Monday, April 17, 2006

zavallilar..

Cevremde, nette, dunyada insanlarin cok cok sey isteyip te, hic bir sey elde edememelerine bakip aciyorum.. Insanlar bencil, habis ve zavalli istek&arzulari ile farkinda olmadan kendilerine aci cektiriyorlar..Boyle insanlari gordukce uzuluyorum. Kendi sikinti sebeplerini goremeyen zavallilar..Istekleri tepeden tirnaga kadar bu dunyaya ait oldugu muddetce uzuntum baki kalacak.. Benim ofkem dini bilmesine ragmen yine de istekleri ve arzulari konusunda hep bu dunyayi merkezde tutanlara..

Hayattan mukemmeli isteyen psikolojik arizalara gebe kalmaya mahkum cunku once acilardan olgunlasmali, aklini basina devsirmeli..Bunu yapmadigi icin kendine zulmeder..Oysa Allah c.c. kuluna zulmetmez..Ne zalime aciyalim; ne de zulmunu kabullenene..

Kim çarçabuk olanı (geçici dünya arzularını) isterse, orada istediğimiz kimseye dilediğimizi çabuklaştırırız, sonra ona cehennemi (yurt) kılarız; ona, kınanmış ve kovulmuş olarak gider. Kim de ahireti ister ve bir mümin olarak ciddi bir çaba göstererek ona çalışırsa, işte böylelerinin çabası şükre şayandır. (İsra Suresi, 18-19)

11 comments:

life said...

İnsanoğlunun arzuları,istekleri illa ki olur.Ama mühim olan bunları inancına uyarlayabilmeli, heveslerine kapılıp dünyayı meta haline dönüştürmemeli.Her daim kulluk bilinci içerisinde olmalı...

Anonymous said...

dusmeleri gerek once..en dipe vurmalari gerek..olmaz simdi.Zaten destek olacak cok insan var..esinle problemin olsa hemen gider birine anlatirsin oda sana cozum soyler..akil verir.parasiz kalsan birinden borc alirsin,arkadasin ailen akrabalarin hep yanindadir.bizim milletimiz zor durumda kalana hep destek olur.yanlis..birak onu tek basina.ona iyilik yapiyorsun aslinda.onu ac birak biraz,evsiz kalsin,tek basina kalsin,tum dertlerini kendi yuklensin,caresizligi yasasin..ama olmaz iste.o yuzden maddeden,maneviye gecicisi yapamazlar.bir kere gectiginde zaten iki farkli yasam arasindaki koprude gider gelirsin cunku iki tarafida biliyorsundur..aslinda yazmak cok kolayda..yasamak cok zor..bazilarinda cok uzun seneler surer.bazilari daha cabuk kavrar.herkes asla yanyana yada ayni mesafede yurumezki.kendi yasamina,gelisimine,zekana bagli.Cok aptal insan taniyorum.artik sadece gulmeye basladim.bazen canim eglenmek istediginde onlarin bekledigi cevaplarin tam tersini veriyorum.sadece onlarin tepkilerini gormek ve eglenmek icin.Olsun herkes herseyi bilmek anlamak zorunda degil,zaten anlamasinlar onlar oylece yasayip gitsin.Bu arada sizlere birsey sormak istiyorum.tuhaf karsilanirmi bilmiyorum ama..yinede sorucam.neden her yazilarinizda Kurandan bir ayet yaziyorsunuz?Yazdiklariniz kendinizce yeterli degilmi ki? ayetle yada hadisla yada muslumanligin ileri duzeyindeki kisilerin cumleleriyle yazdiginiz yaziyi desteklemek yada dogrulamak icin kullaniyorsunuz?Kendi kelimelerinizle yazdiginiz yorum sizi birbirinden ayirir.sizin yazilarinizi okudugumda herbirinizi ayni goruyorum.anladinizmi? bir ayet okuyorsunuz ve onu yaziyorsunuz oysa orda kendi yorumunuzu merak ediyorum.

Editör said...

Allah Allah ben hep birseyler kacırıyorum galiba..

daha önce CENK in cbox'unda LP lakaplı birisi ( ben onu Long Play diye tanımladım uzun uzun calardan esinlenerek ) benim cözemedigim birseyler karalamıstı birsey anlamamıstım...

Burada da Nergis ben erkek degilim Nergis'im diyor hemde kocaman puntolarla...

tabi ki yine birsey anlamadım

yaslandık mı ne ? galiba blog ve yorumları sıkı takip etmek gerek...

yaslandık azizim yaslandık ! tez elden birseyler yapmak gerek...

Anonymous said...

nergis,
senin erkek oldugunu dusunmedim hic bir zaman..paranoyak kisilerin uydurmasindan baska bir sey degil bu..

"ayetle yada hadisla yada muslumanligin ileri duzeyindeki kisilerin cumleleriyle yazdiginiz yaziyi desteklemek yada dogrulamak icin kullaniyorsunuz?" diye sormus ve soru icerisinde cevaplamissin zaten..

Akademik yazi yahut tezlerde nasil referenas gosteriliyorsa kendi dusuncelerim icin hadis ve ayetleri referans olarak kullaniyorum..Bunun asil sebebi dinimi cok sevmem ve hayatimi kuran cizgisinde yasamayi arzuluyor olmam..

uni'de hazirladigim proje-poster-prezantasyonlarda mutlaka bilinen referanslari kullanmamiz gerekiyor, aksi takdirde not alamiyorsun..Bu dunyanin her yerinde boyledir..

Gunluk yasantida bireylerin konular uzerinde kendilerine ait fikirleri olabilir ancak belli konularda kuran-a (ayet) ve efendimiz s.a.v.in sozlerine gore hareket etmemiz gerektigi icin, surekli okuyup yazarak hem ezberlemek hem hatirlama-hatirlatma amaci ile kullaniyorum..Hepimizin fikirleri ayni gorunuyor cunku belirli konularda kuran-i kerimin bize gosterdigi fikirleri benimsiyor ve hayatimiza uyarlamaya calisiyoruz ama tabi her alanda bu dusuncedeki tum insanlarin ayni fikirde olmasi gerekmiyor, bazi alanlarda zit fikirlere sahip olabiliriz..Kurani- kerim ve sunnete ters dusmedigi surece belirli konularda farkli fikirleri tasimakta bir sakinca yoktur..

Yazimin girisinde yazdiklarim benim kisisel fikirlerim, ayet kullanmamim sebebide bu kisisel fikirlerime kendimce referans kaynagi olusturmaktir..

sevgiler nergis HANIM ;)))

ladybird said...

hasanali,
senin icin "magazin blogu" acalim istersen, su siralar blog alemi calkalaniyor;)) bir tiklama ile tum haberleri takip etme imkani saglamis oluruz :)))

Narcis said...
This comment has been removed by a blog administrator.
ladybird said...

ayni yorumlanmasi gerekenleri ayni, ayri yorumlanmasi gerekenleri ayri yorumluyoruz nergis..

Narcis said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Narcis said...

bu arada bloglarinda sacmaliklarini kusan kadinlarin birbirini destekleyici yazilarini okudum.hatta su gazete roportajinida.simdi hepsi tepetaklak olmuslar.cogu bloglarini kapatiyor.

ladybird said...

;))

eski postlar silinsede, google copluk gibi her yaziyi sakliyor..blogdan eski postlar silinsede google da cikiyor hepsi ..

ladybird said...

sehnaz'in yukarida belirttigi gibi ins kulluk bilinci icerisinde oluruz..soyledigi sozun arkasinda durabilen, yurekli, durust, dogru insanlardan olabilme dilegi ile..

ney,
insanlari nasil kalp vicdan tasdiklarina sasiriyorum, kalpleri kulaklari muhurlenmis..dunya merkezli yasarken her turlu sacmaligi yapabiliyorlar..

senelerdir Londra'da yasiyorum..farkli kurslar icin koleje, 2 senedirde uni'ye gidiyorum..hem calistigim sirkette calisanlar, hem okuldan, hem cevremden bir cok yabanci irk ve dinden insan ile muhabbetim oldu..ogrenci yahut ogretmenler ile oturup kultur/din/irk uzerine entellektuel muhabbet edebiliyorsun fakat kendi vatandasin bir Turk ile ayni iletisimi kuramiyorsun..Hep sen at gozluklu oluyorsun, hep saldiri, hep suclama ile karsilik veriyorlar..Burada yasayan insanlarda dunya merkezli yasiyorlar ama karsi fikir ve inanclara asiri saygili davraniyorlar..21 senedir hic bir yabancidan ters bir tepki almazken Turk oldugunu soyleyen kendi vataninin insanindan aliyorsun ne yazikki..

Kendine ve yasayisina ceki duzen vermeyen, surekli sacmalayan insanlar bana duvardan farksiz geliyor..onlarla hic bir iletisime girmeyeceksin, cunku duvara ne anlatabilirsin ki?

Dusunen insan olabilirsek bir seylerin farkina varabiliriz belki..