Friday, December 29, 2006

Jumuaah&Eid Mubarak

Abdullah bin Abbas rivayet ediyor:
Birgün Resülullahın (a.s.m.) terkisinde bulunuyordum.
"Ey oğul, sana bazı şeyler öğreteyim" dedi ve şöyle buyurdu:
"Sen Allah'ın emir ve yasaklarım koru ki, Allah da seni korusun.
"Allah'ın emir ve yasaklarına riayet et ki, Onun yardım ve inayetim devamlı yanında hazır bulasın.
"Bir şey isteyeceğin zaman Allah'tan iste. Bir yardım dileyeceğin zaman Allah'tan yardım dile.
"Şunu da iyi bil ki: Bir hususta yardım etmek maksadıyla bütün millet biraraya gelse Allah'ın senin için takdir etmiş olduğundan öte bir yardımda bulunamazlar.
"Sana zarar vermek maksadıyla hepsi biraraya gelseler, yine Allah'ın senin hakkında takdir ettiğinden öte bir zarar veremezler.
"Kalemler kaldırılmış, sahifeler kurumuştur. Meydana gelecek her şey önceden tesbit ve takdir edilmiştir."


Yeni yila girerken klasiktir gecmis yilin muhasebesi yapilir, yeni yil icin hedefler belirlenir.. 2006 ya gule gule derken gecirdigimiz bir yilin muhasebesini en kiymetli olan vaktimizi nasil gecirdigimize dair yapalim ki yasanacak yeni yillarda her saniyesinden hesaba cekilecegimiz zamanimizi daha akillica gecirelim..

Tum musluman aleminin Kurban bayramini tebrik ediyorum. Sevdiklerinizle birlikte coskulu, heyecanli, mutlu, huzurlu ve bol hediyeli bir bayram gecirmeniz dilegi ile..

4 comments:

suveyda said...

kim ne yaparsa yapsın O istemediği sürece kimsenin bişey yapamayacağını bilmek, yapsalar bile bunu bir sınav olarak değerlendirebilmek ve böyle inanabilmek kadar güzel birşey yok inan ki.

seninde bayramın mübarek olsun leydim bördüm:)
hayırlı huzurlu günler seninle tabi benimlede ve herkesle olsun.
el öpenlerin, el öpeceklerin çok olsun:)

Anonymous said...

En fazla zorlandığım yazı konuları, bayram yazıları yazmak olmuştur. Aslında kalemi ve klavyesi çenesinden fazla laf yapan bir insan olarak bilinirim ama, bayram yazılarına gelince klavyemin de dili tutulur. Tuşlara basarken kaygan yolda yalpa yapan araçlar gibi harflerin üzerinden dolaşıp dururum.

Bayramlar her ne kadar sevinç ve mutlulukların paylaşıldığı günler olarak bilinse de, ben asıl hüzün ve acıların paylaşılmasını isterim. Mutlulukların müşterisi çok olur. Herkes mutluluğu paylaşmak için koşar adımlarla gelir. Ama acıları paylaşmaya gelince, yanınızda bir kaç sadık dosttan başka kimseyi bulamazsınız. O zaman herkesin kendisine göre bir mazereti ortaya çıkar. Kimi özür diler, kimi size görünmemek için yolunu değiştirir.

Ama durum böyle diye hayata ve insanlara küsmeye hakkımız yok. Biz yine de herkese gönlümüzün en sıcak köşelerini açacağız, herkesi bayramın anlam önemine yakışır bir şekilde kabul ve ziyaret edeceğiz. Bayramlar madem ki sevgi, saygı ve fedakarlık günleridir, bizi sevmeyenlere de sevgimizi sunalım ki, belki kalplerinin bir yerlerinde muhabbet çekirdekleri filizlenir. Zamanla çiçek açarak bize doğru sevgi dallarını uzatır. Böyle olmasa bile, karşılıksız sevgi sunmanın hazzını ruhumuzda hissetmek de yeter.

Efendim bu bayram kurban bayramı.Yani yakınlaşma, kaynaşma, bütünleşme bayramı. Hali vakti yerinde olan her müslüman bu bayramda bir kurban keserek Rabbine yakınlaşma yollarını açmaya çalışır.

Peki, bir küçük veya büyükbaş hayvan alacak imkanı olmayanlar kurban kesmeyecekler mi? Veya onlar da tavuk, hindi, kaz gibi bir kümes hayvanı ile mi yakınlaşma yolları arasınlar? Bu şekile fetva verenlere mi tabi olsunlar?

Hayır efendim, ne münasebet. Herkesin feda edebileceği bir kurbanlığı mutlaka vardır. Yeter ki buna kıymayı ve boğazlamayı göze alsın.

Mesela kimin içinde bir enaniyet duygusu, bir husumet kırıntısı, bir parça da olsa kendini beğenmişlik, gurur kibir, gibi menfi duygular yok ki? Öyleyse biz de elimize ihlas bıçağını alalım, önce içimizdeki enaniyeti bir güzel boğazlayalım. Sonra husumeti, hırçınlığı, asabiyeti ve hiddeti kesip atalım. Dostlukları perdeleyen, muhabbete gölge olan, barış ve kardeşliğin önünü kapatan ne kadar yabani duygu ve düşünce varsa, hepsini Allah rızası için kurban edelim.

İşte o zaman kurban bayramının lezzet ve hazzını yürğimizin her köşesinde hisseder, bayram sevincinden tam hissemizi alırız inşallah.

Beni sabırla okuduğunuz için teşekkür ediyor, sizlerle yakından bayramlaşmak için fakirhaneme davet ediyorum.
Bayramınız mübarek olsun efendim.

ay said...
This comment has been removed by a blog administrator.
ay said...

Geçmiş yılın muhasebesi yapıldı,hesaplar teslim edildi ;)

Hayırlı bayramlar ladybird,sağlık mutluluk,huzur ve sevdiklerinle beraber olman duasıyla...

Sevgiler...