Wednesday, November 29, 2006

Kadın Zihni

Kadınlar erkeklerden 3 kat fazla konuşuyormuş
Yapılan bir araştırmada kadınların erkeklerden 3 kat fazla konuştuğu ortaya çıktı. Buna göre kadınlar günde ortalama 20 bin kelime sarf ederek, erkeklerden 13 bin kelime fazla konuşuyor.

Psikiyatr Luan Brizendine, 'Kadın Zihni' adlı kitabında, kadınların daha hızlı konuştuklarını ve bunun için daha çok beyin hücresi kullandıklarını belirtiyor. Kadınların erkeklerden daha konuşkan olmasının nedenini ise beyindeki kalıtsal farklılıklara bağlıyor. Bu farklılığın da erkeklik hormonu testosterona dayandığını bildiriyor. Yazar, testosteronun beynin duymayla ilgili bölümünü küçülttüğünü, bunun da erkekleri eşlerinin sözlerine 'sağır' kıldığını savunuyor.

10 comments:

suveyda said...

ladybird sende pek mühim bir konuya parmak basmışsın:)

güncel konular bunlar değinmek lazım tabiki.
önemini idrak edebilmek lazım.

birde şu var ki, bilemediğim bir şahsiyet demiş ki " bir erkek ölürken kıpırdayan son yeri kalbidir, bir kadının ise dilidir"

:))

Bilim bizden yana, dilimizde, konuşmaya devam.)

Anonymous said...

tarihci tanidigim birisi hep su ornegi verir kadinlarin cok konusmasi ile ilgili.....bilirsiniz mezar taslarinda bazen olum sebebi yazar... neyse, istanbullda zannedersem topkapidaki mezarlikda bu ornek, mezar tasinda soyle yaziyor, Bu kisi kadin dirdirindan olmustur:)

ladybird said...

Sabah serifleriniz hayr ola..

Bu konu zannedersem dunyanin sonuna kadar devam edecek suveyda.:) Bayanlari aratmayan erkekler oldugunu unutmamak lazim. Onemli olan cok konusmak degil kaliteli konusmak. Onceki post konusunda bahsettigimiz gibi.. dle gul koyup konusmak..

lol aa
bunu duymustum:) her insanin gunluk ortalama konusma sayisi bellidir. erkek gun boyunca disarida, is arkadaslari cevresi ile bu sayinin cogunu tuketir. Kadin ise 4 duvar arasinda kalarak harcayamaz. Dlayisiyla erkek eve geldiginde gunluk kelime sayisini tuketmeye calisir. Bunun adina da dir dir denir. :) Halbuki kadin hepsini birden kullanmaya calistigi icin normal konustugu halde cok konusuyormus gibi gorunur.

Ben simdi yeni baslayacagim kursuma gidiyorum. Orada 1500 kelime tuketsem, eve geldigimde diger yarisini bir sekilde tuketirim :P Gerci ben kesin ortalamanin cok uzerinde kelime sarfediyorumdur cunku isim de telefonda konusarak geciyor. :D

En derin muhabbetlerimle...

tahin said...

peeh 3000 kelime sana ne der ki ladybird:P
Sen zaten her gun telefonda tercumanlik yapiyorsun, konusuyorsun; beni ariyorsun, konusuyorsun; cocuklarla ugrasiyorsun, non-stop konsuyorsun; sen uykunda bile konusuyorsun be:P

Ben bazen, ozellikle evde oldugum gunlerde, toplamda 100 kelime bile konusmuyorumdur:P

Iletisim ihtiyacimi yazarak ve yazisarak karsiliyorum:))

Bazen konusmaya usendigimi itiraf etmeliyim:)))

Yine de esim benim bazen cok konusmamdan sikayetci:P Sanirim o da gunde ortalama 10 kelime falan konustugu icin benim 100 kelimelik muhabbetim cok geliyor ona:P

heheh:))

Garip bir aileyiz vesselam:)

tahin said...

Bu arada, esimin ne kadar iletisen bir insan oldugu blogundan da belli olmuyor mu?:))

http://argeus.blogspot.com/

Yakinda acali 1 sene olacak ama hala ilk gunku mesajiyla duruyor:)))

tahin said...

Bu arada,
anne karninda iken kiz bebeklerin duyma yetisi erkek bebeklerden daha once gelisiyormus. Bunu esime soyledigimde bana;

"dedikodu icin erkenden hazirlaniyorsunuz iste" dedi:))

Kiz bebeklerin genelde 9 aylik iken, erkek bebeklerin ise mutlaka daha gec -9 ay 10 gunluk ve civarinda- dogdunu soyleyip; siz de omur boy uyusuklugunuza daha anne karninda basliyorsunuz sanirim dedim:P

Bunlari senin su yesillikli bloguna harcamak yerine kendi blogumda post yapsam ya:P Bazen uzun aklim da yetismiyor:P Di mi ladycim:))

Anonymous said...

Kadınların analitik düşünme şekilleri ve erkeklerin de sistematik düşünme biçimleri daha gelişmiş diye duymuştum bi ara. Yada galiba bir yerde okumuştum.

Muhtemelen bu durumun da, bu düşünce biçimiyle doğrudan ilişkisi var.
Kadınlar analitik düşünce şekliyle ayrıntıları daha iyi yakalarken, erkeklerde bütüncül düşünme şekliyle sosyal hayata yön veren aktörler oluyor.

Birde, kanımca kadınlar daha zeki ve erkelerde daha akıllı.
Ve ikisi birlikte, koordineli ve uyum içinde haraket ettiği zaman, her alanda muazzam sonuçlar alınıyor.

Anonymous said...

cok seker bir blog, yenikesfettim, sucluluk psikolojisi ile ilgili yazmaya claisacagim, bloguma bkelerim, selamlar,
bahar

ladybird said...

tahincigim; Saydiklarin disinda bir de yazdiklarimi sayarsak ben kesin bilim adamlarinin aradigi deneklerden biriyim diyebilirim :)

Esinin verdigi cevap erkek cevabi, baska ne bekleyebiliriz ki ?:) Bazi blogerlerin acikca nette dedikodu yaptiklarini gorunce esin haksiz sayilmaz aslinda.

Sen konusmaya useniyorsun cunku dusunmekten firsat bulamiyorsun. You've got brain power girl :)

Son yazdigin bilimsel tesbitler benim yesillikli bloguma yakismis. Sen cekirdek, finduk, fistik muhabbetine devam et:P

Sevgili uzak; kadinlarin daha zeki oldugunu belirttiginiz icin sizi takdir ediyorum. Bazi erkekler bunu bilse de kabul etmek istemezler. Kadinlar duygusal erkekler ise mantikli oluyorlar.

Oyleyse sizin de dediginiz gibi koordineli ve uyum icerisinde yasayan ciftlerin sayisi artar insaAllah diyorum.

Merhaba sevgili bahar; Tesekkur ederim. Blogunu ziyaret ettim. Senin sayfanda cok seker. Etkinlik icin yazini bekleyecegim o halde. ;)

ladybird said...

Adamin biri surekli kadinin dirdirindan sikayet edermis. Kadin yine buna benzer bir arastirma yapildigini okuyup ciktisini almis. O gunden sonra kadin her dir dir yaptiginda ve esi sikayet ettiginde kagidi kocasinin gozune sokmus. "Bak ben demiyorum, bilim adamlari diyor demis".. lol

Dirdirci kadinlarin eslerine Rabbimden sabir diliyorum. :)