Monday, January 29, 2007

Aşurenin mânâsı, “nurlu yaşamak” demektir.

Aşure Günü Duası

“Allahumme mâ amiltü min amelin fî hâzihis-seneti mimmâ neheytenî anhü ve lem terdahû ve lem tenhehû, ve hamilte annî ve afevte ba’de kudratike alâ ukûbetî ve deavtenî ilet-tevbeti ba’de cür’etî alâ ma’sıyyetike,
Allahümme innî estağfiruke minhü fağfirhü lî, ve mâ amiltü fîhâ mimmâ
terdâhü ve ve’adtenî aleyhis-sevâbe, fetekabbelhü minnî velâ takta’ racâî minke yâ kerîmü.”

Meali:

“Allah’ım bu sene içerisinde işlediğim ve beni sakındırdığın şeylerden sakınmadığım, razı olmadığın ve hoşlanmadığın şeyler işledimse beni affeyle. Bana yüklediğin vazifelerden dolayı beni affettin ve beni tevbeye çağırdın, çeşitli günahlar yaptıktan sonra tevbemi kabul buyurdun. Allah’ım Sana istiğfar ederim, Senden bağışlamanı isterim. Beni bağışla, razı olduğun amellerden işledimse bana vaad ettiğin sevabı benden kabul et. Umudumu Senden kesme Kerîm olan Allahım.”

4 comments:

Anonymous said...

Bazı öğretmenler vardır, çocuğu sıfta bırakmamak için bir çok imkânlar ve fırsatlar verirler.Sınav sorularını mümkün olduğu kadar kolay sorduğu gibi, bir sorunun cevabını yarım yamalak verenlere bile tam puan verirler.

Bazı öğretmenler de zayıf alanlar fazla olursa, o sınavı iptal edip yeni bir sınav yapar.Olmadı, sınavı tekrarlar. Daha da zayıf alanlar varsa onları bir de kurtarma sınavına tabi tutar. Ama her şeye rağmen sınıfta kalmak isteyen müzmin tembeller için ise yapacak fazla bir şey yoktur.
İşte Rabbimiz de, kullarını cehennemden kurtarıp cennetine koymak için bize çok çeşitli imkan ve fırsatlar takdim ediyor. Bir günahı bir yazarken, bir sevabı on yazıyor. Yıl içinde bir çok özel gün ve geceler ihdas ederek, kullarını affetmek için bahaneler yaratıyor. Üç aylarda ve kandillerde bire binlere, kadir gecesinde ise otuzbine varan sevaplar veriyor.

İşte muharrem ayı ve aşure günü de, böyle ikramiyeli ve bol sevaplı günlerden birisidir. Bu günü oruçlu geçirip dua ile değerlendirenler de bu rahmet ve bereketten istifade etmiş olacaklardır.

Üç kurşluk dünya menfaati için nelere başvurmuyoruz? İndirim yapan mağazaların önünde kuyruklar mı oluşturmuyoruz, promosyonlu satışlardan istifade etmek için uykularımızı mı bölmüyoruz, "bir alana 1 bedava" diyen yerlere yetişmek için işimizi mi bırakmıyoruz. Halbu ki böyle özel günlerde Rabbimiz bir hizmete karşı binler ücret veriyor.

Böyle bir alış veriş imkânı varken bunu ihmal edip ücretini bile alamadığımız dünya işlerine sımsıkı sarılırsak, acaba akıllı olduğumuzu idda etmeye hakkımız var mı?

Neysa bu hamur çok su götürür, kısa kesiyor hepinizin muharrem ayı ve aşure gününüzü tebrik ediyorum.

Aşure sevmeyenler de sevenlerin iştahına ortak olup lezzet alabilirler.

Selam ve dua ile efendim.

ladybird said...

Her zaman oldugu gibi cok guzel yorumlamissiniz.. Firsatlari degerlendirenlerden oluruz ins. Tesekkurler..

Not; asureyi cok severim...

bahar said...

ben de bayilirim asureye, dua yi paylastigin icin de cok tesekkurler, asure gununun manasini daha iyi anlamaya vesile oldu, sevgiler

ladybird said...

Saolasin baharcigim. Ozellikle yabanci ulkelerde yasayanlar icin asure yapilip yabanci komsulara dagitilabilir. Burada diyalog society cok guzel kartpostal tarzinda kartlar hazirladi. Bir tarafinda asurenin anlami diger tarafinda ise tarifi yer aliyor. Bir kase asure ile bu bilgiyi dagitmak sicak komsu iliskilerinin artmasina faydali olacaktir.

Denemeli..
Sevgiler..