Friday, December 01, 2006

Kurs. kurs, kurs..


2 ay once kayidimi yaptirdigim kursa carsamba gunu basladim. Kursun adi "Islamic councelling" yani Islami terapistlik kursu. Turkce de tam karsiligi danisman oluyor. Uzun zamandir istedigim bir kurs oldugundan buyuk bir hevesle kayit olup katildim. Ilk ders izlenimlerim cok olumlu gecti. Aslinda universite bittikten sonra bu alanda egitim almayi dusunuyordum ancak bu kursun ozelligi musluman bir kurum olan Muslim Welfare tarafindan duzenleniyor olmasi. Kurum 30 sene once kuruldugunda bina bir kac kisi ile sosyallesmek icin kullaniliyormus. Sonrasinda tanisan kaynasan bu kisilerin sayilari artarak bir cok projeye imza atmislar. Mutlu aile projesi anneleri egitmek, cocuk disiplini, ahlak ve terbiye hususlarinda bayanlara kurs sagliyor. Evlilik ve buna benzer pek cok kurslari mevcut. Katildigim kursun orijinal fiyati 700 pound olmasina ragmen sadece 50 pound odedik. Muslumanlari tesvik amacli duzenlenen bu kurs icin hukumetten yardim alinmis. Fiyati cok cazip geldigi icin kacirmak istemedim. Muslumanin sorunu oldugunda kendi toplumundan yardim talebinde bulunacaktir. Onu en iyi kendi kulturunden dininden biri anlayacaktir.

Grup 15 ogrenciden olusuyor. Sinifta Tek Turk benim. Diger ogrencilerin cogu Asya kokenli. Banglades, Pakistan ve Hindistan’li. Hocamiz Irlanda’li; kendi muayenehanesi var, psikoterapistlik yapiyor ve kolejde ogretmen. Ayrica alkole karsi tedavi merkezinde de calistigini soyledi. Derse baslamadan once hocanin ilk sordugu soru dikkatimi cekti. “Saat kacta namaz kilacaksiniz, derse kacta ara vermemi istersiniz?” Yan taraf mescid olmasi nedeniyle ezan ile birlikte derse 20 dk ara verildi. Kursa katilanlar arasinda avukat, psikiyatrist, psikoloji mastir ogrencisi ve imam da bulunuyor. Digerlerinin mesleklerini hatirlayamiyorum su an ama hepsinin hali hazirda bir kariyeri vardi. Kendilerini tanitirken 15 kisi ayni sekilde “toplumumuzda musluman terapistlere cok ihtiyac var, bu alanda ihtiyacin ve talebin cok olmasi nedeniyle burada bulunmaktayim” dediler.

Avukat ve psikiyatrist (daha once operator imis) olan bayan ile ders arasinda sohbet ettik. Avukat muvekkilerine, psikiyatrist ise hastalarina daha faydali olmak, onlarin sorunlariyla daha yakindan ilgilenerek yardimci olmak ve profesyonel terapi etmek icin bu kursu tercih ettiklerini soylediler.

Grup arkadaslari ile hemen kaynastik. Hepimiz ayni dine mensup olsak da pek cok farkli ilgi alanlari, ihtiyaclari olan insanlariz. Ilk derste etkilesim oldukca iyiydi. Bu kursun oncelikle kendimi tanimam acisindan cok faydasi olacagini dusunuyorum. Uzman bir terapist olabilmenin yolu ilk olarak kendini tanimaktan geciyor. Kursun 2. yilinda bu nedenle ogrencilerin ogretimlerine son verdigini soyledi hocamiz. Herhalde kendi kendileri ile yuzlesemedikleri ve gerceklerden korkup kabul edemedikleri icin diye dusundum..


En buyuk ilim kendini bilmektir. Yunus Emre'nin de dedigi gibi; "İlim ilim bilmektir, İlim kendin bilmektir, Sen kendini bilmezsin, Bu nice okumaktır."

Gunluk yasamda herkes kendisini terapist ilan edebiliyor. “az once arkadasimla 1 saat telefonda gorusup onu terapi yaptim” yahut “ben cok iyi terapi yaparim, derdini bana anlatabilirsin” tarzinda cumleler duyariz. Terapi sadece dinlemeden ibaret gibi gorunsede, temelinde; psikoloji, psikoterapi egitimi ve yaklasimi gerektigi bilimsel olarak kanitlanmistir. Bu yuzden Islami terapinin modern psikoloiji ile muslumanlarin inanc ve prensiplerini devamlı olarak bir arada ve uyum icerisinde kapsamasi gerekiyor.

Her hafta kurs sonrasi ogrendiklerimle ilgili dusunce ve hissettiklerimi yazmaya devam edecegim.

Saglicakla..

11 comments:

NeLLy said...

bu konuda yazmaya devam edersen cok mutlu olurum ladybird, cunku saykoanalaysis'in babasi froyd aklima geliyor ne zaman boyle seyler duysam :) ciddiyim.

ay said...

Maşallah;

Allah bizede nasip etsin inşAllah :)

Sayende bizde birşeyler öğrenmiş oluyoruz Allah razı olsun ;

pur said...

a çok hoş bir şeye benziyor.merak ile bekliyoruz bir sonraki dersten aktaracaklarını..

ladybird said...

Hi there, long time no seen..

Genelde ilk akla gelen o oluyor nelly, because one of Freud's original contribution is that past traumatic experiences in childhood still affects a person in adult life. So the past of a client plays an important role in understanding present diffuculties.

Psychodynamic councelling de var but I prefer Islamic councelling ;)

Ps; I love mixing the language.. :D

Pps; Sen derslerde not alirken ingilizce mi yoksa turkce mi yaziyorsun? Merak ettim..

Sevgili ay, Rabbim sana da nasip etsin insaAllah. :)

Tesekkur ederim pur. Okunmasi gereken 3 kitap disinda pek ev odemiz olmayacak anladigim kadari ile. Yapmamiz gereken sadece her ders sonrasi ogretilen materyaller hakkinda dusunce ve duygularimizi ortalama olarak 500 kelime ile anlatmak. Ev odevimi blogda yapacagim yani:) I love you blog :)

Sizleri de cok seviyorum tabi :)

NeLLy said...

acayip mix not tutuyorum lady. ara sira sirf eglence olsun diye okuyorum.
defterimin actigim herhangi bi yerinden bi bolum: "bunlar universe'in nasil survive ettigini gosterebilir ama how it came into being'i aciklamiyor. nasil came into being? Hume: chance."
:)

ladybird said...

lol.
bu mix notlari anlamak icin de "chance" gerekiyor herhal:) Benim notlarimi da benden baskasi cozemez kesin :) Bilingual olanlar bunu hep yapiyor sanirim. The person u r talking to affects the way u mix the language. You switch the code immediately. Its amazing how our brain works. Talking about emotions&feelings I prefer native language in order to express myself better and if talking involves technical things ie. psychology I prefer english.

NeLLy said...

sen ingiltere'de yasamaya cocuklugunda baslamissan bence super turkce yaziyorsun. herhalde boyle de konusuyorsundur. bence bu inanilmaz, tebrikler.

evet bazen bakiyorum hocanin dedigini aynen turkceye cevirip yazmisim. duydugumun aynisini yazmam daha kolay gibi gorundugu halde onu hic fark etmeden ceviriyorum ki gercekten amazing.

fransizca'da daha da komik, uc dil birbirine girio:) i.e: "être'yle olan passé composé'de direct object olamaz ki zaten! movement gosteriyor sadece."
lol ki ne lol :D

tahin said...

Sevgili nelly,
Ladybird'un konusmasini duymalisin:)

Yazi yetenegi mashallah cok cok iyi ama konusma yetenegi onun kat be kat otesinde..

Turkce konusurken bir tek an bile aksan duymayacagin gibi, gayet hizli konusmasina da, hizli dusunen bir insan degilsen yetisemezsin:)

Biraz once baska bir konunun altinda yazdigim gibi, Turkiye'de egitim almis, sozde universite bitirmis, kariyer sahibi olmus ancak dilbilgisinden anlatimina kadar neresinden tutsan elinde kalan yazilar yazanlar utanmali...

ladybird said...

nellycigim, evet cocuklugumdan beri buradayim. Tr'de okumak en buyuk hayalimdi ancak gerceklesmedi.

"Are concepts shared or unique entities in the bilingual lexicon?" Bunun uzerine essay yazmaya karar verdim. Dun 10-15 arasi kutuphanede deli gibi kaynak aradim ve sadece 4 tane kitap bulabildim konuyla ilgili. Konusurken karistirdigimiz dil beynimizde nasil hareket gosteriyor arastirayim biraz daha bakalim. Sana donerim tekrar :)

tahincigim, aceme etmedigim zamanlar daha iyi yaziyorum ancak hizli dusunurken yaziya doktugumde cok hata yapiyorum. Siz iyi diyerek beni cok rahatlatiyorsunuz saolun ama kendimi daha cok yetistirmem gerektiginin farkindayim.

Hapsuuuuu

Nelly sen de benim gibi leylalik yapip sifa kapar misin? :)

NeLLy said...

enteresan konu lady, arastirmalarindan faydalanmak isterim ben kendim bilingual olmaktan cok uzak olsam da. (ingilizce hala bariz yabanci dil benim icin.)
sana masallah diyorum. burda buyumus olup aksansiz turkce konusabilen bi turk gormedim simdiye kadar. tu tu:)

gecmis olsun ne leylalik yaptin, yagmurda filan mi yurudun? yok, ben leyla degilim pek. kendini ilme adamis bir garibim ;p

ladybird said...

Grip olmam arastirma yapmami engelledi. Gozlerim acilir acilmaz kitaplarin icine gomulup 2500 kelimelik dersi yazip teslim edicem. kopyasini sana gonderirim. Cok teknik olacagi icin zevkli okuyacagini zannetmiyorum but at least you will have an idea :) (ozellikle karistiriyorum, dibi tutmasin diye:P)

Saol canim. Eskiden cok Leylalik yapardim.. simdi buyudugum icin azcik yapiyorum:P Devam et.. besikten mezara kadar ins..

saglicakla..