Saturday, April 08, 2006

48, 49, 50… ONUM, ARKAM, SAGIM, SOLUM!

Sevgili Sehnaz'in sobesine cevaplarim;

Tüm bilim adamları(Galileo, Einstein, Newton, Maxwell, Rudherford, Pascal, Buhr ) saklambaç oynuyorlar? Einstein sayıyor diğerleri saklanıyor.Einstein kimi sobelemiştir?

Kopya cekme hakkimi kullaniyorum..tahin'in sobe yorumlarinda nergis'in verdigi cevabi tahin hanimefendi mantikli bulmus. O mantikli demisse oyledir mutlaka ;-)

Okuduğunda seni en çok etkileyen kitap?

18 yaslarinda Emine Senlikoglu’nun Bize Nasil Kiydiniz adli kitabi..Okuduktan sonra gunlerce etkilenmis, ortunme karari almistim..Henuz 1 haftalik tesetture girmisken nefsime cok agir geldigi icin basimi acmak istedim..2 gun surdu buhranim..Kuran-i kerim’in turkce mealini okumam beni kendime getirdi ve tamamen kapandim..

Takip ettiğin dergi?

Abone oldugum 3-4 tane dergi vardi..Sizinti, Yeni Umit, Altinoluk, Mektup..Aboneliklerim Internetin ucretsiz dergi yayinlari sonrasinda son buldu..
Net uzerinden farkli dergileri takip ediyorum.. Ingilizce Psikoloji dergilerini mecburen okuyorum..

Günlük gazete?

Yine net uzerinden Vakit, Yeni Safak, Zaman, Milli Gazete, The Guardian.

En yaramaz çocukluk anım?

Dogduktan sonra 1 yasima kadar hic aglamamisim..Yattigim yerden kucaklayip “bu bebek yasiyor mu?” diye kucagina alan cok olmus..Yurumeye ve konusmaya baslayinca ele avuca sigmaz (annecigimi bunaltmadan) yaramazliklarim olmus..

3 yasinda fitik ameliyati sonrasi dr “hastamiz bir kac saat bir sey yemesin” diye tembih etmis..eve babamin omuzlari uzerinde donerken seftali aldirmisim..evde anne&babam yorgunluktan uyuyunca 1 kilo seftaliyi tek basima yemisim:P dikislerim patlamis mi hatirlamiyorum;-)

5 yaslarinda cok konusur, cok soru sorarmisim..sordugum sorulardan cevremde bulunan es, dost, akraba herkesi bunaltmisim..bi aksam babam tv’de haberleri izlerken sorularim devam etmis akabinde kendimi karli havada bahcede bulmustum;-) babam bir kac kere sus, sonra sor seklinde uyardi ancak susmadigimi gorunce beni oyle bir kucaklayip bahceye cikartmisti ki bugun gibi aklimda;-) “burada istedigin kadar konus!” demesi kulaklarimda cinliyor..karda disarida donmama annemin yuregi dayanamamis iceri almisti..

En cok yaptigim yaramazlik ise surekli burnuma nohut, fasulye gibi seyler sokmam olmus..nohutlari burnuma yerlestirdikten bir kac gun sonra sis burunla kac kere dr’a goturdu annem hatirlamiyorum...

Annemin en cok kizdigi ise masa ve sandalyelerin bacaklarina surekli yazmam oluyordu ;-)

Yine kucuk yaslarda akrabalarimizla kalabalik odada biraradaydik..buyuk halam yemgemden meyve bicagi istedi..yengem duymamazliga vurunca ben atik davranip mutfaga kosarak meyve bicagini kaptim..salona girerken elimde tuttugum bicak kiz kardesim gozune girdi ve bir anda kanlar fiskirmaya basladi..sonrasinda annem telasli bir sekilde kosarak hastaneye goturdu..cok sukur gozunde hasar olusmadi..

Ilk okul 5’e giderken hafta sonunu gecirmek uzere babam beni teyzemin evinde birakmisti.. Goztepe’de Fahrettin Gokay’in koske benzer evinde yasiyordu teyzem..Evin 4 tarafi balkon, cevresi bahce, bahce meyve agaclari ve cicekler ile doluydu..teyzemin kizi ile bir sure bahcede oynayip, balkonda kosturduktan sonra SIKILMIS, pastaneye gidip dondurma, pastadan tutunda pastanede satilan akliniza gelebilecek her tur yiyecek ve icecegi almistik..hizimizi kesemedik, pastaneden cikip bakkala ugradik, posetleri doldurduk..evin arka balkonuna gecip nefes almadan hepsini kuzenimle bir guzel tukettik ;-) haftasonuni gecirmek uzere birakildigim evde misafirligim hasta olarak 1 hafta uzamisti;-)

Asil yaramazliklarim 11-19 yas arasinda yasandi ama onlar cocukluk yaramazligina girmiyor ;-)

Tv yapımcısı olsam yapmak istediğim program

Ingiliz kanali Channel 4 de ebeveynlere cinnet gecirten yaramaz cocuklu ailelere yardim sunan “supernanny” programi var.. Jo Frost 3 hafta boyunca okula gitmek istemeyen, yemek yemeyen, simarik, asi, agresif, soz dinlemeyen cocuklarla calisiyor..Kotu davranislari iyi davranislara ceviren supernanny Ingiltere’de ilgiyle izleniyor..

Dobra, samimi, durust uslubuyla Jo Frost anne&babanin davranislarini yakindan ve uzaktan (evde bulunmadigi zamanlar uzaktan kamera ile evi izliyor) takip ederek, kotu davranis arkasinda yatan ana sebebleri ortaya cikartarak aile icerinde yasanan disiplin hatasi sorunlara gercekci cozumler buluyor..Denenmis, test edilmis tekniklerini aileye recete olarak sunuyor..Cocuklarin kotu davranislarini duzeltmekte oldukca basarili Jo Frost Uk’de basarisini tanittiktan sonra usa’de yasayan sorunlu cocuklara yardim eli uzatmaya gitti..

Tv yapimcisi olsam boyle bir program yapmak isterdim..

Sobelemek istedigim blogcular ney, hicanka, pur, cem ve lao..Cevaplamak isterlerse tabi..

7 comments:

tahin said...

Ladybird'un cocukluk anilarindan sonra yorumcularimizin nutku tutuldugu icin yayinimiza pardon yorumlarimiza bir sure ara veriyoruz:)))

ladybird said...

En masum anilarimi yazdim :Pp

cenkunal said...

6 yorum var yazıyor,iki tane görünüyor.
Bu arada yaramazlıkları okuyunca gerçekten özellikle bıçak olayı çok kötü olmuş.

life said...

Seninle aynı yaşlarda ve çocuk olmak isterdim.Eminim çok eğlenirdim:)))Neyse artık bundan sonrasını yaşayalım.Zararın neresinden dönülürse kardır:)Öyle değil mi?

Bundan sonra elele!

ladybird said...

Bicak olayi kotuydu gercektencenk bey, cok korkmustum..kardesimin gozunu cikarttim dusuncesi ozellikle..Allah'tan hic bir sorun yasamadi..

eglenirdik ama basimiz beladan kurtulmazdi ;-) haklisin, insan her yasta cocuksu olabilir..

ben hala yaramazim aslinda..tahin'e sormak lazim bide;-) mantikli hanfendi ne dusunuyor acep?

birlikten kuvvet dogar..elele diyorum ben de!

;-)

Anonymous said...

hey ben de sobelenmişim.. gereğini yerine getireceğiz elbett..

ladybird said...

Cevaplarini heyecanla bekliyoruz pur hanfendi ;-)

Tesekkur ederim..