Thursday, August 24, 2006

tatilde yediklerim :)

Tahin'in "Gezdigin yerleri, gordugun guzellikleri bosver yedigin ictiginden haber ver" dedigini duyar gibi oluyorum:P



Bizim koyde her mahallede bir firin bulunur. Kadinlar ekmek pisirmek istediginde once gun belirler. Liste sirasina gore hazirlik yapilir. Koyde ekmek pisirmek cok azhmetli bir is. Butun gun ayriliyor, hamur yogurulup 1 haftalik ekmek pisiriliyor. Koylulerin zahmetli ugraslarini gordukce hep sukrediyorum cunku bizler cok rahat icerisinde yasiyoruz..Neyse mancarli coregi cok sevdigim icin annemin akrabalari firindan gun alip tekne ve gorulen kaplarda hamurlari hazirlayip bizi davet ettiler. Corekleri taze taze pistikce erik suyu ile yedik..

Istanbul'da iken haftasonu icin arkadasimin annesinin yasadigi Tayakadin koyune gittik . Sabah kahvaltisinda teyzemiz, erkenden kalkip esi ile patatesli ve peynirli gozlemeler hazirladi.. teyze coluk cocuk, torun sahibi oldukca yasli birisi. ilk gun terasta cay icerken benim psikoloji okudugumu ogrendi. kizindan bunu duyar duymaz "hmm demek dr olacaksin yavrum, benim seninle konusmam gereken bir mesele var, hic kimse gelmesin odaya cok ozel goruseceklerim. gizli kalmali" dedi. bunu duyduguma cok sasirdim cunku koy yerinde onun yasindaki bayanlar psikolojinin ne oldugunu bilmezler.. ayrica ozel ve gizli gorusulmesi gerektigini belirtmesi beni sasirtti. teyzemizin masallahi vardi..:)

Buda sac kebabimiz. sivi yag, tereyagi, et, sebze asama asama eklendi. icerisine sevgi katildi dolayisiyla yemegimiz cok lezzetli oldu :)


Yemegimizin son hali.. koskoca tavayi tertemiz yapana kadar sunnetledik.

Bahcede yetisen sebzelerden yapilan tursular..


Semaverimiz 2 gun boyunca hic bos kalmadi, mis gibi havada cay icmeye doyamadik. Bahcede bulunan ceviz agaclarindan topladigimiz yesil taze cevizleri zar zor kirip yedik. 2 hafta gecmesine ragmen ellerim hala kinali:) bogurtlen, misir ve diger yediklerimi simdilik es geciyorum.. tahin daha fazla dayanamaz bu iskenceye eminim:P

Rabbim kimseyi aclikla terbiye etmesin.. Verdigi nimetlere ne kadar sukretsek azdir..

5 comments:

Anonymous said...

laydbird bu yapılırmı ya:)
herkesten beklerimde senden beklemezdim.
şimdi sorun nemi?
sorun şu
çok açımmmmmm:)

keşke şöyle birşey olsa.bloğunda gösterdiklerini çıkarıp yeme imkanı:)
olur olur.bu teknoloji böyle giderse ben bile ışınlanırım oraya.

yok daha fazla dayanamayacam bu işkenceye.acil yiyecek birşeyler bulmam lazım.koşabildiğim kadar uzaklaşmam lazım bloğundan:)

ALLAH kimseyi açlıkla imtihan etmesin..(amin)

tahin said...

Sen bana pisbogaz mi demek istiyorsun ladybird:P

İbn-i Sina said...

ladybird senin köyünün adı neydi? davetsiz bir misafiriniz var da :))

ladybird said...

peace,
tesekkur ederim. gezdigim, yedigim gordugum hersey cok guzeldi elhamdulillah.. yediklerimin hepsini anlatamiyorum tabi ;) istahim o kadar cok acildi ki bir kac kilo aldim gider gitmez.. donmeden once kilolari da orada biraktim ;)

suveydacigim,
asil herseyi benden beklemelisin:P beni iyi tanidigini dusunuyorum ;) beraber olsun demek isterdim lakin cok gec kaldin coook:)

est tahincigim, dun annemin borek ve dolmalarini visne suyu ile nasil goturuyordun anlatma mi istemezsin herhalde hi? :)

ibn-i sina,
benim koyumun adi harmankoy. sagda linklerin arasinda kuzenim ryu'nun hazirladigi siteyi ziyaret edersen ulasim hakkinda fikir edinebilirsin ;)

koyum gibisi yok, kendi koyum oldugu icin soylemiyorum ama hem tarihi yonunden hem diger her yonden 1 numaradir ;)

life said...

Teyze ne dedi çok merak ettim şimdi ben ;)