Tuesday, April 10, 2007

Evening of Inspiration 2007


Dun aksam kardesim ile Islamic Relief tarafindan duzenlenen "Evening of Inspiration" programina katildik. Bagimsiz bir kurulus olan Islamic Relief 1984 yilinda Dr Hany El Banna tarafindan Uk'de kuruldu. O zamandan beri uluslararasi hizmet ve yardimlarina devam ediyor. Dogal felaket ve acil durumlarda yardim disinda irk, cinsiyet ve din gozetmeden yerel topluma da ekonomik ve sosyal gelismesinde yardimci olmaktadir.

Islamic Relief dort ana alanda hizmet sunuyor;

- Emergency Relief, Development, Orphans, Waqf

Islamic Relief'in misyonu; dunyadaki fakir ve istirap ceken insanlarin acisini hafifletmek. "Whoever saved a life, it would be as if he saved the life of all mankind" Qur'an 5:32

Evening of Inspiration her yil farkli sehirlerde duzenleniyor. Bu programlarin amaci dunya capinda bulunan fakir ve yetim cocuklara yardim toplamak. Easter bayramina denk gelen hafta sonu ve bank holiday pazartesi olmasi nedeniyle konsere katilim coktu. 3000 kisinin izledigi programda katilimcilardan £ 135 bin toplandi. Bu sadece Londra'da duzenlenen konserde toplandi ki diger sehirlerde de buna benzer rakamlar bagislandigini duydum. MasaAllah diyorum.. Gercekten sevindirici bir rakam. Dun gece once £ 10 bin, £ 5 bin, derken herkesin gucunun yettigi miktarda 100 pounda kadar bagis yapabilecekler saptandi. Formlar dolduruldu. Tekbir sesleri ile bagista bulunanlar icin dua edildi. Ogrendigime gore Islamic Relief dunya capinda 20 bin yetim cocuga yardim ediyormus.

Anne, baba, kardeslerimiz, teyze, amca, dayi, anneanne, dede, babaanne, kuzenler vs ile birlikte kalabalik aile ve akraba cevresinde buyuyenlerin cok kismetli oldugunu dusunuyorum. Ne kadar sukretsek azdir. Ancak butun bu saydigimiz insanlarin sevgisinden mahrum yasayan pek cok cocuk var bu dunyada. Savasta, hastaliktan dolayi yahut farkli nedenlerden anne baba, ailesini kaybetmis cocuklar mevcut dunyamizda. Dun aksam izledigim sinevizyon gosterileri ve canli konusmalardan cok etkilendim. Artik tv'de izlediklerimizden etkilenmiyor uzuntu duymuyoruz. Gorsel olarak alisinca kalbimiz de rahatsiz olmuyor.. yetim cocuklar ve anneleri tarafindan yazilmis mektuplari dinleyince icim bir tuhaf oldu.. Onlara maddi destekte bulunarak daha komforlu yasamalarini saglamiyoruz. Hayat ile olum arasinda kalmis insanlari kurtariyoruz. Dunyanın bir ucunda ayagına diken batan bir musluman kardesimizin acisini hissetmemiz gereken bir dinin mensubuyuz. Ama musluman kardesler olarak tek vucut olamiyoruz. Duyarli davranamiyoruz. Kis uykusundan uyanamiyoruz.. Gunde bagislayacagimiz £1. fakir ulkelerde yasayan bir cocugun hayatini kurtarabilir.

Program kurani kerim acilisi ile basladi ancak ilk kismi kacirdik. Merkeze normalde araba ile gitmiyorum fakat dun tatil olmasi nedeniyle congestion charge da yok diye toplu tasit ile ugrasmak istemedim. Tam Royal Albert Hall'un bulundugu yola girecektim ki polis ordusu ile karsilastik. Meger bir kac kisi tabanca ile vurulmus ve yol kapanmis. Siyah taksi soforune alternatif gidebilecegim yol sordum. "teror ataklarindan dolayi gidemezsiniz" diye sert bir sekilde yanit verdi. Her gordugun silahli saldiriyi teror atagi, her gordugu musluman terorist sanma amcacigim.. Yolun kapanmasi ile binaya arama ve bulmamiz uzadi.

Salona girip atmosferi gorunce disarida yasanan stres aninda unutuldu. Sahneye yakin sol tarafta bulunan balkonlardan birinde yerimizi aldik. Ilk sahne alan sanatci Hamza Robertson idi. Ardindan Imad Rami cikti sonra Zain Bhika ile Dawud Wharnsby birlikte duet yapti. Mo Amer Texas'da yasayan Filistin asilli komedyen. Henuz yeni evlenmis olan Amer bayanlarin erkeklerden daha zeki oldugunu vurguladi :D Diger ilgimi ceken soz ise (kimin soyledigini hatirlamiyorum) "If you educate one man you will educate one person. If you educate one woman you will liberate the whole nation" yani "eger bir erkegi egitirsen bir insan yetistirmis olursun. Bir kadin egitirsen butun ulusu kurtarirsin" :) ilk duydugumda bayan olarak feminist bir yaklasim oldugunu dusundum. Hem kadin hem de erkege sorumluluk dustugunun bilincinde olmali ve duzgun insan yetistirmek icin caba gostermeli.. Komedyenimiz Amer'in youtube da yayinlanmis sokak roportajlarini izlemistim daha once. Dun gece roportaj esnasinda aldigi cevaplardan bahsetti biraz. Dinlemeniz icin yayinliyorum. Cevaplar cok komik.

Son olarak outlandish sahne aldi. Yani ortaligi yikti :P Ahh ahh cep telefonu ile boyle bir ortama gidersen ancak asagidaki fotograflari cekersin. (Acilen kendime dijital kamera alacagim) Seneye youtube de izletirim cektigim goruntuleri insaAllah. :)

Outlandish grubundan Isam uzun beyaz entarili olan. Kendim uzun goruntu alamadigim icin Youtube dan bir sarkisini ekliyorum.



Seneye tekrar unique bir gecede bulusma temennisiyle..

6 comments:

Bâd-ı Sabâ said...

@

Bu tür etkinlikler.. topluma yön gösterir niteliktedir.

Eğer meydan boş kalırsa, kim pop star olmak ister.. tarzı programlar düzenlenir.

Ki, genç nesil.. iyiyi doğruyu bu fenâ yollarda arar hâle gelir.

K. Mızrak

Bâd-ı Sabâ said...

@

Klip için (de) teşekkür ederiz, ben de bu klibi arıyormuşum zâten ) İzlediğim kadarıyla örnek alınası bir yolculuk, hikâye edilmiş.. herkese, nasip olması duâsıyla.

Anonymous said...

Güzel bir etkinlik gerçekten.... Sahne güzel, dinleyiciler güzel, amaç güzel, içerik biraz bizim malumatımız dışında, malum lisan mahrumiyeti) ve daha entersanı da " beyaz elbiseli prensler" in konser ve komedyenlikleri güzel.

Bu kadar güzelliği bir arada yakalayıp bizlere sunan ladybird'bu hizmeti daha da güzel

Başka ne denir bilmem ki......

Anonymous said...

Why can't I post a comment, dear Ladybird? Am I being ignored?
:(((

ladybird said...

Evet Kazim bey cok haklisiniz..

O gece 3000 kisi var demistim ama salon 8000 kisilikmis, az once wikipedia da okudum. Zamaninda 9000 kisiyi de agirlamis. Izleyicilerin cogu genclerden ibaret idi. Uk'de musluman genclerin masallahi var bu konularda. London events adli mail grubuna uyeyim. Her hafta onlarca program duzenleniyor. Bu Londra'da yasamayi sevmemi saglayan nedenlerden birisi..

Bundan boyle ara ara outlandish klipleri yayinlayacagim. Hep birlikte izler dinleriz o zaman..

Sevgili Gonul Pinari,
Yorum guzel, yorumu yazan guzel bir yurege sahip.. baska ne denir ki..? Tesekkur ederim.

Beyaz atli prensi; beyaz tesbihli ve beyaz elbiseli seklinde degistiriyoruz. bilginize arz edilir efendim :) bundan boyle hayaller bu yonde olsun:P

dear wise,
Ofcourse you are not ignored. What makes you say that? Actually I was wandering where you were :)I didn't receive any comments from you. I'll still change the comment mod system now.

Anonymous said...

ilk olarak islamic channel dan çekilen
http://www.youtube.com/watch?v=LCrhLhhqmnc
bu görüntülerden outlandish'i görebilirsiniz.
ikinci olarakta outlandish'in türk forum sitesi;
www.outlandish-tr.com açılmıştır.haberiniz ola:)....