Tuesday, August 29, 2006

gelin ata binmis...



gelin icin suslenen at.

geleneksek koy dugunleri ne guzeldir. geleneksel dugun kiyafetleri, ceyiz hazirlanirken duyulan heyecan, konu komsunun yardimlasarak ceyizi sermesi, ceyizin sandik ile evden cikartilmasi, kucuk kina, buyuk kina, kazanlarla pisen pilavlar, dugun icin hazirlanan yufkalar, davetiye yerine koy ahalisini davet icin kapi kapi dolasarak verilen corekler, koy meydaninda erkekleri oynarken seyreden kadinlar.. daha neler neler.. bir baskadir koyumun dugunleri..



gelin baba evinden cikartilirken cati ve balkonlardan torba torba sekerler atilir..tekbir getirilerek dualar esliginde biner gelin ata..once turbe ziyareti yapilir.



at uzerindeki geline toplu bir sekilde koy gezdirilir..



dugun pilavi topluca kasiklanir..

23 comments:

tahin said...

Gelin ata binmis..
Ya nasip demis..

Bayilirim koy dugunlerine:)

ladybird said...

Ben de.. At uzerinde gelin olmayi cok isterdim..

Sen hic koy dugunu gordun mu tahincigim ?

tahin said...

Ne o bana nisbet mi yapiyorsun:)

ladybird said...

Burada yapilan dugunlere cocuk goturemiyorsun. Davetiyede bunu ozellikle belirtiyorlar.

Koy dugunlerinin bir guzel yanida coluk cocugun gorup, hem ogrenip hem eglendigi, sekerler yiyip costugu gunler olmasi..

ladybird said...

heeeee :P
seneye gel de dugun gor sekerim, yaz aylarinda haftada 2-3 dugun olur..

tahin said...

Ingilizlerin koy dugunune gidelim bir gun:P
Bakalim onlar nasil yapiyormus;)

ladybird said...

koy dugunlerinin diger guzel yani ise; kiyafet alma, cantasini ayakkabisini yakistirma vs vs derdi yok. ister 3 etek giy, ister salvar.. ohh mis gibi...rahat ;) tam senlik:)

ladybird said...

ingilizler kilisede nikahi kiyip. kilisenin bahcesinde foto cekiyorlar sadece sanirsam :)

kiyas bile yapilmaz ;)

tahin said...

:)) 3 etek dersen millet 3 etegi ustuste giyip cikmis sanacak:)) E oyle koylulerin kilik kiyafetini falan ogrenecek halleri yok tabii insanlarin:P

Ay sekerim cok banaal:P Ne o oyle, pis pis hayvan kokulari icinde dugun mu olur caniiim:P

tahin said...

Su bulgurdan olsa da yesek:))

tahin said...

O degil de ladybirdcugum,
Burasini chat ortamina mi cevirdik nedir sekerim:P
Rezalet rezalet!!
:)

ladybird said...

dimi? yanina da hosaf.. sen simdi hosaf ne dersin:P

insanlar hakkaten koyluyuz demeye utaniyorlar deel mi? ben gurur duyuyorum. cocukken yaz tatilim gectigi gunleri, oynadigimiz oyunlar, ciktigimiz agaclari unutamam..

ladybird said...

yahoo ve hotmail msn, mail, telefon neyine yetmiyor? :P

bir rahat birakta saga sola yorum yazayim.. sikayetciyim senden :P

iyiki 5 hafta yoktum ;))

tahin said...

:P
Ay yeter, nereye baksam sen, nereye baksam sen:) Ay bir otur-dur blogunda ayol:))

tahin said...

ee Ladybird, hic sesin cikmiyor, ne is?
:)
Sizin gibi gencleri sahalarda ay sey, bloglarda gormek isteriz:P

tahin said...

Unutmusum sahi..
Bahcedesiniz..
Bana bak, bensiz gezip durma!
Yarin ben geldigimde de gezecegiz, ona gore!
Butun gezmeleri bugunden bitirme:P

İbn-i Sina said...

ben de bi köy düğünü görmek istiyoruum.. bundan kaç sene önce gerçi bir tane görmüştüm, ama köy düğünü denilebilir mi bilmiyorum.. orkestrası bile vardı da..
bu arada Allah muhabbetinizi arttırsın. birbirinizi çok seviyorsunuz anlaşılan.

emircan said...

Geçen yıl bir yakınımın düğünü aynen anlattığınız tarzda olmuştu.Çok da güzel olmuştu.Bu arada bu tahin hanım'a siz gelince bir şeyler oluyor galiba.Çok coşkulu bir hal alıyor gördüğüm kadarıyla:)Allah muhabbetinizi arttırsın.

ladybird said...

peace ve İbn-i Sina
bizim koye bekliyorum ikinizi de seneye ins:)

ibn-i sina tahin ile beni hacivat&karagoz'e benzetiyor herkes:)

amin hocam amin.
tahin hanimin hali vuslat coskusu olsa gerek. ;))

İbn-i Sina said...

bu davetinizi unutmayacagim efendim! kimseyi dinlemem, divani takarim koluma gelirim seneye ;)
Bu arada hanginiz hacivat hanginiz karagöz? :))

mq said...

atıyorum,
tahin karagözdür, ladybird hacivat?

tahin said...

He canim,
aynen oyle:)

Yar bana bir eglence..
;)

Uyuz olan ben, hanimefendi olan ladybird:P Nickinden belli zaten baksaniza, "lady" :))

ladybird said...

evet evet, karagoz her ise burnunu sokar, her ise karisir:P
hacivat'in soyledigi her kelimeyi manupule eder:P

ne cok seyrederdik cocukken..