Saturday, April 29, 2006

2 diyalogdan Ornekler..

Ilk diyalog musluman ulkede yetismis (Turkiye), musluman Turk bayan arkadasim ile yasandi.

2 ay once buzdolabim bozuldugu icin yenisini aldim. Yalniz yeni dolabi yerlestirmek icin mutfagin bir yanindaki tezgahin komple kalkip, dolabi yerine oturtup tekrar kurulmasi gerekiyordu. Bunun icin yan evde oturan komsumdan (insaatci) oneride bulunmasini istedim. Yardim edebilecegini soylediginde cok sevindim. 2-3 saatlik calisma sonrasi benden ucret almak istemedi. Yaninda getirdigi yardimci olan kisiye odeme yapmami istedi sadece. Bunun ardindan arkadas ile telefonda konusurken aklimda komsuma borcumu nasil odeyecegim yatiyordu..Aklimdan ya kizina ya da evine bir hediye almak geciyordu. Sesli dusunurken arkadasim alabilecegim hediye hakkinda fikir verdi..

En guzel hediye bir sise sampanya ile 1 paket cikolatadir! dedi.
Cevap vermedim, israrla bir kac kez tekrarladi....

2. diyalog Hristiyan ulkede yetismis, su an burada yasayan Hiristiyan bir zenci ile yasandi..

Dun aksam arabamin lastigi patladi. Evimin arka yolunda araba garajini tamirhaneye cevirmis, ese-dosta, tanidiklara araba tamiri yapan komsuya lastigi gosterdim. Yedek lastigin varsa kenara cek hemen degistireyim dedi.. Saolsun..

Isi bitirdiginde utanarak “borcum ne kadar” diye sordum..Borcun yok deyince israr edemedim cunku boyle durumlarda komsu olan birine ne kadar verilir bilemedim. “Pekala, o halde sana kucuk bir hediye alayim kabul edersen” dedim.

Ben icki icmesini cok severim, hediye olarak herkesten alkol almasini rica ederim ama senin icmedigini biliyorum..Baskasina almayacagini da biliyorum, Bu yuzden icin rahat etsin hediye de, para da istemiyorum” dedi..

Evimin arka taraflarinda da otursa bu kisi ile daha once din/kultur yahut baska konularda herhangi bir diyalogumuz olmadi. Ancak musluman olan bir kisinin icmedigini, icki de satin alip hediye vermeyecegini bilecek kadar cevresi/baska kulturler ile alakali ve SAYGILI!

2 diyalog arasindaki fark apacik ortada!

11 comments:

life said...

Allah 1.deki öneri yapan kişiyi islah etsin, 2. olaydaki kişiyide İslamla şereflendirsin.

Amin...

tahin said...

Biz de ayni sekilde dua ediyoruz Sehnazcim..

cenkunal said...

Duaya amin.
Peki bu paradoksa ne demeli?
(en iyisi,şehnaz gibi bol bol dua etmek galiba.

Bâd-ı Sabâ said...

....en büyük korkum, insanları hak etmedikleri şekilde yargılamaktır.

gayri ihtiyari olarak, öyle bir gaflete düştüğümde pişman oluyor üzülüyorum :(

***
- Günün Mana ve Ehemmiyeine Binaen -

- Bu ses dosyasına, postanın içeriği dikkate alınarak buradan link verilmiştir.

- Ses dosyasını, ilgili sayfadaki "Dosyayı İndir" yazısına tıklayarak download edebilirsiniz.

- Ses dosyası yaklaşık olarak 20:11 dakikadır; 4.7 MB dır ve kalitesi oldukça iyi durumdadır.

***

.:.: Dip Not :.:.

Birinci durumdaki şahıstan, Allah râzı olsun; ne mübarek bir insanmış, bize tefekkür yolunu açmış oldu :)

***

Bir insan hata ve yanlış yapsın, yolunu şaşırşın da dünyanın nefsi aldatan yanına nuhabbet etsin:

O düşkünü gören kimse; gücü, hali, vakti nispetince vazifeli bir memur gibi o insanı Allah tarafından uyarmakla (elinden tutmakla, yardımcı olmakla) görevlendirilmiş olur!

O görevli insan, asla kötü söz ile aşağlayıcı olmasın; kalp kırıcı sözler söylemesin; uyarmak gayesi ile keyfe keder vermesin.

***

Birinci durumdaki şahsın yanındayım, ona söz söyleyenlerin de karşısına duracak ilk kişi ben olurum; duymadık demeyin :-/

Hayâl said...

Bizim üzerimizde hristiyan sıfatları, onların üzerinde ise müslüman sıfatları var...Ve Allah c.c. ADİL-İ MUTLAK...

Başka ne diyeyim...Allah c.c. kendimizi müslüman sıfatlarıyla donatmayı nasip etsin bizlere....

Bâd-ı Sabâ said...

@ Hayal

....sağolun, tespitinize ben de katılıyorum; özeleştiri yapalım tabi :-/

ama bu özeleştiriler hakaretlere, aşağlamalara, insanları rencide edici yargılamalara varmasın derim...


.:.: Dip Not :.:.

efendim, yazınızda yargılamalar var demiyorum; bir temennide bulunarak dua ediyorum!

rosygarden said...

Saygı. Bence burdaki anahtar kavram. Kelime demiyorum çünkü burda sadece kelime değil. İnsanların zihinlerine yerleşmiş bir kavram, davranışlarına yansımış karakter özelliği haline gelmiş ikinci örnekte. Yukardaki dualara katılıyor ben de amin diyorum.Rabbim nefislerimizi ıslah etmeyi bize de nasip etsin.

ladybird said...

Tum dualariniza aminnn..Allah razi olsun..

life said...

Allah bolbol dua edenlerden eylesin, amin...

Suat Saygın said...

Maalesef bu tip örneklere çokça rastlanıyor. Acaba doğu ve batı arasında sıkışıp kalarak ne o ne bu olamadığımız için mi? Bilemiyorum, sanırım bir hristiyan çocuğuna-öğrencisine "diğerine" karşı saygılı olmayı öğretiyordur.
Bizse........

KaraDush said...

Bu Saygıyı biz muslumanlar birbirimize gosterseydik nerelerde olurduk kim bilir avrupaya gitmek istiyorum diyenlere gevur aşıgı deniliyor bence bu değil amaç insana saygıyı arıyoruz dahada cok ararız buralarda ...