Wednesday, September 27, 2006

İngiltere'de açılan ilk Türk okulunun STV deki görüntüleri



Londra'da ilk Türk okulu büyük bir coskuyla açildi
Ingiltere'nin baskenti Londra'da egitim gönüllüleri, akademisyen ve is adamlari tarafindan harabe bir halde iken satin alinip restore edilerek yaptirilan ilk Türk okulu "Wisdom Primary and Secondary School" önemli isimlerin katilimiyla büyük bir coskuyla hizmete açildi.

Ingiltere genelinde 1999 yilindan bu yana haftasonu okullariyla hizmet vermeye baslayan Axis Egitim Vakfi, kendi bünyesinde yaptirdigi Ingiliz egitim müfredatina uygun ilk Türk okulunu hizmete açti. Görkemli bir törenle hizmete açilan okulun resmi açilisina Ingiltere Totenham Milletvekili ve ayni zamanda Kültür Bakani David Lammy, Harringey Belediye Meclis Üyesi Liz Santry, Harringey Belediye Meclis Üyesi Nilgün Canver, Ingiltere Türk toplumu Diyanet Isleri Baskani Yasar Çolak'in yanisira egitim faaliyetlerini destekleyen akademisyen, is adami ve gönüllü egitimcilerle birlikte yüzlerce yerli yabanci vatandas katildi.

Açilistan önce ülkede yasayan Türk toplumundan yüzlerce vatandas okul önünde toplandi. Açilisa katilan Kültür Bakani ve Milletvekili David Lammy ile Belediye Meclis Üyesi Nilgün Canver, tören için hazirlanan kurdaleyi kestiler. Açilisla birlikte, okulun Ingiliz müfredatina uygun Ingiltere'deki ilk Türk okulu olmasi nedeniyle bazi vatandaslar gözyaslarini tutamadi. Daha sonra, Wisdom Primary and Secondary Türk Okulu'nun Müdürü Ramazan Güveli, David Lammy ve Nilgün Canver'e siniflari tek tek gezdirerek, okul binasi ve müfredati hakkinda bilgi verdi. Okul salonunda düzenlenen konferansta konusan Okul Müdürü Ramazan Güveli, toplumun çesitligine isaret ederek, toplumun tüm kesimlerine hitap ettiklerine dikkat çekti. Güveli, "Bagimsiz bir okul olarak ögrencilerimize yüksek kalitede bir egitim sunmayi, ögrencilerimizi belli mesleklere yönlendirmeyi ve önümüzdeki yillarda Ingiltere'deki basirili okullar arasinda girmek istiyoruz. Bunun yaninda kendine güveni olan, sorumluluk sahibi ögrenciler yetistirmektir."dedi.

Kürsüye çikan Axis Egitim Vakfi Danismani Bekir Çinar, Ingiltere'deki egitim faaliyetleri ve okulun genel durumuyla ilglili konferans salonunu dolduran vatandaslari bilgilendirdi. Okulun ilk yilda 90 ögrenciyle toplam 6 sinifla egitime baslanayacagini bildiren Çinar, 2007 yilinda okul kapasitesinin artirilarak tüm siniflarin egitime açilacagini söyledi.

Binanin restore edilip okula dönüstürülmesi karsisinda hayranligini gizleyemeyen Kültür Bakani ve Totenham Milletvekili David Lammy, yerel toplumun bir önceki halini ile suan ki halinin karsilastirdi. O dönemlerde yine bir çok farkli irkin bir arada yasadigini dile getiren Lammy, "Ben de bu ortamda dogdum ve yetistim. Bir çok aile çocuklarini yan taraftaki okula gönderiyordu. Simdi bu milletin vekiliyim. Geriye baktigim zaman bir çok kisi okuyamiyordu, bir çok insan ise giremiyordu ve yine bir çok kisi yüksek egitimine devam edemiyordu. Bir çok insanda, o zamanki sartlardan dolayi zihinsel bunalim yasadi. Göçmenlik sorunundan dolayi toplum içerisinde önceden büyük sorunlar bas göstermisti, Axis Egitim Vakfi'da bu durumun degismesinde çok önemli bir adim atmistir. Bunu gerçeklestirmek için bir kaç iyi insanin bir araya gelmesi gerekiyor, iste bu gerçeklesti, çok küçür bir rüyayla basladi bu olay ve suan da gerçeklesti. Bir iki ögrenci ile basladi, bir okul iki okul derken simdi dokuz tane haftasonu okulu oldu ve tam kapasite ilk okul da açildi."ifadelerini kullandi. Binanin yillarca ihmal edildigini söyleyen Lammy,"Bir kaç iyi insan bir araya gelerek, bunu ihmalkarligi ortadan kaldirdi. Bu çok özel bir an, buradan geçen çocuklar doktor, avukat olacak. Ilerde bu önemli an her zaman hatirlanacaktir."sözlerini kullandi.

Ardindan konusan Harringey Belediye Meclis Üyesi Nilgün Canver de, Axis Egitim Vakfi'nin Ingiltere'deki egitim faaliyetlerini takdir etti. Binanin bir harabe halindeyken gönüllü egitimciler tarafindan okula dönüstürülmesinin önemini vurgulayan Canver, "Burda olmaktan çok mutluyum. Axis Egitim Vakfi'nin faaliyetlerinin uzun zamandir farkindayim. Ben, bu binada verilecek egitimin en yüksek seviyede ve kalitede olacagindan eminim. Bu okulda egitilecek çocuklar toplumumuzda gerekli olan, huzur, saygi, tölerans ihtiyacini fazlasiyla kazanacaklardir."diye konustu.

Nilgün Canver'in ardindan kürsüye çikan yine Belediye Meclis Üyesi Liz Santry, uzun zamandir Ingiltere'de egitim faaliyetlerinde bulun Axis Egitim Vakfi'nin daha önce haftasonu okullariyla egitim verdiklerini ve bu alanda önemli basarilar elde ettiklerini söyledi. Ilk okulun açilmasiyla önemli bir adim atildiginin altini çizen Santry,"Veliler, çocuklarini bu okula gönderme konusunda, önemli bir firsat yakalamistir. Uzun yillar ihmal edilen bun binayi, bu sekilde bir egitim yuvasina dönüstürülmesi haliyle görmek gerçekten mükemmel bir olay."ifadelerini kullandi.

1994 yilinda bir gurup akademisyen, is adami tarafindan kurulan Axis Egitim Vakfi, on yili askindir Ingiltere'de egitim faaliyetlerini sürdüyor. 1999 yilinda ilk kez haftasonu okullariyla egitim vermeye baslayan Vakif, bu sayiyi kisa sürde dokuza çikartti. Axis Egitim Vakfi bünyesinde kurulan Wisdom Primary and Secondary School ise, Ingiltere'de Ingiliz müfredatina uygun ilk okul olma özelligini tasiyor.

Kamuran Samar-Londra

5 comments:

ladybird said...

Cuma gunu acilisina katildigim okulun hazir goruntusu gelince kendi cektigim fotolari yayinlamadim. Oglum 10 Ekimde yeni acilan okula gidecek ins. Acilis gercekten cok coskulu gecti. Cok duygulandim cunku senelerdir bekledigim bir seydi.

Insaallah harcanan emekler bosa gitmez ve beklenen basariyi elde ederler. Tum calisan ve emegi gecenlerden Allah c.c. razi olsun.

Anonymous said...

açanların ellerine yüreklerine sağlık çocuklarını oralara gönderenlerdende allah ebeden razı olsun. hayırlı olsun.

ladybird said...

Allah razi olsun.. Dualarinizi eksik etmeyin.

tahin said...

Cok umutluyum bu okuldan. Inshallah hayirli olur. Acanlardan Allah bin kere razi olsun.

ladybird said...

Amin..