Sunday, June 04, 2006

Bir Cumartesi

Cumartesi gunu tahin bana geldi. Saat 4 gibi belediyeden kiraladigimiz, icinde sebze meyve yetistirdigimiz bahceye gitmek uzere birlikte evden ciktik.






Burasi benim evin on cephesi.

















Burasi da evden gorunen manzara.












Bunlar da cimenlerin arasindaki papatyalar.




Papatya gibisin beyaz ve ince
Eziliyor kalbim seni görünce
Ismin dudaklarımı yakıyor neden
Nedir bu çektiğim senin elinden





Papatyam seni özlüyorum..





Bu da ben :P















Bu da tahin :P ehuheu













Evden ciktiktan sonra once Turk mahallesindeki kuyumculara ugrayip ertesi gunku sunnet dugunu icin altin aldik ;)
Altinimizi cebimize koyduktan sonra bahce yolu uzerindeki at ciftligine ugradik. Ingiliz atlari irklarindan dolayi arap atlarina gore epey bir iriler. Yarim saati 12 sterline isteyen binip ciftlik icinde dolasabiliyor. Ciftligin icindeki harayi dolastik (hara mi deniyor emin degilim tahin oyle dedi:P)



Her atin ayri bir odasi var, kapilarinda da isimleri yaziyor. Olivia, claudia, Dave, Peter, tahin:P gibi..

Yanda gorulen fotografta bakici ati yikiyordu. Hocalar cocuklara binicilik kursu veriyordu.















Buradaki kadin Turktu galiba :P Pratik zekasiyla ata bindi ;)

Gorulecegi uzere..










Atlarin guzel kokusunu kokladiktan sonra bahceye dogru yolumuza devam ettik.

Marketten yiyecek bir seyler aldiktan sonra bahcemizdeki derme catma kulubemize vardik.













Kapida bizi dunya tatlisi sevgili yegenim karsiladi. Masaallah.
Annemin bahce arkadaslari da oradaydi. Hep birlikte ormana donmus bahceye daldik. Bazilari pazi yapraklarini toplarken, bazilari bakla, bazilari asma yapragi topluyordu. Tahin'e de isirgan otlarini toplattik guzelce:P

Kimi zaman turku soyleyerek kimi zaman tekbir getirerek toplanmasi gerekenleri toplayip, yolunmasi gereken otlari yolup gorevimizi ifa ettik. Ozellikle annemin arkadasi olan B. teyzenin basimizda kumandan edasiyla bizi yonetmesi, canimizi cikarana kadar bizi kole gibi calistirmasi bu gorevin yerine getirmemizdeki en buyuk etkendi:P

Bu cicekler bahcemizden..















Fasulye siriklarimiz ;)



Kulubenin verandasinda cay ictik, keyif cattik, pazi, bakla, taze sogan, nane ve marullarimizi posetlerimize doldurduk, haftalik sezbze alis verisini yaptik ;) Donuste markete ugradik, diger alisverisimizi yapip eve geldik, 10 sularinda bahcemizin organik urunlerinden olusan aksam yemegimizi yaptik. O saatte ne piser diye sual edecek olursaniz; pazi yapraklari ve taze soganlari karisik pisirip uzerine yumurta kirdik. Afiyetle yedik..Elhamdulillah..

18 comments:

pur said...

oh ne güzel tabiatla iç içe bir gün.. bahçede türkülerle tekbirlerle ısırgan toplamak ne güzeldir, imrendim doğrusu..

Hayâl said...

Ben imrenmedim. Sadece ÇOK KISKANDIIIMMM :)Bütün haftasonunu her zamanki gibi işyerinde geçiren biri olarak, Hasedimden çatladım :p

Allah mutluluğunuzu daim etsin ;)

life said...

Evt hara deniyor:p

Orası hakketen ingiltere mi?
Tr deki köylerden birine benziyor:p

Ayşe said...

Kendi ellerinle dalından kopardığın meyve ve sebzenin tadı bir başka olur.
Dün bende annemlerin bahçesinden çilek topladım.Mis gibi kokuyordu.
Hele birde yetişmesinde emeğin varsa sanat eseri gözüyle bakarsın.
Selamlar...

Bâd-ı Sabâ said...

-:- Bahçesi Olmayanlara Teselli -:-

Soğanlar (beyaz) ince ince kıyılmalı, sonra tavada pembeleşinceye kadar kızartılmalı.

Kızartılan soğanlar servis tabağına dökülür ve şöyle gelişi güzel bi şekilde dağıtılır.

Bir adet yumurta tavaya kırılır, hafif ateşte beyazıyla sarısı şöyle böyle karıştırılarak kızartılır.

Hatırlanmalı ki, yumartanın kızartılmasında tercihen margarin kullanılması lezzeti ziyadeleştirir.

Burada usül, sarı ve beyazın renk tonlarını korunması olacaktır.

Omlet haline gelen yumurtayı hiç sevmem hiççç...

Neyse efendim, tavadan yumurtayı alır ve kızarmış soğanların üzerine boca edersiniz.

Yine gelişi güzel bi şekilde karıştırırsınız, maksat göze hitap edebilecek şekli yakalayabilmektir; aynen resim yapar gibi :)

Bu arada servis tabağının üzerine bir kaç dal yeşil nane de konulursa, olaya tam bir piknik havası verilmiş olunur.

Baharat ve sos faslını hususiyetle es geçtim, benden bu kadar efendim; damak lezzetinize göre onu da size bırakıyorum :o)

İşte size, soğanlı yumurta kızartması; beş dakikada servise hazırdır.

Afiyet olsun...

Anonymous said...

bizim var böyle bir bahçemiz,domates var,patlıcan var,çilek var,biber var,fasulye var,sonra..tavşanları vardı amcamın,evet havuzuda var,ama havuzun amacı,bitkilerin sulama suyunu depolamak.tavuklarımız vardı eskiden,kışın çıkan grip hikayesinden yoklar artık.inekleri var komşuların,gelip bazen bizim domatesleri ezerler :)atımız yok,keşke birde atımız olsaymış. sonra birde hamak asmaya müsait ağaçlar var.
ne çok şey varmış,elhamdülillah .
ama giden pek yok :(

NeLLy said...

en cok sevgili yegeni sevdim, sonra papatyalari bir de atlari.

ladybird said...

Merhaba herkese;)
pur,
Londra'nin yesilligi parklari, agaclari, cicekleri olmasa buralari hic cekilmezdi. Insaallah bir gun gelirsin birlikte yolariz otlari ;)

hayal,
Rabbim sana daha guzel bahceler nasip etsin insaallah. Duana amin diyorum.

Sehnaz,
Londra'nin ortasinda koy hayat yasiyoruz. Sasirman dogal ;)

Hosgeldin ayse,
Bizim cileklerimiz henuz buyumemis. 2 haftaya kalmaz toplamaya baslariz. Burada cilek tarlalari oluyor. Istedigin kadarini yiyorsun, eve getirmek istedigine cuzi bir ucret oduyorsun sadece. Annem cok emek veriyor bahceye. Kendisi simdi Tr'de oldugundan mis gibi yetistirdgi urunleri yemesi bize dusuyor ;)

Kazim,
Yemek yapmak ve yemek sanattir diyorsun ;)
Tarif fevkalade gozukuyor, ellerine saglik ;)

h2s3t,
amin ecmain.
sen nerede calisiyorsun? ne isle mesgulsun?
Kalabalik, is ortamindan boyle bir bahceye inmek gunun stresini yok ediyor.

lao,
bizim deremiz, ordeklerimiz yok ama bahceye cok yakin buyuk bir gol var. Bazen cocuklarla kurek cekmeye, ordekler ile muhabbet etmeye gidiyoruz ;)
Bizim de lahanamiz var:P Annem karadenizliler kadar olmasada cok guzel karalahana yemegi yapar..

anonymous,
bizim de guvercinlerimiz var, kedilerimiz var, bitli baklalarimiz var:Pp tilkilerimiz var:P
babam onlar icin kemik falan birakiyor (yasak aslinda)
Salincagimiz da var;) El yapimi orijinal ;) Bahcenizi ihmal etmeyin, biz de kalabalik iken tadini cikartiyoruz. Tek basina zevkli olmuyor. Kislari teneke kebabi yapiyoruz. Es dostu cagiriyoruz. bahce komsularimizin cogu Turk zaten. Italyan teyzemiz, Hintli amcalarimiz da var. Varda var ;)

nelly,
sen bir de yegeni canli gorsen.. Masaallah, bir manidar bakisi, tatli gulusu, tavirlari var ki anlatamam.

Ayşe said...

Sevgili ladybird,benimde çocukluğumun kısa bir süresi almanyada geçti.Söyledeğin gibi çilek tarlalarını bende görmüştüm.Keşke şimdi burada da olsa...

ladybird said...

burada her tur meyva sebze ciftligi var. ciftlik icerisinde traktor ile geziliyor. istedigin tarlada indiriyor. doga gibisi var mi? orada da olsa cok guzel olur tabi, sen neredesin ?

Anonymous said...

Nedense, büyük harflerle yazılmş yorumları okurken, bağırıyorlarmış gibi bir hisse kapılıyorum :)

Anonymous said...

yaklasik 3 hafta once,daha once etrafini cevirmedigimiz ama 10 senedir bizim olan bir araziye yeni bir bahce kurmayi planlamistim.İlk hafta etrafini cevirttirdim ve bahce icine kucuk kumesler,havuzlar yaptirmaya basladim.diger gunlerde ciftlikdeki kendi hayvanlarimi tasimaya basladim.Once yeni yerlerine hic alisamadilar.sonra bahceyi surdurup ektirmeye basladim.en sevdigim kiraz,seftali ve incir agaclari sonra sira ile patlican,kabak,fasulye,domates,biber,marul diger alanlarida kavun ve karpuz ekerek degerlendirdim.Bahcenin hayvanlarin barindigi bolumde calismak uzere 2 farkli usta getirmeme ragmen kumes insaatlari istedigim gibi olmadi.bir cogunu yiktirip yeniden yaptirmaya karar verdim ama yagmurlar baslayinca uzerine buyuk bir branda orterek hayvanlari henuz catilari olmadigi icin yagmurdan korumaya calisirken,bitisik bahcenin sahibi bey ve esi domuza benziyen kirmizi suratli azinin ici gumus dislerle dolu cirkin kadin kedimin onlarin bahcesine gidip kaka yaptigini ve rahatsiz oldugunu buyuk bir kafes yapip tum hayvanlari orada barindirmam gerektigini soyledi.bende iyi ama burasi sehirin ici degilki..kedi elbette dolasicak neden onun ozgurlugunu engelliyim?her taraf bina ve insan dolu..onlarin ozgurce yasam haklarina zaten saldiriyorsunuz burda rahatca dolasmasini istiyorum.trafik yok,hertaraf acik alan..nedir problemin? istemiyorum bahceme gelmesini dedi..peki aradigim ustayi bulur bulmaz hayvanlarin senin bahcene gecisini engelleyici onlem aliyorum.ya tel orguleri(2,5 metre) dahada yukseltirim..hayir dedi.kafes yap hepsini icine al.ertesi gun arilari olan bir koylu gelip onun bahcesine kedimin geldigini ve golge bir yerde uyudugunu torunun kediden korktugunu bu yuzden kedimin bahcesinden gitmesi icin elinden geleni yapicagini soyledi.kediyi tasmalayip bahceyemi bagliyim amca dedim? oda ozaman bana kira verirsin dedi saka yollu..gecen gun senin arilar benim jeepin icindeymis gitmek icin bindigimde biri beni soktu dedim.ee ari o dedi tutamamya! e sen tutamiyorsan ben neden tutuyim kediyi? gezsin iste senin arilarin ballarinimi yiyecek?ne salaksin!..kedini bahcemden al! iyi bakicam caresine..daha sonraki gun domuz kadin ,kopegim onlarin bahce teline degmesinden rahatsiz olmus cunku tellerini esnetiyormus kopegin kulubesini baska yere almam gerektigini esi araciligiyla soyletti.yoldan gecen bir adama 50 milyon verip tek sira tugla ordurttum ve kopegin tellerine degmesini engellettim.Bahce icin bir kamyon gubre satin aldim ve bahcenin icine gubreleri tasirttirdim.200 metre uzaklikdaki yolun diger tarafindaki bahceli evlerinde yasiyan kocasi ordaki caminin imami olan kadin 2 torba gubre alip alamayacagini sordu..henuz yetip yetmeyecegini bilemiyorum ama 2 torbaysa alin dedim.kadin 2 gelinini cagirdi ve tam 5 cuval,3 kova gubeyi doldurup yukeyip evlerine tasidi.azim acik kaldi..tek kelime edemedim durun almayin onlar farkli bir karisim ben zar zor buldurttum bile diyemedim oyle acgozluce saldirdirlarki sanki gubre degil orda altin vardi.bugun kadinin esi geldi ordeklerimi orda istemedigini soyledi.ordeklerin henuz havuzuna su soldurmama rahmen 2 plastik bebek kuvetine su soldurdugum halde o kuvetlerdeki suyun kokusu onlari 200 metre uzakdaki evlerinin balkonunda otururken rahatsiz ediyormus.suyu her gun degistiriliyor ustelik 3 gundur yagmur yagiyor bendende cok uzaktasiniz nasil rahatsiz olursunuz dedim.istemiyoruz dedi..belediyeye haber verip hayvanlarimi ordan toplaticakmis.Yarin demirci gelicek ve lanet 5 metreye 5 metre bir kafes yapicak.bombos arazide bahcemin icinde dev bir kafes.kafese harciyacagim 700 milyon para..hic onemli degil..onemli olan yarin bu adamlarin colugu,cocugu,kendileri eslerine baslarina bir sey geldiginde,olaki ben ordaysam bana ihtiyaclari dustugunde yemin ederim zevkle hayir diyecegim.bunun sagligida hastaligida,iyi gunude kotu gunude..benim kedimin kakasini,ordegimin suyunu dert eden daha buyuk dert yasamamis heralde.allah buyuktur.bir gun onuda gorur.artik son veriyorum.kilimi kipirdatip insanlara bir iyilik yaparsam ben n..... degilim.fakir diyip hortumun tokasini tornavidayla siktirmak icin cagirip eline para veriyorum.sanki ben yapamiyacagim.is yapsin haketmis olsun amac ona maddi yardim saglamak oysaki..kedilerimin, her biri onlardan daha degerli oysaki..birinin tugune zarar gelsin ,bakalim ne olacak!

ladybird said...

Bizim bir zamanlar guvercinlerimiz vardi. Bahcede kulubede duruyorlardi. Sabahlari kulube kapisini aciyordum ki ucsunlar hava alsinlar diye amma velakin yan komsularim deli oluyordu. Her iki komsu da surekli belediyeye sikayet ediyordu. Guvercin pisligi asit icerdigi icin evlerin dis cephesinde kullanilan tuglalari erittigi gerekcesi ile rahatsiz olduklarini belirtiyorlardi. Sabahlari kuslar camlarinin onune konuyormus buda onlari cok sinir ediyormus..

En sonunda pistollu tufek ile vurdu kusumuzu zenci komsu. Biz zaten cozum yolu ariyorduk, inatlasmiyorduk ama acimasizca bir hayvani vurmalari insani cileden cikartiyor. Tasindigimda her ikisinin de kopegi vardi, Gece gunduz havliyor asiri ses yapiyordu. Cocuklarim kucuk olmasina ragmen hic sikayet etmiyordum.

Insanlarin derdi nedir anlamak guc. Allah sana kolaylik ve sabir versin..

Anonymous said...

Muhterem Kardeşim
Maşallah cennet gibi bir yerde yaşıyorsun.Doğal güzellikler,kendi ellerinizle yetiştirdiğiniz organik ürünler.Rabbim düna gibi Ahiret saadetleri de size ve ailenize bahşetsin.Eşiniz ve çocuklarınızla ingilterede ne iş yaparsınız? Rahatınız ve huzurunuz iyidir inşallah.Allaha emanet olunuz.

Anonymous said...

mahkemeye neden vermedin? tazminat davasi acardin ve kazandiginda hayvan derneklerine bagisda bulunurdun.gecen sene kangalim ve huskyim zehirlenerek oldu.Once zehirlendiklerini farkedemedim.Doktorlari kalp paraziti oldugunu soylemisti.Serumlar igneler derken 2 sinide ayni gun 9 saat ara ile kaybettim.Uzuntuden aylarca kendime gelemedim.uzuntum hafifleyince farkli doktorlara sordugum sorular ve internetten arastirmalarim sonucu aslinda zehirlendiklerini ogrendim.O an otopsi yaptirmis olsaydim keske.Ciftligin yaninda ,bahceli bir evde yasiyan ailenin kucuk ogullarinin yeni dogan bebegi uyuyamiyor diye kopeklerimi zehirleyecegi aklimdan gecmezdi..hayvanlarimi simdi baska bir yere tasidim ve yine problem..kolay yolu sectim bugun..korkuttum onlari! ne yapabilecegimden bahsettim.ve ne yaparlarsa benimde ne sekilde davranacagimdan..kim oldugumdan ve bu sehirde ne kadar insan tanidigimdan haberlerinin olmasini bilerek istedim.isede yaradi.bugun hepsi sut dokmus kediydi..

Anonymous said...

Resimleri inceledim de sizi arka profilden de olsa gördük diyelim. Arabanız,pardesünüz ve başörtünüz çok güzel.Ama sizin altta Tahin dediğiniz vatandaşı doğrusu pek çıkaramadım.Tahin ne kadar değişmiş böyle.Allah insanın sonunu hayr etsin...

Anonymous said...

aman Ya Rabbim biri şu yasmini durdursun :) efendim öncelikle müslim kesim olarak "biri yer biri bakar" vecizesini hatırlatarak girizgah eyleyeyim:)

dijiturktte yayın yapan elma tv vardı izlerdim onu arasıra.Ünlülerin bir gününün nasıl geçtiğine tanık ederlerdi bizi zorlada olsa :) yasmin sen onlar için iyi bir malzeme olabilirdin ama sanırım henüz "ün" kısmı olmadığı için çember dışı kaldın :p

birde şeye tebessüm ettirdin beni bu papatya bu böcek bu çiçek :) efednim elhamdülillah görme yetimizi kaybetmedik henüz :p

şakası bir tarafa papatya çekimin de süper olmuş ayrı tebrik :)

baklayı, ısırganı, çiçeği, böceği hatta hatta atı :p yaratana hamdü sena olsun vesselam ...

yasmin londrada
yasmin kırlarda
yasmin bahçede
yasmin yasmin evde
yasmin nette

ayy bu yasminde heryede :))))

ladybird said...

mehmet kardesim, ben hem ogrenciyim hem calisiyorum ;)cocuklarimla birlikte yuvarlanip gidiyoruz cok sukur. Duana amin ecmain diyorum.

anonymous n ;)
mahkemeye vermedim cunku o zamanlar hayatim cok kalabalik ve yogundu. Irlandali komsu guvercinleri adim adim takip edip fotolarini cekmis her yerde. Kulubeden cikan guvercinlerin pisligini simsiki 2 torba baglayip disarida bulunan cope atiyorduk. Komsu cop torbasini yirtip daginik bir sekilde heryere sacip foto cekmis.. Belediyeye menejer ile gorusmeye gittigimde resimleri gorunce sok oldum. Kuslari yok etmemiz icin elinden gelen herseyi yapti. Kuslari beslememis sican/fare getirecegi dusuncesi ile menejer de pek destek olamiyordu ama benim anlattigim gerekcelerle ikna olup mahkemeye vermiyordu. Kac defa sikayet ettiler, kac defa gorusmelere gittim ve her defasinda menejeri ikna ettim ama sonunda guvercinleri verdik. Ugrasacak vaktim yoktu o zamanlar.

Senin yontem ise yaramis olabilir ama burada pek yarayacagini sanmiyorum cunku komsularin hepsi yabanci. Kurallara gore oynuyorlar. Seninle pek muhatap olmuyorlar direkt yasal olarak sikayet haklarini kullaniyorlar. Kuslar ucuyormus, bir yerde durmuyormus onlara gore kulubeden cikartmamiz gerekiyormus. Ciddi ciddi inek, tavuk ve kuzu almayi dusunmustum. Alin size bahcemden disariya cikmayan ama butun gun gurultu yapan hayvan diyecektim. O zaman ne yapacaklardi acaba ? ;)

anonymous 2,

Tesekkur ederim. Tahin degiskendir ;) Rabbim hepimizin sonunu hayr etsin..

huzuncugum,
perfectsin ;) o papatyalari cekebilmek icin cimenlerin uzerinde yuvarlandim resmen, cok kucukler :Pp

yasmin semra ile heryerde olacak cok yakinda insaallah ;)