Tuesday, May 30, 2006

Bir aksam vakti..

Gun batimini seyreylemek icin Londra'nin Camlica'ya benzer parkina gittim aksam uzeri. Ancak direksiyon basinda kendimi kaptirip guzel evleri ve agaclari gordukce; bu yola da gireyim, su yola da gireyim derken vakit gec olmus..Kacirmisim gunesi..

Bu yol ormanin derinliklerine goturuyor.. Vakit gec ve hava serin oldugu icin gorunen yolu kullanmadim..

13 sene once oturdugumuz evin onunden gectim. Nostalji yaptik.. O zamanlar her gun kullandigimiz eski eve giden yol..

2.5 sene yasadigimiz evin dis cephesi..Cati katinda oturuyorduk.. Agaclardan pek belli olmuyor..


Londra'da mektup gondermek icin postaneye gitmeye gerek kalmiyor. Pullarimi onceden duzine ile alir cuzdanimda bulundururum. Zarflari bu resimde gorunen kirmizi posta kutusuna atariz. Gunde 3-4 kere toplanir. Diger kirmizi ise; elimi ayagimi yerden kesen arabam..

27 comments:

tahin said...

Arabaniz pek guzelmis mashallah :P
Hizli mi acep:P
:D

tahin said...

Hizli sofor musunuzdur acaba :)
ehehhe:P

tahin said...

Londra'dabayan sofor olmak nasil bir seydir bize biraz anlatabilir misiniz?
:P

ladybird said...

Ehem ehem,
Hizi severim ama hizli soformuyum orasini sen bileceksin artik :Pp

tahin said...

Ben şoföre şoför demem, şoför makas yapmayınca :P

ladybird said...

17 yasimdan beri direksiyon salliyorum. Ankara'dan misafirimiz gelmisti seneler once. Beni Ankara nin minibus soforlerine benzetmisti:P

Ingiltere'de bayan sofor olmak Tr'de bayan sofor olmak gibi degil kesinlikle. Bu ulkede demokrasi var, fikir ozgurlugu var, herseyi sorgulayabiliyorsun. Bu ulkede yok yok! Arabistan'a gitmeyin buraya gelin gencler ;)

Dis kiyafetinden oturu dislanmadigin, farkli gorulmedigin bir ulkede bayan sofor olarak da cok rahat ediyorsun haliyle..

eheuheu sence nasil bu ulkede bayan sofor olmak tahin hanfendi ? ;)

Gozlemlerinizi alalim hemen..

ladybird said...

Makas deme, bu saatte disari cikartma beni:Pp

ladybird said...

Ha bu arada arabam ilk aldigimda hizli degildi. Turbosunu degistirdim ucak oldu masaallah ;)

tahin said...

Ya ufff amma politiksin kardesim. Herseyde de bir mesaj verme kaygisi:P Normal ol biraz normaal! Ne bu hemen gondermeler falan filan:P Politikaci ol sen git:P Muhafazakar partiden adayligini koy:P Boyle yazarsan kimse okumaz seni, cok sıkıcısın :P

Tr'de bayan sofor olmak demek kelle koltukta gitmek demek kardesim. Kamyoncu amcalar TEM'de duvara sıkıştırıverir.. Kadin basina araba kullanmak neymis gorursun..

Simdi birisi gelir, araba kullanmak isteyen turbanlilar Arabistan'a der:P Arabistan'da da kadinlara araba kullanmak yasak! Sebep? Kaza olursa kadini kim cikaracak arabanin icinden?! Ama kadinlarin arabinin arkasinda yolcu olmasina yasak yok. Herhalde kaza olunca yolcular yaralanmiyor?! Sadece soforler yaralaniyor ya, o yuzden kadinin sofor olmasi yasak ama yolcu olmasi serbest.

Bu karara bakip; alin iste arabistan, islamiyet.. cart curt diyen islami bilgisi, fikih, hadis bilgisi engin ve derin (!), karsilastirmali din sosyolojisi alaninda uzmanlik yapmis (!) vizyonu genis vatandaslar da var tabii. Ancak son cikan kararname geregince ne diyoruuz?

Bu da bir gorus tabii :)

Halbuki Efendimiz Aleyhisselam zamaninda kadinlar deve ve at sirtina atlayip yolculuk yapabiliyorlardi. Her donemin ulasim araci degisiyor malum..

Bu ulkede bayan sofor olmak cok sufer:P Bu ulkede kadinlara pozitif ayrimcilik var:) Erkek olsam itiraz ederdim:P

Ayrica kadinlar daha az kaza yaptiklari ve daha az kazaya sebebiyet verdikleri icin araba sigortalari erkeklere gore daha dusuk. Yani daha az para oduyorlar erkeklere gore. Bir de kadinlar kotu sofor derler:P

Neyse Allah herkesi kazadan beladan korusun inshallah..

Maksa demeyeyim, moderen diyeyim :))

Mubarek..:)

tahin,
sıkıcı

tahin said...

Duzeltme:
Maksa diil makas :)

tahin
hem sıkıcı hem geyik

tahin said...

tahin is back!

tahin said...

12:03:56 ile 6:51:17 arasinda uyku ile vuslat bulunmamistir..

tahin said...

Zikir kalbin ilacı,
İbadetin baş tacı..

..

Hay Allah! Hu Allah!

tahin,
irticaci

tahin said...

Kardeşim çek virdini,
Hay Allah! Hu Allah!

Unut bütün derdini,
Hay Allah! Hu Allah!

Mahsun etme kalbini
Hay Allah! Hu Allah!

tahin,
mürteci

ladybird said...

Yobaz tahin ben uyurken bos durmamis anlasilan :P

Sen moderen degilsin olamazsin da! Moderen nedir 3 cumle ile anlat bakem hele :P

heh heh analtamazsin ki, bilmiyorsun ki, sen yobazsin iste yobaz!

sikmabas
ladybird

Bâd-ı Sabâ said...

- Burası ne olmuş böyle yaa, pembe pembe...

- Hiç sevmem hiççç :o)

Ctrl+Merhaba
Kâzım Mızrak


> Hayırlı olsun, dilerim.

ladybird said...

Hos geldin Kazim Mizrak efendi ;)

Merhabaa..

Pembe, en romantik ve narin renktir. Ayni zamanda sakinlestirici bir etkisi vardir. Arastirmalara gore; pembe insanlari yatistiriyor ve kalplerini yumusatiyor.

Pembe ile bahara merhaba demek istedim. ;)

Tesekkurler bu arada..

life said...

Havasına, suyuna, taşına,toprağına...

...

Bir başkadır benim memleketim...


Not:Arabanda pek bi güzelmiş;)

Anonymous said...

bilgisayarla içiçe olupta,cüzdanında pul taşıyıp,mektup yollamana şaşırdım doğrusu,hala böyle hoş şeyler yapanlar varmış.

tahin said...

tahin is second time back!
:)

Moderenin tarifini vermek mesele degil ladybird hanim:)Istersen 3 dilde vereyim sana tarif.. Kurabiye mi bu tarifini verelim hem:P
Papagana ezberletsen o da verir tarif:P Ne kadar ozumsedin sen ondan bahset :)) Sikmabas seniii:P Git sen beynini yikat :))

Kazim Mizrak,
Ben de sevmem :))

h2s3t,
amin kardesim, cumleten inshallah. Gel sen de katil, uzak kalma:) Bizim muhabbetimiz herkese acik:) Bu arada araba kullanirken dikkat et, Allah kazadan beladan korusun..

ahsen,
Ladybird adina ben tesekkur edeyim:))
Yeni resimler bekliyoruz evet ladybird:P
Gezdir beni yeni resim cekelim :))

Sehnaz,
katiliyorum sana.. Tasina topragina..
Arabasindan is yok onun beyaw:P
Kulustur duldul iste :))

anonymous,
Burada mecburen zarf&pul vs kullanmak zorunda kaliyoruz. Biraz geri kalmis bir ulke:P Hala posta ile yuruyor bir suru is.. Illa ki zarfin&pulun gerektigi isler oluyor. Neyse ki posta hizmetleri hizli..


tahin
yobaz

Anonymous said...

arada bir güncel hayatın dışına çıkıp yanlızlık&çevre ile başbaşa kalmak güzeldir.

Bir tavsiye:
sayfaya 1280-1024 çözünürlükte baktığımda. resimler ile resimlere ait yazılar birbirinden çok bağımsız duruyor. yazıların konusundan ortaya çıkarılabiliyor resim&yazı ilişkisi. Tahminen temanın sabit genişlikte olmamasından kaynaklanıyor olmalı.
Çalışmalarında başarılar dilerim.

ladybird said...

Trafik, bayanlar ve asayis ile ilgili daha once bir yazi asmistim. Okumayanlar tekrar bakabilir verdigim linkten. Pembe Taksiler


Istanbul’da sofor olmak sirkte cambaz olmaktan farksiz. Londra’da ise korno sesinden uzak, stressiz ortamda yatarak araba kullanabilirsiniz.

h2s3t istanbul'da sofor olmak icin hem cambaz olmali, hem sabirli olmali, hem genis olmali.. olmalida olmali ;)

Istanbul’da 30 cesit trafik cesidi tesbit edilmis.

1.Sabah trafiği: Sabah 07-10.00 arası işe ve okula giden istanbulluların ilk çilesidir.
2.Akşam trafiği: Mesai sonu trafiğidir ki 17-20.00 arası belirir.
3.Servis trafiği: Okul öğrencilerini ve resmi kurumların servis araçlarının oluşturduğu trafik çeşidi.
4.Yağmur trafiği: Gökten asfalta bir damla düşmeye görsün!
5.Güneş trafiği: Özellikle soğuk ve yağmurlu birkaç günün ardından güneşin açtığı ilk gün trafik, yağmura rahmet okutur.
6.Kaza trafiği: Hız, yavaşlık, kurallara uymamak, dikkatsizli Aldırmayın, açın radyoyu sakinleştirici klasik müzikler dinleyin.
7.Yol çalışmaları trafiği: Asfalt dökme, üst geçit yapımı, şerit çizgisi boyama, İSKİ-İGDAŞ-TEDAŞ çukuru! "Yolda çalışma var" levhasını "Yolda trafik var" diye yorumlamadıysanız kabahat sizin.
8.Boğaz Köprüsü trafiği: Deveye hendek atlatmaktan zor olan trafik.
9.iftar saati trafiği: Ramazan ayında sabrınızı ölçmek için İstanbul'a eklenir.
10.Pazartesi trafiği: Hafta başında sabah saatlerinde belirir.
11.Cuma trafiği: Tatile kavuşma sevinciyle oluşur. Bu sevince katılmak isteyenler direksiyon başına!
12.Pazar trafiği: Özellikle öğle saatlerinde yoğunlaşan bir trafik çeşididir ki çoğunluğunu piknikçiler oluşturur.
13.Minibüs trafiği: Malum, klasik trafik!
14.Kamyon-otobüs trafiği: Trafik sıkışıklığının ilk sorumluları.
15.Miting trafiği: Çağlayan, Taksim ve Beyazıt meydanlarında eylem veya miting varsa sinirlenip bağırmanıza gerek yok. İlla bağırmak istiyorsanız aracınızı sağa çekip mitinge dahil olun.
16.Maç trafiği: Cumartesi-pazar ve çarşamba günü Beşiktaş, Kadıköy ve ikitelli civarına maç giriş ve çıkış saatlerinde uğramayın.
17.Otoban gişesi trafiği: Hafta sonu İstanbul'a dönüşlerde yaşanan hoş geldin kutlaması.
18.Resmi tören trafiği: Kutlamalar ve öncesindeki provalarda Vatan Caddesi civarına uğrayanların oluşturduğu izdiham.
19.Kar trafiği: İstanbul'u kilitleyen beyazlık!
20.E-5 trafiği: Sabahları Topkapı, akşam saatlerinde Avcılar istikameti, en işlek yolda en yavaş şekilde gitme keyfini tattırır.
21.Semt trafiği: İstanbul'un iş yoğunluğu olan Eminönü, Şişli, Kadıköy, Zeytinburnu, Taksim semtlerinin klasiği.
22.İnsan trafiği: Üst geçidi kullanmama inadı...
23.Şenlik trafiği: Ulusal ve uluslararası bir başarının ardını özellikle Taksim civarında belirir.
24.Eğlence trafiği: Cumartesi-pazar geceleri Ortaköy-Bebek sahilindeki yoğunluk.
25.Alışveriş trafiği: Büyük alışveriş merkezlerinin olduğu bölgelerde görülür.
26.Acemi şoför trafiği: ister bayan olsun ister erkek, fark eder mi?
27.Trafik polisi trafiği: Trafiği açmakla görevli trafik polisleri bazen tersini yapar ve trafiği kilitler.
28.Gerzek trafiği: Daha çok Porsche görünümlü Doğan, Şahin kullanan tiplerin iğne deliği boşluğuna dalma hadisesi.
29.At arabası trafiği: Ee et izinin it izine karıştığı İstanbul trafiğinde at arabasının işi ne diyeceksiniz ama...
30.Resmi trafik: Üst düzey bir yetkilinin geçtiği yol güzergah...

ladybird said...

merhaba ahsen
tahin hanfendi benim yerime cevap vermis herkese ama evsahibi olarak ben de bir kac kelam edeyim. Bu tahin'i zindana atmali ;) kimlik bunalimina girdi iyice :Pp

Ben de doga asigiyim, kalabalik ortamlari sevmiyorum. Mumkun oldugu kadar girmemeye gayret gosteriyorum. Insanlar tatile ciktiginda en cok fotograf cekerler. Yasadigi yeri nedense pek goruntulemezler. Digital teknonoji ile bu kuru yazismalar bile anlamli hal alabiliyor. Neden bahsettigini daha iyi ifade edebiliyorsun.

Sehnaz,
safak sayiyorum. ben de yakinda kavusacagim memleketime insaallah.. hasret bitecek!

anonymous,
cuzdanimda pullar ingiltere icin gecerli. resmi isler icin kullaniyorum sadece ;) ben de ne yazik ki eskide oldugu gibi mektup, kartpostal gondermiyorum:(

eselioglu,
guncel yasamimda da kalabalik icerisinde degilim cok sukur. evim, bahcem, ormanim ve parklardan ibaret hayatim uzun zamandir ;)

benim sayfa kendi bilgisayarimda gayet iyi gorunuyor. bugun kiz kardesimin bilgisayarindan baglandim, renkler ve fontlar farkli gorununce ne demek istedigini anladim. sablonla ugrasmak istemiyorum artik malum tatil hazirliklari basliyor. anladigim kadari ile sen bu isi seviyorsun. "view source" dan sablonu duzeltip bana mail ile gonderebilirsin ;) ne dersin ? :P ;)

peace,
ben teskekur ederim asil. Sen ne kadar sicak kanli birisin oyle masallah ;)

ladybird
havuclu kek

Av. Ertuğrul Harman said...

guzel fotograflar

Anonymous said...

yeterince kıskandık ve bilumum çatladık sayın balböceği :p
bülbül-altınkafes-vatanım olayındayım ama hala :)

bu arada
burdaki manzarada senle çayları içerken olan olacak, londra falan kalmayacak oratada eheueh


bl=20&hn=4931

Anonymous said...

html kodlamayı biliyorum ama göstermek istediğim link turkuazın sayfası değild :d

error error yani : )

ladybird said...

Ooo Seyrusefer hanimefendicigim ;))

Verdigin link her neresiyse surpriz olsun. Vatanima geldigimde London aklimin ucundan kosesinden bile gecmiyor zaten ;)

Caylari yudumlamak icin sabirsizlaniyorum ;)