Sunday, April 02, 2006

Ceviz Beyin..



Gecen sene beyin ve islevi uzerine sinavimiz vardi..Sinav oncesi ayni siniftan arkdasim ile bulustugumuzda elinde ceviz oldugunu fark ettim. Tatli, sekerli besinler zihin acar dusuncesiyle buyuklerimiz tarafindan yedirilirdi, herhalde cevizin de boyle bir etkisi vardir diye dusundum ilk basta;-)Ne zaman yiyecek diye beklemeyte koyuldum..Arkadasim ise cevize bakarak surekli beynin farkli bolumlerinin isimlerini tekrarladigini gordum ve benzerligi anladim..O zamanlar bana cok mantikli gelmisti..Bu resimde benzerligi isplatlamis iste..

Arkadasim akilliymis masaallah..

Butun organlarimiz gibi beynimiz de en mukemmel sekilde yaratilmis ve hizmetimize sunulmustur. Allah abes is yapmadigina gore her hucrenin hatta her zerrenin kendine has vazifeleri vardir. Insan basit ve sabit bir madde degildir.

Beynimizi taniyalim;

* Yaklaşık 1.400 gram ağırlığındaki insan beyninin % 90’ı sudur.

* Beyin zarları arasında dolaşan koruyucu serebro-spinal sıvı günlük olarak yenilenir (400-500 ml/gün).

* Görme sinirlerimizdeki optik liflerin sayısı 1.200.000’dir.

* 100 milyar hücre arasındaki bağlantıların (sinaps) sayısı 60 trilyondur. Her hücrede bir milyara yakın protein, her proteinde ise 40.000 atom bulunmaktadır. Amino asitlerin yanlış bir dizilişi zehir tesiri yapabilmektedir

* Her gözde 130 milyon ışık alıcı hücre vardır. Buraya gelen sinyaller 5 santimetrelik görme siniriyle beyne ulaşır.

* Göz, bir anda beyne 1,5 milyon bilgi sinyali gönderir.

* Bütün hücreler gibi beyin hücreleri de atomlardan oluşmuştur. Bir hücrede 10 katrilyon atom vardır.

16 comments:

Anonymous said...

Allah tecelli eder ötenin ötesinde ötenin ötesinde ötenin ötesinde

(imam rabbani (


Anarshi

cenkunal said...

Ne kadar muhteşem bir tefekkür alanı.
Ve İmam-ı Rabbani'nin sözleri ne hoş.
O öteleri Allah bizlere tefekkür vasıtasıyla yakın etsin....Amin.

ladybird said...

Insana "dusunen canli" derler. Ya dusunmeyen insana?..

Bilginin, ulasamadigi noktalarda tefekkur gereklidir..

Editör said...

bir de insanımız beynini dogru düzgün faydalı isler icin kullanabilse...

Anonymous said...

düşüncenin kaynağı?

ladybird said...

dusuncenin kaynagi bilgidir..
sizce?

Anonymous said...

bilginin kaynagi nedir o halde?

ladybird said...

Bilginin kaynagi vahiydir diyebiliriz..Vahiy kaynakli kitaplar..
Yine soruyorum sizce?

Editör said...

ögrenimsiz akıl sürülmemis tarlaya benzer...

Halil Cibran

cenkunal said...

İki gün önce düşüncenin kaynağı üzerine bir gece tartışması yapmıştık uzunca.Bu anonim de mi ordaydı acaba?Aynı soruyu sormuş da...

ladybird said...

Nerde yapmistiniz bu tartismayi?

Anonymous said...

tartışma .....ya konu ile alakalı değil ama bizim evden aklıma geldide merak ediyorum her öğrenci evinde durum aynımı acaba bizde her gece kesinlikle saçma sapan bir tartışma konusu açılır (düşünmüyorum o halde yok muyum yani?
dünya döndüğü için mi güzel?
attan inip eşşeğe binilir mi?

filozofluk bu olsa gerek

harbiden bir öğrenci evinden çıkabilecek tartışma konuları bunlarmı hatun muhabbetlerinden başını kaldırıp başka muhabbet edilmezmi :)))

bizim daha önemli bir özelliğimiz var gülünmeyecek ciddi bir konuda bile saatlerce gülebiliyoruz...

neyse gece gece ben yine saçmalamaya başladım.. gidiyimde bizim evdeki açılan saçma sapan konuya yorumlar ekleyim


Anarshi

Anonymous said...

tartışılan konu bana kalırsa hiç de basite alınacak bir konu değil.

cenkunal said...

Nerde derken ?

ladybird said...

Nette mi, reelde mi?

Anonymous said...

evet, bence de düşüncenin ve dolayısı ile bilginin kaynağı vahiydir.