Saturday, July 01, 2006

Psikoloji Testi

Gunluk yasamimizda bir sekilde iletisim halinde oldugumuz insanlar bize gercek mi yoksa sahte gulus mu sergiliyor? ikisi arasindaki farki biliyor muyuz?

Kendimizi test etmek icin buraya tiklayalim. Cikan ilk sayfada genel olarak hayata bakis acimizi soruyor. Optimist misiniz yoksa karamsar mi? ikinci soru ise gercek ve sahte gulusu ayirmada kendinize ne kadar guveniyorsunuz? yani bilme ihtimalinizin nekadar yuksek oldugunu seciyorsunuz. Bu iki soruyu yanitladiktan sonra 20 farkli yuz ve gulus cikiyor karsiniza. Gercek gulus oldugunu dusundugumuz yuzler icin "genuine", sahte oldugunu dusundugumuz gulus icin "fake" seciyoruz.

Psikoloji okumaya basladigimda hocamiz ile ilk sohbetimiz de, "psikoloji egitimi aldiginizda kimse size yalan soyleyemeyecek, soylediginde aninda fark edeceksiniz, size sahte gulus sergileyenleri de ayni sekilde fark edeceksiniz" demisti ;)

20 comments:

NeLLy said...

20'de 15 yaptim.

ladybird said...

Cok iyi bir sonuc ;)

berfin said...

ben 14 yaptım.
genelde erkeklerde yanıldım, tecrübesizlik işte : )) yani daha çok hemcinslerimle görsel iletişim kurduğum için herhalde.

pur said...

ben de 17 yaptım, psikoloji okuduğum için herhalde ;)

Anonymous said...

11.

NeLLy said...

bi sey sorucam testin basinda optimist miyiz diye neden soruyor ne alakasi var ben onu anlamadim merak ettim

bi de ilk kadinin gulusu vardi, sahteler icinde en sahteydi ama gercek oldugunu iddia ediorlar. bence cok haince bi tuzak bu, lutfen dusmeyelim dusenleri uyaralim.

Anonymous said...

Bence de sahte gülüştü o.

Anonymous said...

13 yaptım dı

: )

Anonymous said...

bu sonuçtan evvel,o boşluğa ne yazıyoruz acaba?birisinden geri kalanlarıydı herhalde?bende 13 yaptım.ama o boşluğu doğru doldurduysam:) anlayamadımya.bide adamların hepsini güldürmüyolarki.gülenlere samimi diyesim geldi P: gülmeyenlere sahte.=)

NeLLy said...

ilahi gullerden bir gul :)
o bosluk sonucu etkilemez, dogru hatirliorsam sana gore yuzun hangi kismi gulusun samimiyetini anlamada etkili oluyor onu soruyorlardi. gercekte gozlerin alti yani yanaklarin ust kismi miymis neymis, ben cene demistim :D

ladybird said...

Merhaba sevgili chihiro,
14 de iyi bir sonuc. Ben 20 sini de tutturdum cunku bununla ilgili ders yapmistik. Karsi cins ile diyalogda erkekler mi daha cok gulumser yoksa mi bayanlar mi? Bu tez uzerine 3 farkli konu belirlemis, diyalogu kameraya cekmis akabinde kare kare 3-4 sanliyelik aralarda gulusleri tesbit etmistik. Sayimi 2. kisi de yaparak sonucun ortalamisini cikartmistik. Grup calismalarini hic sevmem ancak bu zevkli bir proje idi. Uni koridorlarinda kostura kostura denek bulmak, anket hazirlamak, onlari bir oda ya sokup zorla oturun konusun gulun bakalim demek:P sonuc olarak kisinin statu/konumu ve konu her ne olursa olsun, genel olarak bayanlar erkeklerden daha cok gulumsuyor sonucuna varmistik. Guzeldi..cok sey ogrendik..

sevgili pur,
siz beden dili uzerine dersler yapmis miydiniz ¿

sevgili nelly,
onu sormalarinin nedeni sanirim; test oncesinde kendine olan guven ile sonrasinda cikan sonuc ile alakali. Bana da tuzak gibi geldi cogu tipler fakat tuzaga dusmedim:P

anarshi,
biraz daha calismalisin ;)

gullerden bir gul, nelly’nin de dedigi gibi son soru sonucu etkilemiyor. Ben goz etrafindaki kirisiklara konsantre olmustum. Bir de gercek guluste dudaklarin yanlari ayni derece kalkmiyor, bir taraf yamuk kaliyor herhalde

test sonundaki aciklamayi okuduysaniz yuz kaslari ve beyinden gelen signallerin islevini acikliyor.

Nelly, senden baska cene diyen cikmamistir eminim ;)

teste katildiginiz icin hepinize tesekkur ederim. ben cok seviyorum bu tur testleri. testten etkilenip gercek hayatta sahte ve gercek gulusu ayirdigimizda kisiye gidip "hop hop sen su an sahte gulus sergiledin" dermiyiz acaba :P

yuzunuzden gulucukler hic eksik olmasin..

desertrose said...

=)
ya ..goz derdim bende ama.7 dedim ben oraya :D
şahsen ilk defa kendimi kasarak gülüyorum bir süredir...hayırlısı..
biz teşekkür ederiz..:)

ladybird said...

desertrose,
neden 7 ? ;) oylesine attin herhalde..

peace,
bu demek oluyor ki; sana sahte gulenlerin yarisini taniyorsun :P

Anonymous said...

Ya ben soruyu anlamadım.Sandımki sahte olanlardan geri kalan ne kadar? Bende tahminen 7 dedim.:):):)

divân said...

17 yaptim :p
cok eglenceli...psikoloji müthis bir ilim, insallah okumak banada nasip olur...

erguvani

ladybird said...

ilahi desertrose :))

merhaba divan,
psikoloji hem cok eglenceli, hem cok zevkli hemde korkutucu. insanin ici apayri bir dunya. bazi gercekleri ogrenmek zaman zaman korkutuyor insani..sen de okursun ins.

cenkunal said...
This comment has been removed by a blog administrator.
ladybird said...

bence oyle cenk bey,

bir ornek vereyim, bildigimiz uzere cocuklarin cogu 2 yaslarinda tv karsisina gecer, ekrani kapatir. anne ve baba buna cok kizar. bazilari "ilgi bekliyor" der, bazilari bagirir cagirir, bu yuzden cocuklarina vuranlari bile gordum. cocuk o yaslarda empati kuramadigi icin kendisi ne gorebiliyorsa etrafindakilerinde ayni seyleri gordugunu dusunur. ekrani/goruntuyu kapattiginin bilincinde degildir.

bunu ogrendigimde korkmustum cunku bir cok anne baba bundan bihaber cocuklarina kizabiliyor.

telefonda konusurken de ayni sekilde; karsindakini dinlerken el kol hareketleri mimikleri ile cevap verirler. karsidaki onu goruyor diye dusunurler..

(bu arada italyanlar telefonla konusurken beden dilini cok kullandiklari icin kulubeye 2 kisi girer. biri ahizeyi tutar konusan kisi de el kol hareketleri sergilermis:Pp)

Cocuklar kagida cizgi resim yaparken duygu ve dusuncelerini yansitiyor. Her cizginin bir anlami olabiliyor. Cocuklarimin kucukken yaptiklari resimleri toplayip atiyordum fazlalik diye. Simdi ise buz dolabi ve duvarlara asiyorum.

Daha cok ornek verebilirim ancak simdi pogaca yapmam lazim ;) bunlari dusunup ahh ahh cekmektense firin tepsisine kac pogaca alacagini dusuneyim daha iyi:Pp

dimi tahin? :Pp
tahinnn duy sesimi :))

pur said...

biz beden dilini iletişim psikolojisi dersinde gördük ama özel bir ders olarak görmedik. görseydik 20 yapardık tabii biz de :)

tahin said...

Soyle canim:)
Buyur burdayim..

Sahte gulus, gercek gulus diye bir sey yoktur.. Guluyorsa guluyordur bir insan, gulmuyorsa gulmuyordur.

Cok mu duz mantik oldu? Ama yani ben hayatimi, karsimdaki sahte mi guluyor su an, icten mi? Ne cikari var da oyle soyledi vidi vidi bidi bidi diye geciremem kardesim.. CIA ajani miyim ben, ha bire karsimdakinin kafasindan gecenleri tahlil etmeye calisayim?
:)

Lutfen, herkesi oldugu gibi kabul edelim, kaliplara girmeyelim, kimseyi de sokmayalim:P

:)

Hadi bakalim, sahte mi :)düm yoksa gercek mi? :P