Wednesday, April 12, 2006

Hirsizlik..

Az once polis karakolundan is geldi.. (Tercumanlik yaptigimi bilmeyenler icin; daha once yaptigim is hakkinda buraya yazmis ve baska bir is animi da buraya eklemistim)

Kurt kadin bir magazadan etek calarken ihbar edilip, polis tarafindan karakola getirilir..Magaza personeli ve guvenligi ihbar ettigi icin iki tarafin ifadesi alinmasi gereklidir..Genelde bu tur olaylarda ilk once adres tesbiti yapilir..

Fatma: Ben hirsizlik yapmadim..Daha once aldigim urunu degistirmek icin geri goturdum, iftira ediyorlar bana..Coluk cocugum evde, beni hemen evime gonderin..

Polis: Guvenlik kamerasi sizi goruntulemis, raftan aldiginiz etegi hizlica alarak cantaniza koymussunuz! Ifadeniz alinacak, gerekli arastirma yapilacak ama once kimlik tesbiti icin adresinizi vermeniz gerekiyor..

Fatma: Adresimi bilmiyorum (yuh diyorum, senelerce burada yasa ve oturdugun adresini bilme) siz beni birakin eve gideyim, daha once aldigim etegin faturasini getireyim..(uyaniklik yapiyor)

Polis: Hayir, bu mumkun degil..Biz sizi evinize kadar goturur faturayi bulmanizi bekleriz, bu arada adresinizide ogrenmis oluruz..

Fatma: (aglayarak) Coluk cocugum oldurur beni, ben kendim getiririm faturayi , kurban olayim sana (uyaniklik devam ediyor)

Polis: Caldiginiz malin ucreti 9 pound yani miktari azda olsa sizi bu durumda serbest kalamazsiniz! Su an suclu durumdasiniz ve temize cikmadan sizi yalniz birakamayiz.

Fatma: O halde ben onden gideyim, siz arkadan gelin olur mu? (sonra bana “kurban olayim gulum sana, yardimci ol bana vs vs” der)

Bu konusmadan anlasildigi uzere, kadin polisi ekmek icin aklina gelen her yolu denedi ancak polis kadinin hic bir onerisini kabul etmedi..

9 poundluk bir etek icin bu rezillige deger mi? Yakalanacagini hesap etmemis belli ama bu risk alinir mi? Ac acik kalsan, cocuk cocuguna ekmek calsan belki neyse diyebilirim ama calinan bir etek..lukse kaciyor..Herseyden once sen bir “annesin” .. Madem coluk cocugundan korkuyorsun niye caliyorsun? Insanlar nasil bu kadar ahlaksiz davranabiliyor? Hele bu memlekette..Hukumet calismayana para, ev yardiminda bulunuyorken..Oturdugu evin kirasina kadar oderken bu ne curet, bu ne ahlaksizliktir boyle? Ustelik yalan konusuyor..

Affedilir gibi degil..Iste bu kadinda “insan” yetistiriyor! Yaziklar olsun..Is hayatimda yasadigim kacinci ornek bu..Sergilenen her kotu&hatali davranis Turk/Kurt toplumuna mal ediliyor..

Cahil insandan yilandan kacar gibi kacacaksin..

6 comments:

Editör said...

iş geldi diyorsun da burada senin is nedir tercümanlık mı ? yada, yada insallah sen bu kadını savunmayacaksın :)

bir de "kurt kadın" yazma ben ilk basta kurt adam gibi birsey sandım :)

arada " ü " leri kullanmayı dene iyi oluyor :)

netice-i kelam ise, bu tarz insanlar her yerde var orada da burada da baska ülkede de... ırk dil din cinsiyet vs farketmiyor.. o yüzden kürt kadın tabirini kullanman pek hos olmamıs bence...

hayatımızda herkes icin gecerli olan yazılı olmayan bir takım kurallar vardır sosyal hayata dair...

insan olabilmek önemli diye düsünüyorum ve de insanlıktan nasibini alabilmek

sonrası zaten gelir...

Ebrûlî said...

Ben de bu konuyla ilgili bir yazı yazmıştım, tevafuk olmuş.

Bir fark var yalnız:) Ben bir türlü yayınlayamıyorum nedense, çıkmıyor..

ladybird said...

hasanali,
daha once yazdigim postlarin linklerini ekledim..Tercumanlik yaptigimi bilmeyenler okuyabilir..uyari icin tesekkurler..

Turkce klavye kullanmadigim icin turkce harfleri kullanamiyorum..

Bilginize..

Kurt kadin diye belirtmemin nedeni ise; is geldiginde memur "hangi irktansin?" diye sorar..Kadin gurur duya duya "Kurtum" dedi! Bu durumda gelen isi oldugu gibi aktardigim icin irkini belirtmekten cekinmedim. ayrica her tasin altindan PKK yanli Kurtler cikiyor..

Gecen pazar gunu burada "bebek katili tayyip" yazili pankartlarla yuruyus yaptilar..caminin onunden gecerken camiye dogru bagira cagira el kol isaretleri yaptilar..tahin konuyu detayli yazacak blogunda ilerleyen gunlerde..

Her irktan, dinden insanin hata yaptigini biliyorum ama bu ulkede 20 senedir en cok PKK yandaslarinin yaptigi uckagitcilik yuzunden normal yasayan Turk vatandaslarinin da sahip oldugu pek cok haklari kisitlandi..

ladybird said...

ebruli,

yazin cikmis okudum simdi..otoparklarda ucuza satilan "duty free" parfumlerini duymussundur?

neyse uzatmiyim senin konuna gelir yorum yazarim ;-)

Editör said...

Ladybird ilk cümlelerim latifeydi anlayacagını düsünmüstüm... neyse bir daha o sekilde yazmayız bizde...

digerinde ise sözlerimin arkasındayım... yine de diyorum özellikle ırk belirtmen hos olmamıs hele ki " kürt kadın " tabiri hic hos degil...

PKK sorunu ve Kürt olaylarında ise senden farklı düsünmüyorum... aynı fikirdeyim seninle...

ladybird said...

Latife oldugunu biliyorum ama yinede aciklama yapmak istedim..