Tuesday, November 21, 2006

Birileri Bizi Gozetliyor..

Britanya'da 14 kisiye bir CCTV kamerasi dusuyor. Son aciklanan raporlara gore diger Batili ulkelere kiyasla Ingiltere en cok gozetlenen ulke konumunda. Bizler de toplum icerisinde bundan bihaber yasiyoruz.

Rapora göre, Londra’nın her yanına yerleştirilen kameralarla Britanyalılar farkına bile varmadan kameraya çekiliyor. Buna göre, bu görüntülerle Britanyalıların dinlendiğini, çalıştığını ya da alışverişe gittiğini tespit etmek mümkün. Aynı zamanda otomobil kullananların tam olarak hangi saatte nereyi terk ettiği ya da bir başka yerde ne zaman olduğunu belirlemek mümkün. Devami >>>

3 comments:

Suat Saygın said...

Bir paranoya sözkonusu gibi. ABD ve İngiltere gibi dünyaya rahat vermeyen ülkeler, şimdi kendilerini rahatsız hissediyor ve paranoyak olup çıkıyor. Ee etme bulma dünyası bu..

suveyda said...

truman show vardı ya o aklıma geldi.izlemişsindir sende belki.
fizana gitmek için gösterdiği çaba güzeldi.


ladybird sen sakin ol senin hızına yetişemez bırakırlar izlemeyi seni:))

ladybird said...

Evet oyle Suat bey.
1993 de yasanan IRA terorist atagindan sonra merkezde, banka, ofis, buyuk alisveris merkezlerine ve parlemantoya bir cok kamera yerlestirildi. Bugunku kisi basina dusen kamera sayisina baktigimizda normal bir vatandas gununu disarida gecirdiginde 300 ayri kamera tarafindan goruntulenmis oluyor. 95'te ic isleri bakanligi butcenin %78 ini (suclari onlemek)yeni kamera sistemi icin ayirmis. Bu kadar masraf edilip kamera yerlestiriyorlar ama suc islendiginde suclulari kameralardan secip bulamiyorlar ne yazik ki. Bana gelen tercumanlik islerinin cogunda buna bizzat sahit oluyorum. Olay gece islenmis ise, madur kisi kameralarin incelenmesini talep ediyor. "geceleri karanlikta yuzler belli olmuyor, bosuna kameralari incelemeye gerek yok" seklinde yanit veriyor polisler.

suveyda; oyle deme, hiz kameralarindan cok rahatsiz oluyorum. beni cok kez yakaladilar. ehliyetime puan vurdurmadan kurtardim pacayi cok sukur. radara yakalandiginda hem para cezasi hem ehliyetine 3 puan aliyorsun. 12 puan sonrasi ehliyetin elinden aliniyor. Benim su ana kadar hiz kameralari yuzunden 15 den fazla puanim olmasi gerekiyordu ama ehliyetim tertemiz. :D

Diger kameralar rahatsiz etmiyor beni, dedigin gibi onlar zor goruntu yakalar :))