Wednesday, September 13, 2006

Tesbihat

11 comments:

Siyah Zambak said...

bu tesbihat beni kur-an kursun da kaldığım senelere götürdü, çook özlemişim...

ladybird said...

beni de katildigim okuma kamplarina goturuyor. o ortamda olmak isterdim simdi. feyizli ve bereketli gecen gunler&geceler...

ben de cok ozledim..

Anonymous said...

çok güzel. bende ilk kez birkaç sene önce stv de ramazanda dinlemiştim. ramazanı hatırlattı banada.

ladybird said...

bu videoda ingilizce karsiligin olmasi da guzel.

orta 2 ye giderken okul cikisinda kardesimle Hintli ailenin evine kuran okumaya giderdik. onlarin evine adim atar atmaz icimizi huzur kaplar. tabi o zamanlar genc ve suursuz:( oldugum icin evin disina cikar cikmaz atmosferin etkisi kalmiyordu. oylede olsa sonrasinda degisimimde buyuk bir rol oynadilar. evlerinde tv yoktu hala yok. duvarlarinda kabe, ve arapca yazili tablolar resimler asilidir.. radyoda surekli kuran yahut sohbetler dinlenir. senelerdir aksamlari 5-7 arasi kuran-tecvid ogrenmek icin kiz&erkek talabeler gelir. onlarin evinde oturdugum zamanlar odalarin melekler ile dolu oldugunu hissediyorum. oyle bir duygu icerisinde oluyorum..

ozellikle ramazan'in yaklasmasiyla; alisik olduklarimizdan vazgecip evlerimizi nurla doldurmaliyiz.

selametle..

tahin said...

Amin..

Ramazanin ilk haftasi yogun calisiyor olacagim, sonrasinda tasinma telasina dusecegim :( Nasil gececek bu ramazan bilmiyorum... Bu sene de pesine takilabilir miyim:))

Bâd-ı Sabâ said...

- Paylaşım için teşekkürler, Allah râzı olsun...

***

- Benim de bir ikramım olsun bu kalbi muhabbete kardeşlerim, biraz da duygulandım hayıflandım yorumlarınızı okuyunca. Kur'an-ı Kerîm'i aslından okuyup anlayamıyorum ne yazık ki..

Belki bir gün inşâallah öğrenir hakkını vererek okuyabilirim, hem böylelikle çevreme de faydam dokunur bu konuda.

Âlim kimseler bir mum alevi misali yanarlar; kendilerini tüketirken bir ışık olup saçılırlar, bir anlamda her parçaları alem-i cihâna katre katre nüfuz eder.

Böylesi bir takvâ yarışında olanlara ne mutlu, azgıncılıkta ve bozgunculukta birbirirleriyle yarışanlara ne yazık.

Yine de ehli müslüman kimse şefkati elinden bırakmamalıdır, aman dikkat diyorum.

Bâtılı kendilerine yol seçenler ya da bu hâzin yola çaresizlik içersinde düşenler de, "bilselerdi yapmazlardı" Peygamber düsturuna göre bir karanlık çıkmazda kalmış Hz. Adem evladı kardeşlerimizdirler.

O kimselere lisan ile hak yolunu anlatabilmeliyiz, veya en azından buna gücümüz yetmiyorsa da hakîkati fiilen yaşayarak örnek olabilme gayretinde bulunabilmeliyiz diye düşünüyorum.

Bağlantı adresini vereceğim ilahi Hz. Muhammed'in şu sözüne de bir ışık tutuyor ve O'nu anlayabilme noktasında bize fayda sağlıyor.

"Eğer siz benim bildiğimi bilseydiniz çok ağlar, az gülerdiniz." Hz. Resulullah

Dünya bizlere pek yavan, derdi çilesi bitmiyor; ölüm bile bir nimet bizler için, şükürler olsun ki vakit geldiğinde aşk-ı ebediyete intikal edeceğiz son nefesimizle.

Şimdiden azığımızı hazırlayalım kardeşlerim, dünün acısını çekmek yerine yarının kutlu haberine ulaşabilmek için sabahlayalım tefekkür dairemizde.

Esselamu aleyke yâ Nebîullah, esselamu aleyke!, Şefâatin bizimle olsun dilerim...

***

.:.: Bağlantı Adresi :.:.

"Boğaziçi İlahi Grubu, Şu Garip Dünyada"

Anonymous said...

Gece vakti, çamdağında ulu ağaçların haşmetli uğultuları arasında tesbih eden ulu bir kişi..Ağaçların dalları ve yaprakları, çamdağının otları ve toprakları, görünür ve görünmez milyonlarca canlı ve sansız varlık...." HASBİ RABBİ CELLALLAH, LA İLAHE İLLALLAH" nidaları ile koca dağ, binbir ağzı ve her ağzından milyonlarca dili ile Cenab-ı Hakk'ı tesbih ediyor. O ulu kişinin tesbihatına eşlik ediyorlar. İnsan kendini bu manzara içinde hissederek tesbihatı dinlerse, dili ile birlikte vücudunun her hücresi de tesbihata eşlik edecektir. Herkesin bu ile tesbih etmesini diliyor, yaklaşan Ramazan-ı Şerifinizi tebrik ediyorum.

suveyda said...

kulaklarımız bu sesi duyana kadar ki sürede emeği geçen herkesten ALLAH razı olsun.

üf ne sıkılmış ve bunalmıştım işlerden iyi geldi valla.
sağol ladybird:)

birde anneme açar dururum artık bunu.
ladybird, bak bak bütün kadınları senin bloğuna getirecem.
bayanlar bloğuna çevirecem burasını:)

ladybird said...

Son yorumlara Londra saati ile 16.00 dan sonra cevap verecegim.

Bilginize :)

ladybird said...

Muhterem Kazim bey,

85 senesinde Londra'ya ilk geldigim gunler, arabada seyir halinde iken mini etekli bir kadin gordum. Hayret ederek bakmistim kadina kucucuk yasimda. Kendi ulkemde alisik degildim cunku bu tip manzaralara.

sonrasinda Tr'ye her ziyaretimde insanlarin biraz daha, biraz daha acildigini fark ettim. acikliktan kastim sadece giyim kusam degil. ahlaksiz davranislar ozellikle dikkatimi cekiyordu. yadirgiyordum kendi ulkemde bunlarin yasanmasini. bu sene tatilimin sadece bir kac gunu istanbul'un kalabalik bolgelerinde gecti. tramway, vapur, lokanta ve sokaklarda bayan&erkeklerin hic cekinmeden coluk cocuktan olusan toplum icerisinde sevistigine sahit oldum.

kediler, kopekler, kuslar kisacasi hayvanlar cani istedigi gibi sokakta sevisiyor zaten. Bu durumda insanlarin hayvanlardan ne farki var?. Hayvanlar cani istedigi gibi yasar ama insanlar ise dinin istedigi gibi yasamali.

Doga icerisinde koy, ada gibi sakin yerlerde kalmayi tercih ettim bu yuzden. Daha fazla gezseydim kim bilir neler gorecektim. Senin de dedigin gibi "Dünya bizlere pek yavan, derdi çilesi bitmiyor" Ben de diyorum ki; Dunyanin civisi cikmis!

Daha fazla icimi dokmek isterdim ancak az sonra zikre gidecegiz.

Hal dilimizle de olsa teblig yapalim.. Dua edelim..

Linkte verdigin dosyayi yukleme bitmedi henuz. Daha sonra dinliyecegim ins. Ikramin icin Allah razi olsun.

Abdil bey,
Ben de sizin ve ailenizin Ramazan'i serifini kutluyor selamlarimi iletiyorum.

" HASBİ RABBİ CELLALLAH, LA İLAHE İLLALLAH"
" HASBİ RABBİ CELLALLAH, LA İLAHE İLLALLAH"
" HASBİ RABBİ CELLALLAH, LA İLAHE İLLALLAH"

Suveydacigim,
sukran ve muhabbetle anneciginin ellerinden opuyorum.. istedigini getir, kapimiz her daim acik:)

Allah c.c hepinizden razi olsun..

Anonymous said...

o değilde ingilizce manalarını daha çok bildigimden kendimden utanmama sebep vermiş çalışma. hoş.