Friday, December 01, 2006

sen BENI sevmiyorsun

maturidi ve eşari itikadi iki mezhep aralarındaki en farklı konu;

hüsün kubuh meselesi (güzellik ve çirkinlik)


mesela bir çiçek neden güzel?


maturidi derki; allah ona güzel dediği için güzeldir


eşari derki; hayır zatında güzellik olduğu için allah ona güzel demiştir


ben şimdi bir cicegi neden sevmek zorundayım diye düşündüğümde eşari mezhebini daha çok benimsiyorum, cicek güzel olduğu için onu sevmek zorundayım


neden?


çünkü ben güzeli sevmeyeceksem yaratılış kanunlarına aykırı hareket etmiş olurum..


mahbub

3 comments:

ay said...

Cenâb-ı Hak yarattığına bir de kulunun gözünden bakar,O'nun yarattığına birlikte baktığınızı düşündüğünüzde herşeyi zaten çok güzel görürsünüz.
O 'nun yarattığı herşey zaten en güzeldir.

(Tam olarak ifade edememiş olabilirim,bir seminer ertesinde epeyce tartışığımız bir konu idi,umarım alakasız olmamıştır konu ile)

Sevgiyle...

Anonymous said...

allahin sev dedigi mutlaka guzeldir. ama insanin guzel gördügü mutlaka guzeldir degil. ve nice insana cirkin görünen sey vardir ki Allah onu sev demistir. bence esariy takipte cok aceleci olmayin.

ladybird said...

Sevgili ay estagfirullah neden alakasiz olsun. Konuyla alakali olmasi sart degil zaten. Istedigin gibi yazip cizebilirsin hic sorun degil. Anlattigin sekilde dusunmemistim hic. Tesekkur ederim.

Muhacir; Takip demeyelim. Sadece guzel olani neden sevmek zorundayiz sorusuna yaniti hosuma gittigi icin yazdim. Ustad Bu konuda der ki, " Ben sözlerimle Allah resülünü güzelce tarif etmiş olmadım, O'ndan bahsettiğim için sözlerim güzelleşti"