Monday, May 01, 2006

Risaletü'l Hamk'a ve'l-Mugaffilin ..

Kâzım Mızrak'a yazdigim yorum uzun oldugu icin post olarak asmayi uygun gordum..Onun yorumunu alintilayarak dusuncelerimi ifade ettim..

....en büyük korkum, insanları hak etmedikleri şekilde yargılamaktır.

Hic kimseyi yargilamak bizim haddimiz degildir. Biz hatalari soyler, onlari gosterir ve cozum yolu arariz. Ve bizim de korkumuzdur yanlisa dusup insanlari hak etmedikleri sekilde yargilamak. Oz elestirimiz kimseyi yargilamiyor emin olabilirsiniz... Rabbim bizi yanlisa dusmekten alikoysun..Amin..

gayri ihtiyari olarak, öyle bir gaflete düştüğümde pişman oluyor üzülüyorum :(

Pismanlik esasen guzel bir erdemdir. Insanin hatasini anlamasi onu bi daha hataya dusmesini engeller. Gaflete dustugunuzu anlayip pisman olabilme erdemine sahip oldugunuza sizin adiniza sevindim ama cok sukur bahsettigim olayda kendimden emin bi sekilde size sunu rahatlikla soyleyebilirimki pismanlik yasayabilecegim bir yargilamaya gitmedim. Sadece uzuntume binaen olayi dile getirip sizlerle bir paylasim icine girip bir nevi fikir akisi saglamak istedim..

***

- Günün Mana ve Ehemmiyeine Binaen -

- Bu ses dosyasına, postanın içeriği dikkate alınarak buradan link verilmiştir.

Ses dosyasi icin tesekkur ederim..

***

.:.: Dip Not :.:.

Birinci durumdaki şahıstan, Allah râzı olsun; ne mübarek bir insanmış, bize tefekkür yolunu açmış oldu :)


Evet bize tefekkure vesile oldugu dogrudur ancak bunu saglamasi mubarekligi dolayisiyla degil cahillige meyletmis kisiligi sebebiyledir.. Islam da zorlama vardir. Ancak dine girerken zormala soz konusu degildir. Buradan aldigim cesaretle cahil kelimesini kullaniyorum..

Nufusunda musluman gorunen, musluman oldugunu soyleyip kalbi olarak inanmayan Allah c.c'in emir ve yasaklarini uygulayip hayatina gecirmeyen, dinini ogrenip arastirmayan insan cahildir..!

Ayni toplum icerisinde yasayan insanlarin birbirinden, yasayisindan, kultur farkliliklarindan, hayata bakis acilarindan haberdar olmasi gerekiyor. Bu sayede hem taraflarin birbirlerine saygi duymasi saglanarak iyi ve saglikli bir iletisim kurulabilir hemde yasadigimiz inanc icinde sorgulamaya giderek inancimizi yeterince idrak edebilir muhakememizi saglamca yaparak hak yolu bulmamiz kolaylasabilir..

Konusu gecen 1. arkadas 7-8 senedir tanidigim gorustugum birisi. Benim yasantimi, inancimi, fikirlerimi cok iyi bilen biri oldugu icin getirdigi teklif abesle dusuncesizlik, saygisizlik ornegidir..

Saygiyi uygulayamamakta cehalletten ileri gelir..Insanda ancak Rabbini bilerek cehalletten kurtulabilir..

Ben arkadasima hic bir zaman yasadigin hayat yanlis diyerek ahkam kesmiyorum bilakis ona gerektiginde Kuran'in mantigini kavratmaya calisarak kendisine hidayetin yolunu gosteriyorum..

***

Bir insan hata ve yanlış yapsın, yolunu şaşırşın da dünyanın nefsi aldatan yanına nuhabbet etsin:

O düşkünü gören kimse; gücü, hali, vakti nispetince vazifeli bir memur gibi o insanı Allah tarafından uyarmakla (elinden tutmakla, yardımcı olmakla) görevlendirilmiş olur!

O görevli insan, asla kötü söz ile aşağlayıcı olmasın; kalp kırıcı sözler söylemesin; uyarmak gayesi ile keyfe keder vermesin.


Yukarida bu sozlerinizin cevabini verdigime inaniyorum..

***

Birinci durumdaki şahsın yanındayım, ona söz söyleyenlerin de karşısına duracak ilk kişi ben olurum; duymadık demeyin :-/

Yorumlarda da goruldugu gibi hic kimse o sahisa soz soylememis, sadece dua etmis; kimse ne yargilamis, ne asagilamis. Ama siz hala o sahsin arkasinda duracak olursaniz cahillerle birlik olanin sonunu yasayacak ve onlar gibi olup hayatini mahvetmeyi, cehaleti uzerinize yapistirmayi tercih edeceksiniz, isteyeceksiniz..!

Bugun Ne Ogrendim?

AHMAKLIK DEFOSUDUR AKLIN!
CAHIL KUNYESINDEN TANINIR!

Not:
Sozum meclisten disari, Allah'i idrak edememis cahilleredir..

1 comment:

Bâd-ı Sabâ said...

"Gel Dost'a gidelim gönül...

- Gel dediğimiz, nefsimizidir;
Dost bildiğimiz, Allah'tır.

Geç Olmasın,
Kâzım Mızrak