Saturday, November 11, 2006

tahin'le tanismamiz

Bugun sevgili Ebruli tahin ile nasil tanistiniz diye sordu ancak okula yetismem gerektigi icin sualini post konusu yapmaya karar verdim. Daha once de bir kac kisi sormustu. Boylelikle ben de o muthis tanismamizla baslayan dostlugumuzu animsamis olurum diye dusundum.

Erm nereden baslasam bilmiyorum aslinda. En iyisi en basindan yazayim. Tahin ile tanismamis gercek hayatta zincirleme baslamisti. 4 sene once Cesme’de konakladigimiz tatil koyunde bir bayanla tanistim. O zamanlar bilgisayar programlama okumak istiyordum. Bayanin bilgisayar muhendisi oldugunu duyunca muhabbeti koyulastirmis orada kaldigimiz surece gorusmustuk. Tatil koyunden ayrilirken Londra’da cok samimi bir arkadasim var, dondugunde onu mutlaka bul dedi. Arkadasinin ismini verdi. Haydaa iyi guzel bulayim da koskoca Londra’da bu mumkun degil dedim icimden ama yine de tamam arastiririm dedim.

Londra’ya dondugumde bana yakin bir evde sohbet yapildigini duydum. Kapidan iceri girip oradakilerle tanisma fasli sonrasinda aramam gereken ismi sordum. (tahin degil, baska bir arkadas) A.Y’i tanir misiniz? Evet o da buraya gelir ama bu hafta yok dediler. Ertesi hafta hic caba gostermeden aradigim bayan ile tanistik. Onun en samimi arkadasi vasitasiyla tanistigimiz icin hemen kaynastik. Ramazanda iftara davet etti. O aksam dersaneden bayan arkadaslarla birlikte gittik. Bekar bayanlar disinda esi ile orada bulunan bir bayan ile tanistik ama hem evin kalabalik olmasi hem diger arkadaslar ile onceden tanisikligimiz oldugundan bu bayan ile pek sohbet etme firsatimiz olmadi. Onu ignore ettim biraz anlayacaginiz:Pp Ya da o zamanlar cok Leyla idim, hayal kurmaktan gercek dunyaya konsantre olamiyordumJ

Bu olaylardan aylar sonra uye oldugum mail grubunda tartisilan konulari okuyordum. Maillerden biri dikkatimi cekti. Yazanin uslubu sert fakat kendini guzel ifade eden tarzi vardi. Bayanin adresini msn’e ekledim. Hemen online oldu. konusmaya baslayinca nerede oldugumuzu falan sorduk. Ikimiz de Londra’dan olunca muhabbet koyulasti tabi. Yazistigim kisinin kendim gibi takur tukur klavye kullandigini sip diye anlamistimJ hizli yaziyor, hizli dusunuyordu. (iltifatlari uzatamiyorum tahin malum sebepten dolayiJ ) Epey bir yazistik. Ayni sehirde oldugumuzu ogrenince cok sevinmekle birlikte ortak tanidigimiz var mi diye arastirmaya koyulduk. Falancayi tanir misin? Filancayi tanir misin? Sorgu sual sonrasi iftar yemeginde ayni evde bulundugumuzu anladik. :) Tevafuk idi..

Yukarida bahsettigim fazla sohbet edemedigim bayan tahin idi. O aksam ayni iftarda bulunduk ancak sonrasinda hic iletisimimiz olmadi. Nette tanisma sonrasi zincirleme gelisen dostlugumuz iyice pekisti. Surekli telefonda, nette yuz yuze gorusmeye basladik. Gerci ilk gorusmede beni sok etmisti. Bunu kendisi anlatir belki sonra ;)

O gunden beri nette ayni platformlarda gezer dolasiriz. Birlikte katilim gosterdigimiz ilk forumda ayin En’lerinde “en esprili uyeler tahin&ladybird” olarak secilmisti. Tanistigimizdan beri ayrilmaz ikili olduk. Ikimiz de farkli iki karakteriz. Hatta o kadar farkliyiz ki internet disinda ortak yanimiz yok diyebiliriz :D

Burada keseyim.. caysadim.. Ben gideyim mutfaga tahin gelsin yorumlara :D

28 comments:

Anonymous said...

keşke sizin kadar saygılı da olabilseydi.

ladybird said...

Ne saygisizligini gordunuz ?

suveyda said...

hay yaşa ladybird,
sormama an kalmıştı:)
ben zaten bi takım senaryolar uydurmuştum ama sizinki daha bi entrikalı olmuş:)
ALLAH cennet komşuluğuda nasip etsin.

ladybird said...

amin.
ne gibi senaryolar? merak ettim :)

iyi hafta sonlari bu arada. tatilin tadini cikart.

Anonymous said...

arif(ân) olan anlar.

suveyda said...

bak mesela şöyle bişey:
bunlar Londranın sokaklarında turlarken birden bi köşe başına geliyorlar ve çarpışıyorlar:)(senaryo dedik heralde abartacaz biraz:)Türk oldukları her halinden belli bu iki vatan evladının kanları birbirlerine kaynar.Tabi o anda ladybird hanım bir etkinliğe yetişmek üzeredir, kimbilir hangi programın peşine düşmüştür.
Tahinle tanıştıktan sonra o program benim bu program benim gezerler, gezerler, gezerler hala da gezerler:)

ama şuda var tabi, illa beraber olmalarıda gerekmez, ayrı yerlerde olsalar bile gene gezerler, sonra bir araya gelirler yağlı ballı anlatırlar:)

senaryo bir:nokta

şu anda başka senaryo yazamayacam.idare edin bunla:)

sanada iyi hafta sonu gezmeleri, benim gezmeye hiç niyetim yok, bi güzel evde gezecem:)

ladybird said...

hihihi
demek oyle ha:) yani kisaca turklerin antenleri vardir, dunyanin neresinde olursa olsun bir birlerini bulurlar diyorsun:P

bu aksam uzak bir yere davtliydim ama ben de tercihimi bugun evde kalma yonunde kullandim. ben de evimizi gezerek temizlemeyi dusunuyorum :D

ladybird said...

hihihi
demek oyle ha:) yani kisaca turklerin antenleri vardir, dunyanin neresinde olursa olsun birbirlerini bulurlar diyorsun:P

bu aksam uzak bir yere davtliydim ama ben de tercihimi bugun evde kalma yonunde kullandim. ben de evimizi gezerek temizlemeyi dusunuyorum :D

suveyda said...

heyecan yapma, relaks relaks:)
sen iyisimi git o programa yoksa aşırı yorum yüklenmesi olacak burda:))

ladybird said...

ne zamandir ihmal ediyordum, telafi zamani geldi de geciyor bile.

kendimi martilar kadar ozgur hissediyorum su an. dokunmayin keyfime .. :-*

ladybird said...

anonimmm,

1) Arifaniz, derya deniziz senin gibi cuhelalari irsad ederiz.

2)Arife tarif gerekmez, ayrica arif olmamiz anlamamiz anlamina gelmez.

3)Kitmir ile katmeri karistirmayalim.

ladybird said...

anonim,
yorumunu sildim. insan algida ancak bu kadar secicilik yapabilir. edep yahu..

ladybird said...

sana da selam olsun guzel yurekli insan..

ladybird said...

anonim hakliymis.. hanfendi icin upuzun post yaziyoruz ama kendisi gelip tesekkur etmeyi birakin bir yorum bile yazmiyor. cok saygisizmis canim buda.. anonim bile fark etmis ben halen uyuyorum.. evet evet benim de artik gozum acildi anonim sayesinde.. kendime artik baska saygili bir arkadaslik yasayabilecegim birini aramaliyim. off anonim sende olmasan nasil gozum acilacakti, saol varol..

tahin said...

Celdum celdum:P

Anonimcigim, yanilmiyorsam soyle bir hadis var: "Kibire kibir sadakadir" Meydani bos bulup ukalalik yapanlara cok da guzel cevap yetistiririm. Bunun adi saygisizliksa, evet bazilarina karsi, ozellikle ukala insanlara karsi cok saygisiz olabilirim. Kaldi ki "herkese" saygi gosterilmesi gerektigini de dusunmuyorum:) Saygiyi hak etmek lazim.

Kendim de oyle cevreden aman aman saygi beklemem. Yani oyle, aman efendim benim dusunceme, inancima, kimligime, kisiligime vs.vs'me saygi, suygu vs diye dolasmam ortalikta. Insan once kendine saygi duyarsa baskalarinin saygi duyup duymadigini o kadar da onemsemez. Kaldi ki bugun var-yarin yok fanileriz. Kibirlenip insanlardan sosuz bir saygi beklemenin alemi yok. Ben beklemiyorum en azindan. Takmiyorum da.

Bugun alisveris yapiyoruz. Esim kendi kendine soylenmeye basladi. Ne oldu dedim; "yasli bir ingiliz kadin iki oldu ters ters bakiyor bize" dedi. "Eee olsun, nolacak, baksin" diye cevapladim.

Musluman oldugumuz icin ters baktigini soyledi esim.Ama bu durum beni hic rahatsiz etmiyor. Oncelikle sirf musluman oldugumuz icin bakmis olmasina imkan yok cunku asyalilarin ve muslumanlarin yogun oldugu bir bolgede yasiyorum. Cogunlugu Asyali olan Muslumanlarin nufusu ingilizlerden kesin daha fazladir. Yani her yerde musluman goruyor, sasirmis olmasina imkan yok.

Buyuk ihtimalle, gorunus olarak kafalarindaki musluman irkina uymadigimiz icin, Avrupali ya da Ingiliz musluman oldugumuzu dusundugu icin sokla karisik bakmistir bize:))

Bunu saygisizlik olarak algilayabilirsiniz mesela ki esim oyle algiliyor. Ama ben zaten isimle mesgul oldugum icin insanlara dikkat etmiyorum. Ters bakislarindan da rahatsiz olmuyorum. Hatta zaman zaman bana ters bakanlara birden gulumseyip hi demisligim de vardir:) Insanlari sok etmek hosuma gidiyor:)) O anda yuzlerinin aldigi sekli izlemek de:))

Her neyse, diyecegim o ki; ukalalara pabuc birakmam.

Hem biz ladybirdleis bolumu yapiyoruz:P Hani amerikan filmlerindeki iyi polis-kotu polis olayi:)) Butun pis islere ben bakiyorum:P Her zaman beklerim:))

tahin said...

Suveyda ve Kaf-nun, Allah iyiliginizi versin:))

Guzel insanlar...

tahin said...

Suveydacim, sen tanismayi bir de benim agzimdan dinle:)) Bu aksam kendi bloguma yazayim. Lafybird hanim saygisizlik adletmezse:P

Suat Saygın said...

Guzel bir dostluk kurmussunuz, ne guzel. Allah daim eylesin...

suveyda said...

tahin hani senin ağzından dinleyecektim , bende sandım ulusa seslenecek, sen git yaz:))
valla sende bi hoşsun:)

ladybird beni yazmayacanmı, benide yaz benide yaz,

ya bu şeye benzedi.hani insanlar yaşlanırda gençlik anılarını yazarlar ya.)))
ben sana yaşlımı dedim, asla, katiyyen, külliyen yalan:))

Anonymous said...

Efendim rica etsem fondaki muzigin nasil temini konusunda yardimci olabilirmisiniz. Eger mumkunse cok sevinirim. Saygilar.

ladybird said...

tahin demis ki;
Suveydacim, sen tanismayi bir de benim agzimdan dinle:)) Bu aksam kendi bloguma yazayim. Lafybird hanim saygisizlik adletmezse:P

Iste goruyorsunuz, rumuzuma bile saygi duymayan bir sahsiyet. Oyle ki lafybird yazmis. Yillardir kullandigim rumuzuma hakarettir bu. Ahh anonim ahh goruyorsun iste..

Tanisma hikayesini sizin tarafinizdan da okuduk efendim. Cok dusunceli ve nazik bir hanimefendisiniz.

Tahin hanim bundan boyle zatalinizle sizli bizli konusmak isterim. Bana saygi duymanizi beklerim. Herseyden once saygi, saygi saygi..

ladybird said...

Rabbim herkese nasip etsin insaAllah Suat bey.

Suveydacigim, seninle tanismamizi da yazariz nolcek janim. Ama sonra sende kendi agzinla anlatacaksin hikayeyi tahin gibi anlastik mi? yoksa saygisizlik olarak kabul ederim:)

uzak,
hosgeldin. kodu istersen mailine gonderebilirim.

Anonymous said...

aferin, hepiniz saygıyı öğreniyorsunuz.

Ebrûlî said...

Güzel bir tanışma hikayeniz varmış, dostluğunuz daim olur inşallah..

Sorumun cevabı da bir posta ancak sığmış ;) Teşekkürler.

ladybird said...

anonimden bir aferin cikmasina cok mutlu oldum :)

sen yine de takipte kal. tahin saygida kusur ederse gel bana haber et ;D

ebruli,
aslinda 1 post degil 2 post cikti, cunku tahin de kendi agziyla anlatti :) siyah zambak ile iyi arkadassiniz anladigim kadari ile. siz de anlatmak isterseniz tanisma hikayenizi seve seve okuruz :)

mq said...

biz de 2002'de tanışmıştık ruby ile. sizden görüp hemencik yazdık bile tanışma yazısını : )

ladybird said...

ibrahim kardes, seninle ozanlar gibi atismak isterdim hatta siirler yazmak isterdim ama bu tahin hanfendiye saygisizlik olacaktir cunku kendisi siirden hiz hazetmez:)

montargisli quentin,
cok iyi yapmissiniz. bu ay herkes tanisma hikayesini yazsa ne guzel okuruz:)

ladybird said...

uzak,
istedigin kodu mailine gonderdim..