Thursday, August 24, 2006

Gunesten korunuyoruz zaten.....

"Heryerinizi kapatiyorsunuz, gunes gormeyen vucudunuz vitamin D'den mahrum kaliyor" sozlerini hemen hemen her tesetturlu bayan duyabilir.. Sahsen ben cok kez bu soru ile muhatap oldum.

Insani muhtesem bir sekilde yaratan Rabbim gunesin vucuda olan faydasini dusunmemis midir? Vucudu ona gore tasarlamamis midir? Bir taraftan ortunmeyi farz kilarken ote yandan kemiklere faydali olan gunes isinlarindan kadinlar mahrum kalmiyor. Arastirmalara gore el ve yuzun koruyucu surmeden haftada iki kez 10-15 dk gunes gorerek vucudun ihtiyaci olan vitamin D sentezinin karsilandigini acikliyor. Hatta sadece yanaklarin gunes gormesi kafi..

Demek ki vucudun vitamin D ihtiyacini karsilamak icin gunes altinda ciril ciplak soyunup yatmaya hic gerek yokmus. Dikkat edilmediginde fayda yerine zarari gorulebilir. Ne guzel bir dinimiz var. Her emirde bir hikmet var.. Ayrica uzmanlar evde bulunan lamba isinlari bile D vitaminini ve kalsiyum emilimini sagladigini soyluyor.. Yaratici kullarina sadece zararlari olanlari yasak etmis. Arastirmacilar halen neden uyudugumuzu, bebeklerin 3 aya kadar neye ve neden gulduklerini arastira dursun kuran-i kerimde her sorunun cevabini bulmak mumkun..

Elhamdulillah..

8 comments:

life said...

İSlamı insanlara yanlış tanıtmak için uğraşanların ucuz bahaneleri...

desertrose said...

Konuyla alakalı değil ama;
ladybird'ee mail atasım gelmişti ama meğer adresi yokmuş..Ne yapalım..Hoşgeldin demek isterim ama :.....

Anonymous said...

ladybird biraz geç oldu ama ne yapayım şimdi aklıma geldi:)
sen getirttin benim aklımdan bayağı çıkmıştı yani.

neyse sadede geleyim.
hani bu tatilde bir kişilik yerde bende olacaktım.hııı.söyle hele.
o kadar hazırlanmış bavul duruyo hala.benide götürseydin bu sorulara ben muhatab olur senin yerine basın açıklaması yapardım.
artık herşey için çok geç:)

bir kere bu konunun ne sonu gelir nede tartışması biter.yıllardır konuşulur,bilimsel açıklamalar yapılır.nato kafa nato mermer gene.

güneşin sadece kendi üzerine doğduğunu zannedenler için ne vahim bir durum.

mq said...

bilimsel açıklamalar uzmanlara da kar etmiyor. bize tıp egitiminde hala imam hatip ogrencileri üzerinde yapılan testlerde d vitaminlerinin ortalamanın altında oldugu soyluyor prof olmus hocalarımız. cunku diyorlar, onlar kapatıyorlar..

lamba ışığının da d vit. sentezi için yeterli oldugundan emin degilim. camdan da degil, direk güneş ışığının daha faydalı oldugunu soyluyorlar. tabi tarafsiz bir bilimden soz edemedigimiz icin türkiye'de, kesin bir şey soyleyemiyorum.

konu ile alakasız dipnot: hoşgeldin!

tahin said...

Verecegim link resmi ve bilimsel bir sitenin linki. Milli Saglik Institusune bagli (sanirim ABD'nin) bir site.

D Vitamini

Ne diyormus bakalim:

Ten to fifteen minutes of sun exposure at least two times per week to the face, arms, hands, or back without sunscreen is usually sufficient to provide adequate vitamin D

Haftada 2 kere, 10-15 dakika; ellerden, kollardan, yuzden YA DA sirttan alincak gunes isigi vucut icin yeterli D vitaminini karsiliyormus.

Eski zamanda koyluler plaj, guneslenme mi bilirmis? Tarlada calisirken aliyorlarmis D Vitaminlerini. Eski topraklarin bu zamanin insanindan daha saglikli olmasi sanirim bu konudaki tartismalari da sonlandiriyor.

Ayrica Arabistan'da, kadinlarin neredeyse hic yakalanmadigi hastalik hangisidir? Cilt kanseri..

Tum bunlarin disinda; islamiyet kadinlarin havuza, denize girmesini ya da guneslenmesini yasaklamiyor ki? Uygun kosullarda kadinlarin bunlardan faydalanma haklari var. Ancak bayanlara ozel plaj, otel vs yapildiginda millet ayaga kalkiyor! Vay efendim, yobazlar nasil haremlik-selamlik guneslenir!

Hem kadinlar gune sisigi alamiyor diye yaygara yaparkar, hem de kadinlara ozel plaj yaptiginizda ayaga kalkarlar. Sizin derdiniz kadinin D Vitamini alamiyor olusus degil miydi/ Neden islami kesimin kadinlarini D Vitamininden mahrum etmeye calisiyorsunuz madem oyle?!

Yok, derdiniz islami kesmin kadinlarini da et pazarina cariye diye sunmaksa.. Tabii o zaman yaygarayi basarsiniz..

ERDIL said...

Ben halen paylasilamayan seyi anlamis degilim.
1. Günes isinlarinin bize nasil ulastigi dir.
Bu gün Sudiarabistan da olan günes isinlari ile Ingilterede bize ulasan günes isinlari rasinda dünya kadar fark vardir bunu orta ögretinde bize ögretmislerdi.Dikey,yatay gibi.
D vitaminine gelince bu gün Avrupa da her ne kadar yuvalarda cocuklarimiz günesten faydalansalar bile zaman zaman yapilan testler sonucu bunu haplarla destekledikleri malumumuzdur.
Gelelin öteki mevzuu ya.Sene 1960 li yillar.Sehir Antalya Türkiye de Turizim konusunda tek sehrimiz konumundaydi.Yer bugünki Iskele yatlarin kotralarin devamli hareket ettikleri yer o zamanda öyleydi.Plaj mermerli.Sabahtan bayanlara ögleden sonra ailelelere acikti.
Kimse rahatsiz olmuyor du.Kimsenin aklina yukarda yazilan yazilar gelmiyordu.Simdi gelelim esas mevzuya neden bu gün o zamanlar norm olan seyler bu gün düsüncelerimizi ikiye bölmüs durumda.Dini konumda o günle bugün arasinda bir degisiklikler olmusda benim mi haberim yok.Yoksa birileri eksikliklerini örtbas etmek icin mevzulari baska yönemi cekmek istiyor.Asagi yukari hepimiz biraz kalem yalamisiz.Hatta bilgisayarda kullaniyoruz.Islami kabulunden bu yana Türklere haz bir giyim tarzimizi tarih icinde bulabiliriz.Bana fikrimi soracak olursaniz.Kapaniklik veya ibadet önce insanin icinde olmali.Saygi sevgi kalplerimizden disimiza yayilir.Eger benim niyet ve amelim kötü ise beynimde en kapanmis bir varligi bile ciplak,en ciplak dolasani da kapali görebilirim.
Saygilarla.

ladybird said...

sehnaz,
her birey kendisi arastirip ogrenmeli islami hatta her dini arastirip bilgi sahibi olmali.

desertrose,
hosbuldum:) mailleselim, ben sana yazarim ;)

suveyda,
benimle tatil yapabilmek icin cok enerjik ve canli olman gerekiyor.:P ben tatile gidiyorum ama kendimi oyle bir yoruyorum ki ancak evime dondugumde dinlenebiliyorum. varim dersen seneye ayarlariz. Allah kismet ederse seneye dag basina cikmak istiyorum ;)

montargisli quentin,
hosbuldum, sen de hosgeldin:)
simdiye kadar yapilan arastirmalarda "tesettur giyim kemik erimesine neden oluyor" tarzinda haberler cok yapildi. hatta bu arastirmalari Fatih bolgesinde yogunlastirip genc kizlarda kemik erimesi baslangicinin cok yuksek oldugunu aciklamislardi.

tahin,
kaynak icin tesekkur ederim.

ayn bey,
siz de hosgeldiniz.
paylasilamayan seyi ben de anlamis degilim. anladigim ve bildigim sey ise londra'da kendimi ozgur hissetmem cunku burada her fikri sorgulama hakkina sahibiz. her fikre sahip olabiliyor, istedigin herseyi giyebiliyor ve bunlari yaparken yargilanmiyor, sorgulanmiyorsun. 99 da caprice otele ilk gittigimde bayanlara ozel plaj vardi. o sene mahkemelik oldugundan tekrar gittigimde plaji kullanamamistik. cesme'de yine bayanlara ozel plaji olan otele gittim. orada da merakli gazeteciler yuzunden cok dikkatli olmasi gerekiyor bayanlarin, her an helikopter yahut tepelerden zoomlayarak goruntu alabilirler korkusu yasaniyor. bu sene buyuk ada resort'a gittim. orada da bayanlara ayrilmis koy var. ama onca acik varken nedense hep ozel plajlar insanlarin dikkatini cekiyor ve gecen tekne yahut baska sekilde rahatsiz ediliyor bayanlar. sizin de ornek verdiginiz guvenilir huzurlu ortamlar artik yok ne yazik ki..

herkes birbirine saygi duysa, disa degil dediginiz gibi ice baksa bu olumsuzluklar yasanmaz herhalde.

Ibadet konusunda dusuncenize saygi duyuyorum. kalp temizligi ve iman basta geliyor elbette.

Allah’a iman, Ona ibadeti gerektirir. Iman bir iddiadır; ispatı ise ibadettir. Ibadetlerin basta geleni ise emirlere itaat ve yasaklardan kacmaktir..

saygi ve sevgilerimle..

ERDIL said...

Tahin kardesin sayfasinda yorumunuza cevap vermek istemedigim icin sayfaniza yazmayi uygun gördüm.Turban konusunda Ans.aciklamanizi okumustum.Bu konuda zaten daha evvelde bu konu üzerinde bilgim vardi.Benim aklimimn hale almadigi sey bazi seylerin simgelesmesi veya simgelestirilmeye de calisilmasi.Ben de Berlinde yasiyorum.Bu gün havuza veya göl kenarlarinda suya girenlerin cogu üstsüz dolasiyorlar.Kimseyi de bu durum ilgelendirmiyor.Bu gün Antalya yöresin de de gelen cogu yabancilar da bu sekilde suya girdiklerini biliyorum.Mevzu benim görüsümce Erkegin kadini kullandigi düsüncesindeyim.Ne yazikki Atatürk Türkiye'sinde.Kadinlarimiz her gecen gün o günlerde kazanmis olduklari haklarini yavas yavas adini ne koyarsaniz koyun geri veriyorlar.Kimse kimsenin inanc ve düsüncelerine karisamaz ve zorliyamaz.Syn.Aydasun.blogspot.com tikliyarak Kadinlar hakkinda yazilanlari okuyabilirsiniz.Bu günki haberlerde Hac da kadinlar ilgili bir haber vardi.Saudi araplarin kadin konusundaki düsüncelerini yansitan.
Verilmis haklarin muhafaza edilmesi bile basaridir.Yoksa bir kisinin basini örtmesi veya acik gezmesi yanliz benim görüsümde fiziki bir görünümden ileri gitmez beni ilgilendirer ne düsündügü topluma yetistirecegi evlatlaridir.
Saygilarimla.