Saturday, September 30, 2006

Bugun ilk dersime katildim. Hocamiz Turk. Ders konusu ilginc. Psikoloji&dil.. 2 saatlik dersin ilk bolumunde 1 sayfa not aldim. 1 saat sonunda ise sayfanin arka tarafina iftar menusu ve gerekli malzemelerin listesini cikarttim.

gullac --> nar almayi unutma
yesil zeytin&kasar peynir icin kurdan copu
borek icin -->> yufka, maydonoz vs.

Alisveris listesi hazirlamak icin 1 saat gidis donus olmak uzere universiteye gitmeye ne gerek vardi ki? cok basarili bir ogrenciyim cook...

Haa bir de kagida gullac yazmisim ya, sartlandirmisim kendimi.. neredeyse 1,5 saat tum turk marketlerinde gullac aradim. su siralar beynim geri sarmiyor herhalde..

Hayirli sahurlar..

11 comments:

Anonymous said...

bizde gecen sene cok aradik gullaci, hatta bazi turk bakkallari adini bile duymamis, Gullacmi oda ne filan dediler yani.
nasil olur bu klasik tatlimizi insanlar bilmez hayret yani.

ay said...

Hayırlı olsun...
Çok güzel bir başlangıç olmuş bence :)

Okumak çok güzel olmalı,bizede nasip olurmu yeniden?

tahin said...

Bir yasima daha girdim gecen gun:P Megersem pek cok insan gullaci sevmezmis! Hastasiyim gullacin! Turkiye'de ramazan disinda fellik fellik arardim, belki bulurum bir yerde umuduyla.

Londra'ya tasinayim, hemen bir Turk marketine gidip gullac almak istiyorum kismetse:))

NeLLy said...

oyle hastasiyim ki gullacin, gecen yil buraya getirmistim tr'den. sonra oldugu gibi geri goturdum, evde annem yapti yedik.
simdi ramazan geldi, keske gullac olsa da yapsam da yesem diyorum. ne salakim.

zootechnist said...

Yeni öğretim yılı hayırlı olsun:)

Bizim okul da resmi olarak geçen hafta başladı ama ileri teknolojiyi kullandığımız için okulun kayıt sistemi çöktü,bir de okul 60 km. uzakta olduğu için henüz fiili olarak okula başlamış değilim.


Bu arada bir itirafta bulunmak istiyorum ben hayatımda hiç güllaç yemedim.Ama sevmediğim için değil bugüne kadar nasip olmadı.Çevremde de yapanı görmedim sadece marketlerde tepsi büyüklüğünde ki beyaz ambalajını gördüm.

Anonymous said...

Bulabildiniz mi acaba,merak ettim(güllacı)

rosygarden said...

Ladybirdcüm üniversiteye mi başladın yoksa zaten daha önce başlamıştındı da devam mı ediyosun? Neyse her halukarda hayırlı uğurlu olsun arkideşim. Ben de düşünüyorum bazen yüksek lisans yapsam mı diye. Universite yıllarım aklıma gelip anılarım depresince galeyana geliyorum ama sonra saman alevi gibi hvesim sönüyor. Bakalım hayırlısı.

Buarada Ramazanını da kutlayamamıştım:HAYIRLI RAMAZANLAR...

Ben hayatımda ya bir ya iki kere güllac yemişimdir. Sütlü tatlılarla aram pek iyi olmadıgından benim icin Ramazan'ın vazgecilmezlerinden olmuyo ama tabi sevenler için bişi diyemicem.Afiyet olsun :)

Narcis said...

hmmm ..gullac ne guzel bir tatli neden sadece ramazanda yapilirki? ozel bir hikayesi varmidir asure gibi?nar leke birakiyor gullacin uzerinde,yesil fistik daha yakisiyor gullaca..iyi razamanlar

suveyda said...

bende güllaçı sevmeyenlerdenim.

hadi bir yaşına daha girecek olanlar, girsinler:)

ladybird said...

Ramazanin gulu gullac
sevgili aa,
Daha onceki senelerde bende Tr'den getirmeyi dusunmustum. Cok bulunmuyordu ancak simdi Haringey ve Dalston bolgelerinde rahatlikla bulunuyor gullac..

sevgili ay,
Allah razi olsun. Istekliysen neden olmasin? Sartlari bilemem tabi..

sevgili tahin,
Ramazan disinda kolay bulunmayan bir lezzet. Otellerde falan belki...

sevgili nelly,
alemsin:) hazirlanisi cok kolay.. rahatlikla yaparsin. Tek kisilik daha kolay olur. Tr'den tasimaman icin sana web adresi buldum:)
usa de olanlar icin online gullac

sevgili peace,
tesekkur ederim. beraber olsun:)

sevgili yusuf,
Allah razi olsun.. hic tatmadiysan bu sene siftah yap o zaman. sen becerikli birisin. tarifini yazarim istersen.

sevgili anonim,
kacar mi hic? :)

sevgili rosy,
Sana da hayirli ramazanlar. okulun bitmesine 1 sene kaldi ins. ogrencilik guzel, basla sende:) sutlu tatlilarla benimde aram yoktur. hayatimda cay/kahve/tatlilarda bulunan sut disinda hic sut icmedim. sevmiyorum. ama gullaci cok seviyorum:)

sevgili nergis,
gullac osmanli sultan sofralarindan bugune tasinmis geleneksel ramazan tatlisi. uretilen gullacin %85'i ramazanda satiliyormus. diger zamanlarda ragbet gormuyor. hazirlanisi kolay, hafif ve hazmi kolay olmasindan dolayi sadece ramazanda tercih ediliyor herhalde.. sana da hayirli ramazanlar..

sevgili suveyda,
sen neyi seversin ?:)

NeLLy said...

link icin tsk lady. yalniz fotograftaki gibiyse bu gullactan cok pizzaya benziyor :P haftasonu "abla"lara iftara gidiyoruz, onlar yapmislardir belki de. bi sagdan soldan kalite kontrolu yapalim da ;)

oh siz actiniz tabi oruclari.. Allah kabul etsin diyelim. selamlar.