takıldı kafama...

Bu fiilin kökü, tartmaktır; isim hali tartıdır.

Kişiler birbirinin düşüncelrini tartarlar, işte bu tartışmadır.

Düşünce nasıl tartılır?

Her bir kimse düşüncesini ifade eder, diğerleri de anlayabildikleri kadar bu düşüncenin etkisini zihinlerinde idrak ederler.

Bakın hiç bir dayatma veya kınama yapılmıyor, sadece düşüncelerin ifadesi söz konusu; anlayan anlıyor, anlamayan da öküzün altında buzağı arıyor...

Masum Değilim,
Kâzım Mızrak

ladybird said...

Guzel bir aciklama..Kimlerle tartismali o halde ?

Anonymous said...

bu yazıyı sizin yazdığınıza inanamadım.Tahin'in blogunda bir yazıda fikir beyan edenleri pek hazmedememiştiniz ( gerçi butür tartışmalarda genelde yaşta önemlidir.belli yaşlarda insanlar daha tezcanlı ve sabit fikirli olabiliyor.tecrübe arttıkça fikir alışverişine dönebiliyor tartışmalar.tabii katılıyorum kişilere çok bağlı bu durum). bu yazınızı okuyunca daha hoşgörülü ve karşı tarafı dinlemeyi öğrendiğinizi düşündüm.açıkçası sizin adınıza da sevindim.