Saturday, November 18, 2006

Orgu ve Nakis Fuari

Ingiltere’de her yil 14-21 Ekim arasi ulusal orgu orme haftasi olarak kutlaniyor. Gecen sene oldugu gibi bu sene de Londra Alexandra Palace’de kardesim ile orgu ve nakis fuarina katildim. 4 gun suren programa 44.000 orgu meraklisi katildi. Standlar ucsuz bucaksiz orgu ve nakis aksesuarlari, orgu magazin ve kitaplari, orgu kurslari vs ile doluydu. 400 den fazla sergi, 136 seminer (workshops), 28 moda gosterisi ve bir cok galerinin oldugu fuar ulke capinda organize edilen en buyuk olaylardan birisi. Kiz kardesim gecen sene oldugu gibi bu sene de tahta ve rengarenk sis& tiglarini satti. Ben de normalde sattigim esarp ve sallarimi sergiledim. Ingilizler Tahtakale’den aldigim esarp/sallara yogun ilgi gosterdi. :D Oglum ve kizim da fuarin basindan sonuna kadar bize satislarda yardimci oldu. Sirayla birimiz musterilerle ilgilenirken digerimiz oturup sisleri elimize aldik. Ingilizlere gore orgu stilimiz farkli oldugundan (Mediterranean) dakikalarca stand basinda dikilip bizi seyrettiler..


Daha once fuar ve orgu hakkinda yazi yayinladigim icin cok fazla detaya girmek istemiyorum. Ilgilinenler buradan okuyabilir.

Neden orgu oreriz? Cunku orerken stres gideriyorsun, uretiyorsun, dokunsal zevk sagliyor, hunerini ortaya cikartiyorsun, basariyorsun, meditasyon yapmis oluyorsun. Ortaya cikan sonuc insani fazlasiyla mutlu ediyor. Kisacasi cok zevkli bir ugras. Amerika’da yapilan bri ankette kadinlara hobileri soruluyor. Verilen cevaplarda 1. sirayi bahce isleri alirken 2. sirayi orgu ormek aliyor.

Unlulerin de ormesi ile orgu tekrar moda haline geldi. Bu unlulerden bazilari; Julia Roberts, Madonna, Iman, Hilary Swank, Cameron Diaz, Daryl Hannah, Goldie Hawn, Eartha Kitt, Winona Ryder, Julianne Moore, Rose McGowan, Courtney Thorne-Smith, Kate Moss, Madeline Albright, Vanna White, Megan Mullaly, Sarah Jessica Parker, Joanne Woodward, Bob Mackie, Stu Bloomberg, Rosie Grier. Erkeklerin de orgu ormeye ilgisini es gecmemek lazim :D

Fuarin oldugu bina Londra'nin en yuksek (Camlica tepesi gibi) parkinin icinde idi. Binanin girisinde gosteride olan fevkalade guzel orulmus kirmizi Ferrari’yi 4 gun boyunca binaya girip cikarken inceledim. Lauren Porter tarafindan dizayn edilen araba bir kac kisi tarafindan 10 ayda tamamlanmis.



Buradan itibaren bizim standimizi gezeceksiniz .. Sislerin renkleri cok cici bici.. Insanin oresi geliyor. :)

Birazda diger standlari gezelim.. Her gun gezmeme ragmen doyamadigim sergiler..



















Kurs alan bayanlar..





Kasnak..



Bu gordugunuz robot adam 4 gun boyunca elinde gozuken orgu ile hic kipirdamadan farkli yerlerde dikildi.

Ilk ormeye 6 yasimda basladim. O zamanlar mahalledeki komsulara karisik renklerde elbezi orer hediye ederdim. 10 yaslarinda dantel de ordum ancak o tur seyler cok ilgimi cekmiyor, ben daha cok kazak, atki, canta, patik turu cici bici seyleri ormeyi seviyorum. Her fuar bitisinde orme hevesim pekisiyor. Bu sene bagimli hale geldim. Neredeyse haftada bir orgu magazalarina gidip bir kac iplik aliyorum. Kiz kardesim benden beter. :) Netten model kitaplari bile siparis etti:) Ikimiz de isi o kadar abarttik ki sabahlari karsilikli web cam acip sesli muhabbet esliginde online orgu oruyoruz :D Yakinda orgu gunleri ayarlariz artik..

Fuardan beri farkli modellerde 7 tane atki ordum. Su an kizima bayram hediyesi canta yapiyorum. Kendi orduklerimin fotografini tembelligimden cekemedim. Kardesimin ordugu atki ve patiklerin fotografi asagida :D



13 comments:

ay said...

Çok güzel,orada olmak istedim bi an,
Ben de işten geldikten sonra örgümü alırım elime,annem "kızım dinlen,bırak şu şişleri "diyor ama örgünün beni ne kadar rahatlattığını bir türlü anlatamıyorum :)
Renkli renkli atkılar,arkadaşlara yapılan sürprizler :))
Örgü çok keyifli bir uğraş ;)

life said...

bu yazı tam benlik olmuş:)keşke bende o fuarda olabilseydim.şşşş ördüklerinizin resimlerini çekip bana yollayın.O atkıların çantaların!!!!Bende örcem!!!!!hadi çabuk ol ne bekliyorsun:)Bekliyorummmm:)

ladybird said...

Evet gercekten cok guzel ve zevkli sevgili ay :)
Tek olmadigima sevindim :) Kardesimle aramda acayip bir rekabet var. Her gun beni ariyor, nette buldugu farkli model, orgu nakis videolari, kendi ordugu seylerin resmini gosteriyor, E tabi ben de ondan asagi kalmiyorum:P Gittigimiz yerlerde karsilikli oturup orgu oruyoruz. Karsimdaki kardesim olunca espriler havada patliyor tabi. Orgu daha da zevkli hal aliyor.

Sali gunu Yusuf Islam'in okuluna gittim satis icin. Ogretmenler odasina gectim, dersten cikmalarini bekliyorum. Masaya satacagim urunleri serip orgumu elime aldim :) Normalde Asyali ve yabancilar esarplarimi cok begeniyorlar. Genc kizlar cici cici diye seviyorlar. "ohh thesee are beautiful" diye yorumluyorlar. Ama sali gunu tum ilgi orgume oldu:) Onlara gore farkli ordugumuz icin cok ilgilerini cekiyor. Bayanlarin cogu hirka, corap vs ormek icin heveslendi. Eve gider gitmez sisleri ellerine almislardir eminim:P

El emegi goz nuru ile yapilan hediyeler cok daha degerlidir. En iyisini yapiyorsun. Senin de ellerine saglik. Tek sorun burada iplikler cok pahali. Bir an once Tr'ye gelip iplik almak istiyorum :D

sevgili sehnaz, asil sen ne bekliyorsun? hemen tahtakaleden iplik alip kargo ile bana gonder :D

Fuar hakikaten cok guzeldi. Genclerden de cok katilimci vardi. Ben orerken kizim "annem yaslandi, onun icin oruyor" diyor :) Orduklerimi sana msn den gonderirim sehnaz :)

life said...

gönderirim tabiki ne demek sen yetek ki iste :D

msn de göremedim seni bende bi bluz örmüştüm merserizeden çok güzel olmuştu örneğide çok güzeldi fındık örgüsü yada nohut örgüsü diyorlar adına.kuzenim üzerimde görünce çok beğendi sattım ona :D (zengin kız nede olsa:p)o modelden bir daha yapacağım fırsat bulunca şimdi elimde örgü olarak geçen seneden beri bekleyen ve bitmesine az kalmış bir bolero var.sende yap çok güzel duruyor.

msne geldiğinde unutturma bişey söyleyeceğim sana ...

görüşmek üzere bye....

Hayâl said...

Örgü öresim geldi yaaa :)..Bir milyon tane kazak örmek istedi canım...Kazak ördürmek isteyenlerin isimlerini www.hayalheybesi.com daki misafir defterine yazdırmaları rica olunur :)))) ( Görüyor musun ladybird reklam için hiç bir fırsatı kaçırmıyorum .)

Uzun zamandır bluğuna yorum yazamadığım için affet benii.Bundan sonra yeter artık yazma diyinceye kadar yazacağım :)

Muhabbetle...

suveyda said...

evet ladybird listeyi veriyorum:)
1-çeşit çeşit şallar, her renginden isterim.
2-çanta
3-el örme giysi.süeter tercihimdir.
4-atkı.bende atkı hastalığı var utanmasam yazında takarım, renk farketmez, iyisimi sen her renginden yolla:)
5-o araba ne öyle.sen onu çıkar ben battaniye olarak kullanayım:)

şu anda aklıma bu kadar geliyor, son dakika değişikliğini bildiririm sana:)

evet haklısın balböceği.örmek çok zevkli.dantel de güzel ama örgü örmek daha zevkli.bende çok küçükken çorap falan örerdim ama şimdi onları yapmak için bir fırın ekmek yemem lazım:)paspaslar, elbezleri neler neler, gençliğimi çürütmüşüm:)

şimdiyse kendime habire atkı yapıyorum, yetiştiremediysem yaptırıyorum, oda olmazsa alıyorum:)

sergi çok güzelmiş, çok da zevkli geçmişe benziyor.Yalnız bir durum var, bizler yani blogcular bu sergi için bir davetiye almadık senden.Gelemezsek bile insan nezaketen bir davet etmezmi?
kaba şey:)
bide çok hasılat yaptın mı, bari bir yemek yedir:)

Anonymous said...

Dis iz wicked man init...

Mona_lisa

Anonymous said...

dun John Lewis e gititm, bir saatlik bedava dantel kursu verdiler. simdi ablama dantelle yapilmis igneliker yapiyim da gorsun o atki ormeyi :P dun iki kisi vardi, habedashery bolumunde, (4. kat) yun satilan yere bi kac sandelye koymuslar, masa etrafinda oturduk basladik ormeye, ingiliz bi genc bayan gosterdi teknikleri, tabi gelen gecen hayranlikla ne yaptigimiza bakiyor... neyse, artik bende zincir cekme otesine gectim..

rosygarden said...

yaaaa ben de varım. Ben de isterem Ladybird'cüm :)) Atkılarımı, çantalarımı ne zaman gönderiyon bakim :P

Hakkaten bu fuar resimleri insanı acayip şevke getiriyor. Benim de canım çekti çok fena :) Ama ya benim bir sorunum var. Benim ellerim çok terliyor o yuzden örgü, dantel falan pek öremiyorum
:(

Neyse sen bana örer yollarsın artık :)

Anonymous said...

Beautiful scarf and shoes! Are these for sale? Cute model too. Lovely designs, I'd love to see more work by this artist. Watching this space...

ladybird said...

Hi,
Are you from UK? I guess you are Turkish right?

I sell head scarves. If your interested to buy we can get in touch. There is a fair on 2nd Dec, where we'll be selling some hand knitted scarves as well. If you can give me more details about how many you are looking to buy and so on, I'll be able to help you more.

Best wishes..

Anonymous said...

S.a kıskandım doğrusu siteni biraz evvel inceledim de ne güzel etkinlikler oluyor orda İstanbul'un göbeğindeyim ama çalışma saatlerimden dolayı karşımdaki tiyatroya bile gidemiyorum.Maşallah sana.Allah daim etsin darısı başıma inşallah.Selam ve dua ile...

ladybird said...

aleykum selam ulkucugum. Hos geldin. Umre nasildi? Rabbim kabul etsin insaAllah. En guzel siteler senin olur ins. :) Senin el becerilerin ve uretkenliginle sitene ekleyecegin eserler yaninda benim sayfam cok sonuk kalir. :)

Gorusmek uzere canim.. Alper'e selamlar..