Monday, September 25, 2006

Oldurucu Grip Salgini

İngiltere, öldürücü grip salgınını bekliyor

İngiltere’de gelecek aylarda bir grip salgını olabileceği, bu durumda bütün ilk ve orta dereceli okulların kapatılabileceği uyarısı yapıldı.

Grip salgınının ‘kaçınılmaz görüldüğüne’ dikkat çeken yetkililer, hızla yayılacak ve aylarca etkisini sürdürecek salgın sırasında, 700 bin kişinin yaşamını yitirebileceğine işaret etti. Salgın halinde öğretmenler de dahil tüm kamu personelinin mümkün olan en yeterli kadroyla hizmete devamının hedeflendiğini bildiren yetkililer, “Yetişkinler bu tür salgınlara karşı daha dirençli, ancak çocuklar solunum yolu enfeksiyonlarının yayılmasında önemli bir taşıyıcı olabiliyor. Bu nedenle okullar kapatılarak enfeksiyonlardan etkilenen çocuk sayısının sınırlı tutulmasına çalışılmalı.” dedi. Okulların kapalı tutulabileceği sürede çocukların okuldan yapılacak yönlendirmelerle evlerinde ödev yapıp, sınavlara girmelerinin söz konusu olabileceğini belirten yetkililer, bu konuda etkili ulaşım ve iletişim kanalları kurulmasının yöntemlerinin araştırıldığını kaydetti. Yetkililer, salgın halinde üniversitelerin kapatılmasının düşünülmediğini de aktardı.

Zaman

9 comments:

ladybird said...

Iftar oncesi bu haberi duyan kizim; ben olmek istemiyorum diye agladi. Oglum ise; "anne bizi nereye kaciracaksin?" diye sordu.

Ulke degistirmem bekleniyor sanirim :)

Anonymous said...

sanırım ingiltereden önce bana uğradı o grip her yanım dökülüyor fena hasta oldum. henüz ölmek istemiyorum :S :)

suveyda said...

doktor bir arkadaş da demişti.
grip salgını bekleniyor diye.
biz nereye gidelim şimdi:)

grip aşısı olmak lazım.

Anonymous said...

:)
gecmis olsun gulce.. bol vitamin almaya calis. Rabbim saglikli uzun bir omur nasip etsin ins.

grip asisi fayda etmez ki suveyda. o zaman daha cok grip oluyorsun..

sana da cok gecmis olsun kaf-nun. havalarin degisimi ile birlikte hastaliklar artiyor. bir kac gundur londra karanlik ve yagmurlu.

gunesli gunlere alismistim... daha bir cok seye alismistim... yoklugu belli olanlari ozluyorum.. geri donmelerini bekliyorum.. beklemekten baska care yok. belki de care cok ama uygulayan yok..

huzurlu uykular herkese..

Bâd-ı Sabâ said...

- Dile Ne Kolaysın Sen, Ölüm. -

Rabbim yardımcınız olsun inşâallah, üzüntünüzü paylaşıyorum, ümit ederim ki hakkınızda hayırlı olan hadise vuku bulur.

Üzülmek demişken, psikoloji meraklısı olarak doğru bir empati kurabildim mi acaba diye düşünmeden edemedim birden.

En azından bir endişe duyuyorsunuzudur, belki sırf çocuklarınız içindir o da...

***

Ölmeye çare bulunamıyor, bir bahane ölüm, boyut değiştirmek için bir anahtar.

Mevlana der, ölüm beni bulduğunda arkamdan dövünüp ağlamayın!

(Söz üzerine mealen konuşuyorum burada, aslı aklımda yer etmemiş.)

Oysa bizler onun gibi düşünemiyoruz bir türlü, birileri ölünce feryad figan dövünüp ağlıyoruz.

İmanı kâmil kimse hiç bu şekilde davranır mı!? Gerçi sevdiklerimizi uzun yola uğurlarken de ağlarız bizler!?

Kendi adıma konuşacak olursam, ailemden birileri ölse bile sanıyorum ki ben yine taş gibi öyle dururum, hiç bişey olmamışcasına; ne üzülürüm ne de ağlarım, bu sadece bir tahmin ama, insan kendisini bir ölçüye kadar tanıyabiliyor.

Yine de yaşayıp görmek lâzım diyorum; başa gelmeyen belâ, lafta kadayıfa benziyor.

Olsa da yesek hesabı...

***

Okul için kayıt yaptırdığınızı okudum, bir takım sorunlar yaşanmışsınız kayıt sırasında, üzülmüştüm; sizi okumaya karşı pek hevesli görüyordum çünkü, bu güzel haberiniz ile sevindik, şükürler olsun..

Derslerinizde başarılar dilerim efendim. Sözü de böylece bağlayalım, hayırlı sahurlar...

Elhamdülillah.

Ne'den Sonrası
Kâzım Mızrak

ladybird said...

Ates dustugu yeri yakar. Basimiza gelmeden bilemeyiz. Ilk olum acisini dedemin vefati ile tattik. Yatalak hasta olmasi nedeniyle olumune hazirlikliydik ancak gecenin bir vakti telefonum calip kotu haberi verdiklerinde kendimi cok kotu hissetmistim. Kardesim aramisti.. arkadan gelen ugultular dedemi her hatirladigimda kulaklarimda cinlar.. 3 gun ruhsuz bir sekilde dolasmistim ortalikta. Olumu cok guzel, cenazesi cok kalabalik olmus. Allah c.c rahmet etsin. Yaslilarda olumu bekliyoruz. Ya ani olumler?

Grip haberi duydugumda uzulmedim. Dogru olup olmadigi konusunda emin degilim cunku. Olacakla olecege care yoktur. O yuzden yasamadan uzulmenin panik yapmanin anlami yok. Cocuklarim icin bu haber yuzunden degil her zaman endise duyuyorum. Daha dogrusu onlara bir sey olacak diye aklim gidiyor. Anne olmayan anlayamaz bu duyguyu. Insan cocugunu herseyden sakiniyor, korumaya calisiyor, her isini onlara gore ayarliyor, hayatinda tek oncelik onlar oluyor. isimi, yemegimi, gezmemi, herseyimi onlara gore dusunup organize ediyorum. Onlarda bunun farkinda. Bu aksam on kapiya ciktim. Kapiyi actim.. Ikisi de yerinden firladi. "Anneee nereye gidiyorsun?" (saat 8.30) "sinemayaa gidiyorumm" dedim:) "biz de gelmek istiyoruz dediler...lol

"hangi filmi izleyeelim? diye sordum..
kizim saymaya basladi. alti ustu kapinin onune ciktim. benim ozel hayatim evin on cephesine kadar yani:) ozetlersek benim cocuklarim var.. ozel hayatim yok.. herseyim onlar..

Annelik duygularim depresti gene..

Okul konusuna gelince; okudugunuz gibi gecen donemden kalan sinav&derslerim oldugu icin kayit yapamiyacagimi ogrenmis ve cok uzulmustum. Hocam ile randeu yapip gorustum. Elhamdulillah halloldu. Okumaya karsi hevesli oldugum dogru. Cocukken belliymis okumaya merakli olacagim. Ne kadar masa sandalye bacagi varsa karalar annemden azar isitirmisim..

Ben de sizin dersleriniz ve hayatinizda basarilar dilerim. Bu mubarek gunlerde dualarinizi eksik etmeyin..

tahin said...

Kazim Mizrak, Nurbaki hocanin bir sohbeti var, su adreste bulabilirsin:

http://schens.com/nurbaki_sohbetleri.asp

Olum ve Veliler isimli.

Olum karsisinda nasil bir tavir almamiz gerektigini cok cok guzel anlatiyor Nurbaki hoca.

Olen yakinlarimizin arkasinda aglamak ayip degil ki Peygamber Efendimiz bile gozyasi dokmustur. Yanlis olan feryat-figan edip isyan etmek. Allah hepimizi isyandan korusun inshallah.

Bâd-ı Sabâ said...

Merhaba Tahin,

Senden farklı bir şekilde düşündüğümü sanmıyorum, radikal bir düşünce tavır sergilemekten özellikle kaçınıyorum.

***

Elbette kaybettiklerimize üzülüyoruz hepimiz de; kimimiz belli etmiyor üzüntüsünü sineye çekiyor, kimimiz de yas ilan ediyor.

Anadolu'da bir ağıt yakma kültürü gelişmiş, bu kadar üzüntü akla zarardır; hayata, gülmeye küsmek doğru değil.

Gelenin işi gitmektir, dünya döndükçe bu kanun hükmünü sürdürecektir; önceden bilinen bir gerçek tezahür edince şaşmamak lâzım.

***

Peygamber Efendimizin sevdiği bir kimsenin ölümü üzerine göz yaşı döküp dökmediği konusunda bir malumatım yoktur; araştırırım inşâallah, aklımda olsun.

Bilgi paylaşımın için teşekkür ederim, sağlıcakla kalınız, sevgi ve selamlarımla..

***

"Allah hepimizi isyandan korusun inshallah."

Elhamdülillah, âmin.

Bağlantı adresini de sonra incelemek üzere not alıyorum, şuan video görüntüleme penceresinde bir sorun var gibi...

Yaprak Dökümü,
Kâzım Mızrak

Bâd-ı Sabâ said...

Uğur İlyas Canbolat:

"Evet sevgili dostlar, gönüllerde gezinti programı ile yine huzurlarındayız, yine sizlerle beraber olmanın hazzını yaşıyoruz.



Hocam Dr. Haluk Nurbaki ve ben Uğur İlyas Canbolat hepinizi selamlıyor, gönül kapınızın manadan gelen esintilere hep açık kalmasını, açık olmasını diliyoruz."




(...)

Sohbeti okumak için tıklayınız »



.:.: Kaynak :.:.

http://schens.com/nurbaki_sohbetleri.asp