Thursday, August 31, 2006

Çay, Çay, Çay

İngiliz gıda uzmanları: Çay içmek sudan daha yararlı

Avrupa'da yayınlanan bir araştırma, günde 3-4 bardak çay içmek bol su içmeden daha yararlı olduğunu ortaya koydu.

Avrupa Klinik Besin Dergisi'nde yayınlanan araştırmaya göre, çay susuzluğa yol açmıyor. İngiliz gıda uzmanları, çayın su gibi susuzluğu giderdiğini ve ayrıca kalp krizine ve bazı kanserlere karşı vücudu koruğunu belirtti. Uzmanlar çayın içinde bulunan "flavonoids" adlı maddenin insan sağlığını koruyan etmen olduğunu düşünüyor.

Gıda uzmanı Dr. Carrie Ruxton ve Londra King College'den uzmanlar çay tüketiminin sağlık üzerine yaptığı etkiye ilişkin yapılan araştırmaları inceledi. Uzmanlar, günde 3-4 bardak çay içmenin kalp krizinin engellenmesine yardımcı olduğuna dair sağlam deliller buldu. Bazı araştırmalarda çay tüketiminin bazı kanserlere karşı vücudu koruduğu ancak bunun kesin olmadığı kaydedildi. Çay içmenin diş plağına engel olduğu ve kemikleri güçlendirdiği de belirlendi.

Zaman

(elimde kupam, cayimi yudumlarken boyle haberler okumak ne hos..) :)

17 comments:

Anonymous said...

valla bilim ne derse desin ben çayın yanında bile su içerim.
içemediysem organlarım isyanda zannediyorum.hiçbir içeceğin suyun yerini tutacağına, daha yararlı olabileceğine inanmıyorum.bilim ne derse desin.kendime mi inanayım ingiliz bilim adamlarına mı güveneyim.
bi arada çay zararlı demişlerdi bu bilim adamları.canları ne çekerse,ne içmek isterlerse ona iyi diyorlar.
ben bunu bilir bunu söylerim dünyada hiç bir şey su içtiğiniz andaki ferahlığı ve rahatlığı veremez.
ingilterede çay satışları düştü galiba.

mq said...

evet evet, çay içinde susamıyorum. tabi burda çayı usulüne uygun olarak, yani şekersiz içince.

ben de oyumu çaydan yana kullanıyorum.
bu yıl okula bir termos çay ve ince belli bardagimla gitmeyi planlıyorum. bardagiyla gelenlere de cay ikram ederim tabi.

ladybird said...

ben zaten okula hep termosumla gidiyorum. kucuk sirin bir termos.. caysiz derse konsantre olamiyorum.

burada bardak gerektirmeyen kucuk termoslar var, kapagini acip direkt iciyorsun. dun tahin'e gosterdim, o da istedi bir tane;)

net uzerinden satabilecegimiz bir urun daha :D

sizlere afiyet olsun.

ladybird said...

pardon..cayimdan yudumlarken senin mesaji kacirmisim suveydacigim:)

her arastirmaya inanmamak lazim tabi, analitik dusunmeli, sorgulamali.

ozellikle yaz sicaklarinda insanlar soguk icecekler tercih eder, ben ise cay icerim ve gercekten harareti keser. suyun yeri ayri canim hic bir icecekle kiyaslanamaz.. hele bizim koyun cesmelerinden akan buz gibi sular.. cesmede suyu icmek icin egildiginde duydugun davar sesleri. etrafta bulunan incir agaclarinin yaydigi mis gibi koku... kizilcik, igde, kiraz agaclari..

Ayşe said...

Bak buna çok sevindim..
Bende çaykoliğim diyebilirim..ve neredyse hiç su içmem..Susamıyorum..
Çevremdekilerden özenirim su içmeye
o derece yani..
demekki çay kesiyormuş:))
Yinede vazgeçemem ondan..İçmeyince başıma ağrı girer.Tek bu yüzden ramazanın yaklaşması tedirgin ediyor..İlk bir iki orucu ölüler gibi tutarım:((

tahin said...

Turk cayi diyorum, baska da bir sey demiyorum:)

Ben de bir cay tiryakisiyim. Cok cay ictigim icin ben de susamayanlardanim.

Yine de gunde 3-4 buyuk bardak suyu ihmal etmemek lazim.

ladybird said...

merhaba ayse,
sicak ulkelerde insan cay icsede cok susuyor, ornegin; biz tr'de iken gun boyunca cay icmemize ragmen yanimizda surekli sise sise su tasiyoruz. burada susamiyor insan. iklimin de etkisi oluyor muhakkak. ramazanda benimde ilk 2 gun basima vurur caysizlik ama alisinca sorun kalmiyor elhamdulillah.

tahin,
Pg Tips diyorum baska bir sey demiyorum :P
3-4 bardak su az bence, daha fazla icelim..

ladybird said...

Bu arada faydali olan benim ictigim sutlu ingiliz cayi. ingiliz gida uzmani bizim turk caylarinin uzerinde bu arastirmayi yapmamistir herhal ;)

cayin zararini kirmak icin limonlu ve sutlu iciyorlar .

acaba arastirmayi sutlu cayda mi yoksa limonluda mi yaptilar? :P ben hic sutsuz cay icen ingiliz gormedim..

NeLLy said...

pakistanlilar da cayi sutle iciyorlar. fransizlarin da ne olur ne olmaz diye cayin yaninda kucuk bi kasede sut verdiklerine sahit oldum. ben o sutu ayrica ictim tabi ;p

bi de cinlilerin meshur yesil cayi var. kim bilir baska ne caylar vardir.

yani simdi 'cay faydaliymis' demekle olmuyor ki sayin ladybird, kimin cayi neyin faydasi, degil mi ya.

life said...

Tibetlilerde çayı tereyağıyla içiyorlar.

Kaynak

http://www.parilti.org.tr/kitaplar/yolum_tibete_dustu.aspx

Alman kör bir kadının kör çocuklara okuma yazma öğretmeye gittiği tibetteki anılarını yazdığı bu kitaptan okumuştum tereyağlı çay içtiklerini.Kitabı okurken benimde içesim gelmişti:)

ladybird said...

turkistanli arkadaslarimiz vardi. onlarda cayi kasede sutlu&tuzlu iciyorlar. ben de denemistim, fena degildi. caydan vazgecemeyecegim icin faydali olduguna inanmak beni mutlu ediyor nelly :)

sehnaz, tibetliler cayi yogun beslenme icecegi olarak iciyorlar demek ki. ilk defa duyuyorum ve cayin icinde tereyagini dusunemiyorum..

Cay bitkisini merak edenler karadenize dogru uzanmali.

NeLLy said...

benim 94'te rize'de bi cay bahcesinde (cay bahcesi?) cay toplar gibi yaparken cekilmis bir video goruntum var -ki video kamera fobim bundan sonra olusmus olabilir-, o gunden beri izler izler dururuz sinir olurum

hay allahim nerden aklima getirdin simdi ladybird :))

Anonymous said...

Selamlar Çay Tiryakileri

Valla süt tereyağı tuz... çay için gerekli midir onu bilmem ama Benim için çay içerken önemli olan muhabbettir

: )

Çıkacaksın Aladağların zirvesine yakacaksın ateşini gireceksin yorganın altına ve o muhabbetle sabaha kadar titreye titreye semaverde ki çayı bitireceksin...

Söylemesi ayıp geçen hafta hergece miz böle geçiyordu...

Selametle

tahin said...

Damardan girmissin anarshi:)

Ingilizler cayi sutle icmeyi Asyalilarda ogrenmislerdir. Pakistanlilarin sutle yaptigi cok guzel bir cay vardir, Turk cayi disinda bir de o cayi zevkle icerim.

Cayi, sutu, cubuk tarcini, baska bir baharati daha kaynatirlar. Tabii istege gore seker de ilave edilir. Tencerede pisirilir ve bence cok lezzetlidir. Hatta ilk ictigimde bizim sahlebe benzetmistim biraz, uzerinin kaymak tutmasi sebebiyle:)

ladybird said...

Ben de sevgilerimi yolluyorum h2s3t. Blogunu neden kapattin? Tekrar yazmasanda varligindan haberdar et bizleri.

nelly, insan cay toplar gibi yapar mi hic?:) ben cay yapraklarini kestip, cuvalladim, tasiyacaktim ama karadenizli ablalar izin vermedi. kamera goruntusunde ne vardi o kadar ki sende fobi olusturdu?

anarshi,
"cay" dedigin anda muhabbet aninda olusuveriyor goruldugu uzere :D

dag ve ates deme bana. hayal ettigim tatil oldu son yillarda. sen asil yaptiginiz faaliyetler ve kapiya diktiginiz nobetciyi anlat:P

tahin, bizim tanidigimiz hintli ailede ona benzer cay yapiyor. umreye gidecekler gene bu sene. aklima geldi onlardan bahsederken. Rabbim bana da tez zamanda nasip eder ins.

Soguk cay icen usa'lileri unutmusuz. nelly belki anlatmak ister :)

NeLLy said...

ben ne anlarim cay toplamaktan ladybird? 8yasindaydim zaten o zaman. oyle dolasmaya gitmistik gozlem yapiorduk sadece ;p ne bileyim komik cikmisim insanlar ileride bakip gulunce sinir oluorum. kaciyorum kose bucak kameralardan simdi, bi de ses kayit cihazlarindan. rrr..

soguk cay nasil oluyor, ice tea mi? bilmiyorum valla amerikalilar kahve iciyorlar surekli. ice tea icen ben'im genelde :p

ladybird said...

bizler neden suyu kaynattiktan sonra cayi demliyoruz? aslinda soguk su ile cay karistirilip altta kaynayan caydanliginin buhari ile pisebilir degil mi?

bir zamanlar nette literati oynarken usa'den bir kac bayan ile tanistim, oyun aralarinda @cay almaya gidiyorum" derken cay muhabbeti acildi.. bayanlarin biri dallastan idi. o sicak cay icmeme cok sasirmis, kendilerinin surekli soguk cay&kahve ictigini soylemisti. oyunu birakip cayi nasil yaptigimi sormustu.. o yuzden sorduydum yani ..