Thursday, February 23, 2006

Yeni Sistem...

Ingiltere'deki egitim sistemi Turkiye'den bir miktar farkli. Burada universite 3 yil, Master 1 yil, Doktora 3 yil. Hatta hizlandirilmis kursla universiteyi 2 yilda da bitirebiliyorsun. Tabi bunlar full time egitim icin gecerli. Part time egitimler bir kac yil daha uzun suruyor. Su anda universite 2. siniftayim, yaz kursu alarak 2,5 yilda bitirmeyi dusunuyorum. Egitim Psikolojisi alaninda doktora yaparak devlet okullarinda calisan egitim psikologu olmak istiyorum..

Bu yila kadar egitim psikolojisi alaninda master yapma imkani vardi, hatta doktora icin once o alanda masteri sart kosuyorlardi. Ancak cikan yeni yasayla onumuzdeki yildan itibaren ogrenci istese de egitim psikolojisi masterini yapamayacak. Sadece master yapmak isteyenler icin bu kotu bir haber. Ancak bunun iyi yani bu alandaki doktoraya master yapmadan baslama sansi doguyor.

Hukumetin boyle bir karar cikartmasinin sebebi egitim psikologu aciginin cok olmasindan kaynaklaniyor. Ama bu karardan sonra onumuzdeki 3 yil boyunca masterli mezun olamayacagi icin zaten az olan e. psikologu sayisi iyice yetersiz olacak. Ama yine de ben kendi adima seviniyorum cunku master yapmadan doktoraya baslayabilecegim insaAllah.

Haberi okumak isterseniz buraya tiklayin.

3 sene doktora ama bunun sadece ilk senesi okula gitme sarti var. ilk sene ders aldiktan sonra son iki sene maasli staj yapma hakki var. Zaten bu alanda acik oldugu icin is bulmak hic zor degil. Ben de insaAllah musluman ozel okullara basvurmayi dusunuyorum. Kismet olursa egitim ve deneyimlerimi musluman toplumuna hizmet icin kullanmak istiyorum.Ingiliz devleti de bireylerin kendi toplumlarina hizmet vermesine cok destek sagliyor. Ingiltere'de diger Avrupa ulkelerinin tersine kisilerin kimliklerini korumalarina cok onem veriliyor. Mesela bugunlerde Almanya ve Danimarka'da sokaklarda bile Almanca ve Danish dilini kullanma zorunlugu getirmeye calisiyorlar. Oysa Ingiltere'de devlet kendi kolejlerinde kendi bunyesindeki azinliklarin dillerini ogretiyor. Her turlu resmi belgede azinliklarinin dillerinde de aciklamalar bulunuyor. Tabi Ingilterenin de bu konuda bazi sartlari var, mesela ingiliz vatandasligi icin ingilizce bilme sartini kosuyorlar. Bu kadar kusur kadi kizinda da bulunur ;-)

11 comments:

emircan said...

Birikim ve deneyimlerinizi müslüman topluma hizmet için kullanma düşünceniz takdire şayan.Allah yürüdüğünüz yolda yar ve yardımcınız olsun!

ladybird said...

Alah c.c. razi olsun..

zootechnist said...

İnşallah sizin gibi düşünenlerin ve çabalayanların sayısı artarda müslümanların ruh sağlığı düzelir.Buna gerçekten çok ihtiyacımız var.Allah bu yolda yar ve yardımcınız olsun

Anonymous said...

düşüncelerinizi gerçekleştirebilme yolunda ve her zaman allah yardımcınız olsun.

Anonymous said...

Büyük Britanya İmparatorluğu'ndan gelen bir yaklaşım biçimidir bu bence.

Anonymous said...

Büyük Britanya İmparatorluğu'ndan gelen bir yaklaşım biçimidir bu bence.
cenkunal

Anonymous said...

Allah muvaffak eylesin, eğitim psikolojisi çok önemli bir alan..inşallah çok iyi işler yaparsınız..
meslektaşınız pur

ladybird said...

Yorumlariniz icin cok tesekkur ederim..Dualar ve dilekler karsiliklidir..

sevgili pur, bilgilerini, tecrubelerini paylasirsan cok memnun olurum..

Anonymous said...

tabii, az da olsa tecrübem paylaşmaktan memnuniyet duyarım, sizinkileri duymak da aynı şekilde memnun eder beni..

Anonymous said...

eğitim psikolojisinden iyi anlayan birinin fikirlerine, talebelerin problemlerinde yardımcı olma adına ihtiyacımız olacagı kuskusuz. Allah sizi hayırlarda istihdam eylesin inş. -edib-

ladybird said...

Gordugum kadari ile bu ulkede ogrencilerden cok velilerin egitime ihtiyaci var yeni fikirlere..Allah razi olsun sizden..

Dualarinizi eksik etmeyin..