Thursday, July 13, 2006

Cialdini’nin Mediacat kitaplarından çıkan başyapıtı “İknanın Psikolojisi” diyor ki, öncül algılama, sonraki algılamaları belirler. Önünüzde üç kova su var. En sağdaki sıcak, en soldaki soğuk, ortadaki de oda sıcaklığında. Önce sağ ve soldaki kovalara elinizi sokup sonra ortadakine iki elinizi birden daldırdığınız zaman kovadaki su sıcak mıdır, soğuk mudur? Sol elinize göre sıcak, sağ elinize göre soğuktur. Öncül algılamalar, gerçeğin yorumunu olduğu gibi değiştirirler.

8 comments:

life said...

Güle güle ladybird:(:(

Hoşgeldin ladybird;)

tahin said...

heheh cok komik maceralari var:) Hepsini yaz diye baski yapiyorum:) Ben bazilarina cok guldum:) Bak buraya da yazdim ladybird:P Anlatmak zorunda kalasin diye:))

Anonymous said...

niye "güle güle" ya da niye "hoşgeldin"? evet, gerçi maçları seyretmek için stat'lara girenlere "hoşgeldin" diyorlar bizim ellerde, hem de megafonla!

tahin said...

Yani anonymous?

ladybird said...

Allaha ismarladik.
Hosgordum Sehnaz ;)

tahin 3 gundur baski yapiyor yazmam konusunda lakin ben tembellik ediyorum. Bu gidisle hepsini unutacagim :)

Anonymous said...

arif olan anlar.

life said...

Güle güle çünkü Türkiye'den yani benim bulunduğum yerden gitti.

Hoşgeldin çünkü bloglar alemine geri döndü...

Leb demeden leblebiyi anlayanlardan olalım inş :))

tahin said...

Peh peh.. Arif'e gelene kadar, siradan insanlarin anlayacagi laflari edelim hele bir de, Arif surda dursun...