Friday, November 24, 2006

Gribe karşı elmalı bitki çayı için

Grip, virüslere bağlı bir enfeksiyon olduğu için gelişigüzel antibiyotik kullanmanın olumsuz yan etkileri ortaya çıkabilir.
Antibiyotik yerine aspirin türü hafif ağrı kesici ilaçlar ve su, limonata, meyve suyu, ıhlamur gibi bol sıvı tüketilmelidir. Grip ve öksürüğe karşı evdeki bitkilerden de etkili ilaçlar yapılabilir. Örneğin, elma kabuğunu ıhlamur ile kaynatıp içine limon damlatılır. İçerken şeker yerine bal ilave edilir. Bu karışım en iyi öksürük şurubu ve yumuşatıcıdır. Bu, bol sulu bitki çayı, balgamı sulandırarak daha çabuk dışarı akmasını sağlar. Böylece akciğerler iyi havalanır ve öksürük daha çabuk geçer. Zira, biriken balgamlar solunum yollarını zedeleyerek öksürüğe sebep olur. Limon, en fazla antiseptik (mikrop kırıcı) özelliğe sahip meyvedir. Soğuk kış günlerinin koruyucu meyvesidir. C vitamini bakımından zengin oluşu ile nezlenin ve ateşin en etkili silahıdır. İçindeki çok miktarda maden tuzları ve vitaminler sayesinde elma da çok sağlıklı ve besleyici bir meyvedir. Özellikle potasyum, sodyum, magnezyum, demir, B ve C vitaminleri içerir. Vücuda zindelik verir.

12 comments:

ladybird said...

Herbalist bir kisi soguk alginligi icin karisim tavsiye ediyor;

Ihlamur ve kuru kusburnu 3-4 dk, kaynatilip, icine toz zencefil ve adacayi ilave edilip 20 dk. dinlendirdikten sonra iciliyor..

Bilginize..

tahin said...

Burada uzerime alinmam gereken bir sey var mi diye bakmaya geldim:P

ladybird said...

Sana elma gozlu demek istemistim. Tuh demek anladin..

tahin said...

Bana bak, bu elma goz essek goz gibi bi sey mi yoksa:P Dunyanin en guzel gozleri esseklerinkidir diyerek essek gozlum diye seviyordu masuklar asiklari bir ara:P

ladybird said...

yaw kardesim sen anladigim kadariyla havadan nem kapiyorsun. :Pp madem oyle ne isin var senin ingiletere'de? benim bildigim salyangozlar nemli memleketlerde yasar.. yallah yallah.. :D

ladybird said...

buralarin da havasi bozuldu janim, nem mi var yoksa rutubet mi anlamadim :)

tahin said...

Sen bana salyangoz mu demek istiyorsun:)
Yok tam tersiymis:P Sen salyangoz degilsin demek istiyorsun:) Niye ulen? Benim neyim eksik de salyangoz olamiyoruum?:)

ladybird said...

yok oyle degil, ben oyle demek istemedim:P (kivir yasemin kivir) asil sunu demek istedim; her beden kendi kabugu icine sigar.. ufacik bir hata dunyalara sigmaz.. (oh be) :)

Anonymous said...

daha once okumadigim bu yazi simdi nasil da dikkatimi cekti.
ihlamurumuz yok (kusburnu, adacayi, zencefil hakeza) ama elma kabugu ve limon bulabilirim. evet. tesekkurler.

tahin nerde ben tahin'i ozledim.

ladybird said...

rica ederim. cok gecmis olsun.. tahin'e mesajini iletirim ;)

NeLLy said...

hayatimda yazdigim (yazmis gibi gorundugum) ilk anonymous mesaji bu (ustteki) olsun. ben nel idim. simdi de oyle gibiyim ama az sonra ne olacak bunu kim bilebilir? (ah blogger yaktin bizi :P)

sevgiler,
nel

ladybird said...

blogger betaya gecmem hususunda baski yapti ne yapalim :)
anonimin sen oldugunu biliyordum. simdi nasil oldun?