Friday, June 30, 2006

Hz. Mevlana'dan Dua

"Yâ Rabbî!

Bizim hâlimize bakarak muâmele etme. Kendi ikrâm ve ihsânina göre bize muâmele eyle.

Yâ Rabbî!

Kerem ve lütfunla hidâyet ettigin kalbi tekrar dalâlete, sapikliga meylettirme.

Belâlari bizden sarf eyle, çevir ve degistir.

Ey affi çok olan, günahlari örten Rabbim!

O günahlar dolayisi ile bizden intikam alma. Bize azâb etme.

Yâ Rabbî!

Biz nefis ile seytana köpek gibi tâbi olduksa da sen, azab arslanini bize saldirtma.

Ey Hayy, ebedî diri olan Rabbim!

Taleb ve duâ üzerine nasil olur da kerem etmezsin. Sen kerem sâhibisin.

Ey mahlûkâtin, yaratiklarin canlilarin ihtiyâcini gideren Rabbim!

Sen varken hiç bir kimseyi hatirlamak ve ondan bir sey ummak lâyik degildir.

Yâ Rabbî!

Rûhumda bir ilim katresi var. Ilâhî onu hevâ rüzgariyla ten topragindan muhâfaza eyle.

Ey ihsâni çok olan Rabbim!

Cefâ içinde geçip giden ömre merhamet et.

Ey affetmeyi seven Rabbim!

Bizi affeyle. Isyân derdimize çâre eyle.

Ey yardim isteyenlerin yardimcisi!

Bizi hidâyete çikar.

Yâ Rabbî!

Duâ ve yakarislarimizda sana lâyik olmayan sözleri bilmeyerek söyleyip hatâlarda bulunmus isek, o kelimeleri sen islâh et ve duâmizi kabul buyur.

Çünkü sözlerin hâkimi ve sultani ancak sensin.

Ey âlemin yaraticisi!

Kasvetli, kararmis, katilasmis âdetâ tas gibi olmus olan kalbimizi mum gibi yumusat, feryâdimizi, âh u vâhimizi, hos eyle ki rahmetini celbetsin, çeksin.

Bizi köle gibi kullanan bu serkes nefisten bizi satin al.

O nefis biçagi kemige dayandi (zulmü canimiza yetti).

Yâ Rabbî! Sana ne arz edeyim. Çünkü sen gizli ve açik her seyi bilirsin."
--------------------------------------------------

Cumaniz Mubarek Olsun...

9 comments:

Bâd-ı Sabâ said...

Allah varsa, ben yokum;
Ben varsam, Allah yok.

Be hey dost, bak gör;
Biz neyin peşindeyiz?!

Terk-i Ukbâ,
Kâzım Mızrak


***

Bu işte, ikilik olmaz ;-)

Bâd-ı Sabâ said...

Mp3-:-Mp3-:-Mp3-:-Mp3

Abdurrahman Önül,
Ya İlahi


Mp3-:-Mp3-:-Mp3-:-Mp3-:-Mp3-:-Mp3-:-Mp3

ladybird said...

Jazak-Allah..

Anonymous said...

İnsan bazen bilerek veya bilmeyerek kastını aşan yanlış anlaşılabilecek tehikeli laflar söyler.Söylenen her söz veya cümleninin mana ve anlamını nereye çekilebileceğini tartarak yazmalı ve yanlış mesaj vermemeliyiz.
Bana göre Bay Kazım Mızrak sui zanna neden olacak ifadeler kullanıyor.Lütfen dikkat...

Bâd-ı Sabâ said...

"Bana göre Bay Kazım Mızrak sui zanna neden olacak ifadeler kullanıyor.Lütfen dikkat..."

@ Anonymous

Sizinle hem fikirim, okunurken daha dikkatli olunsun.

***

Dikkat çektiğiniz için teşekkür ederim; ben de konu hakkında düşüneceğim, fakat benden pek umutlu olmayınız derim.

Okuyanları uyarmışsınız, sağolun.

***

Sayın Anonim,

Şu sayfadaki yazıyı bir okuyun dilerim; ve Allah'ın varlığı birliği konusunda ne anladığınızı bana anlatın.

Yazar hakkında konuşun demiyorum, siz okumakla hangi sonuçlara ulaştınız diyorum?!

Eğer ben yanılıyorsam, sizin hüsn-ü zannınıza tabi olmaya hazırım; zaten Allah denileni arıyordum ben de.

Doğru yolda olduğunuza inanıyorsanız bana bildiğiniz ya da inandığınız hakikati anlatın; bunu boynunuzun borcu sayarım!


.:.: Bağlantı :.:.

"Eğer ALLAH ismiyle işaret edilen tapılacak bir tanrı olsa idi, o zaman kelime-i tevhid “La” (hayır-yoktur) ile başlamak yerine, basitçe “evet-vardır” diye başlar ve denirdi ki, “evet tanrı vardır” ve “o tanrı Allah’tır”. Ancak öyle denmiyor! Kelime-i tevhid “hayır–yoktur” ile başlıyor ve işin başında “tanrı yoktur” deniyor, “tanrının olmadığı” vurgulanıyor..."


.:.: Dip Not :.:.

Bağlantı adresi buraya 01.07.06 tarihinde verilmiştir ve "Neye Göre Tanrı Yoktur" isimli bir yazı içeren sayfayı açılır.

Bâd-ı Sabâ said...

"sayfayı açılır." ifadesi,
"sayfaya açılır" şeklinde
düzeltilmiştir.

***

Bir önceki yorumda verilen bağlantı adresi, URL olarak şöyledir:

http://ahmedbaki.com/turkce/editorden/

rosygarden said...

Merhaba Ladybird,
Görüşmeyeli uzun zaman oldu.Böyle güzel bir duayı blogunda yayınlayıp paylaştığın için çok saol.İnsan bazen dua ederken duygularını, halini nasıl ifade etmesi gerektiğini bilemiyor, kelimeler yetmiyor sanki.Bu güzel dua bize iyi bir örnek oldu. Böyle duaya ancak Amin, Amin, Amin denilir...
görüşmek üzere...

ladybird said...

merhaba rosygarden.
seni merak etmistim, dondugune sevindim, iyisindir ins.

Rabbim sana ruhen, fikren bedenen uyumlu bir es nasip etsin ins.

:))

rosygarden said...

:)))