Friday, September 01, 2006

Hamza Yusuf

6 comments:

Anonymous said...

ŞİİRE DAVET
Evvela bu siteyi hizmete sunan ve böyle bir fikir alış verişine vesile olan Yasemin Hanım Efendi'yi tebrik ederek merhaba demek istiyorum. Allah rızasını esas tutarak buraya bir şeyler yazıp ortak değerleri payalaşan katılımcılardan da Allah razı olsun diyorum.
Ben bütün katılımcıları şiir şölenine davet etmek istiyorum. Şiir bizim milletimizin mayasında olan güzel bir haslettir. Bizim insanımız nazımla iletişim kurmada çok başarılıdır. Duygu ve düşüncelerini de en güzel şekilde bu yolla ifade eder. Türkülerde, ağıtlarda, mânilerde koşmalarda hep şiir dilini kullanır. Şiir zaten gönül dili ile konuşmak demektir. Gönül ehli olan halkımız da bu dili tercih eder.
Belki herkes güzel şiir yazamaz ama,içinde şiirin güzelliklerini taşıyan genler mevcuttur. Uygun zeminlerde bunlar neşv-ü nema bulacaktır. En azından şiir okumak ve dinlemekten de büyük zevk alan bir halkmımız vardır.
Bu düşünclerle katılımcıları şiir yazmaya ve okumaya davet ediyorum. Kendiniz yazmasanız da bir yerlerde okuduğunuz güzel bir şiiri (şairini de belirterek) herkesle paylaşabilirsiniz. Bu şekilde gönül dostları arasında gönül köprüleri kurulacaktır.
Ben bu köprünün ilk harcını koymak niyetiyle bir şiirimi takdim ediyorum.
Herkese şiir tadında güzel günler diliyorum.
ŞAİRLİĞİMDEN UTANDIM
Çözemedim zihnimdeki düğümü,
Kısır düşüncemin acizliğinden,
Hayatın sırrını bilmediğimi,
Bildim de utandım cahilliğimden.

Görünce baharın sekeratını,
Farkettim ölümün nasihatını,
Solgun yaprakların tesbihatını,
Duydum da utandım gafilliğimden.

Zamanı kuşatmış görünmez bir el,
Avucunun içinde ebed ve ezel,
Hayatın ahengi şiirden güzel,
Gördüm de utandım şairliğimden.

ABDİL YILDIRIM-ESKİŞEHİR

tahin said...

Selam ladybird, yine ben.
Haber vereyim dedim.
"Nerde dolasiyor bu yine" diye merak ediyor olabilirsin:P

ladybird said...

Guzel yorumunuz icin tesekkur ediyorum Abdil bey. Davetinize icabet etmek isterdim. Siir okumak ve dinlemekten buyuk zevk alirim ancak yazma girisimim hic olmadi. Belki de siir yazacak uygun zemini bulamamisimdir. Cok guzel siir yazan arkadaslarimiz var bloglarda. Onlari okumanizi da tavsiye ederim.

Gazetedeki yazi ve antoloji.com da yayinlanan siirlerinizi zevkle takip ediyorum. Yureginize saglik hocam...

selam ve dua ile..

ladybird said...

Aleykum selam sevgili tahin,
kralicenin sarayini gezip dolasip ardindan bana nisbet mi yapiyorsun hi? :) ben de yarin merkeze gidecegim, kralicenin kugularina el salliyacagim :D

Anonymous said...

Hamza Yusuf'la ilgili arama yaparken rastladım siteye, türkçe bir sitede bu güzel insanın adını görünce heyecanlanıp açtım...
tabi ingiltere'de yasadiginiz icin Sh Hamza'yi biliyor olmanız cok normal... ülkemin insanları da tanısınlar istiyorum onu.
heyecanımı paylasmak istedim, saygilarımla...
Allah bütün inananların yar ve yardimcisi olsun!

ladybird said...

Amin!
Dun aksam Hamza Yusuf burada idi. You tube araciligiyla sohbetinden kesitler aktaricam ins.
Yorumunuz icin cok tesekkur ediyorum.