Sunday, January 15, 2006

Yemeklerden Sonra Yapilmamasi Gereken 7 Sey!!

Bloglarda bir cok kisi yemek tarifleri, muhtesem hazirlanmis masalari yayinlarken ben de yemek sonrasi dikkat etmemiz gerekenleri yayinlamak istedim..Tam tesekkullu hazirlanmis sofralarimin ben de resimlendirip burada sergileyebilirim ama bulan var bulamayan var diye gerek gormuyorum acikcasi..neyse yedigimiz ictigimiz biz de kalsin:)

Az yemek, az icmek, az uyumak, bir de az konusmak ve az internet sadece cok okumak gerekli diyorum..

Yemeklerden Sonra Yapilmamasi Gerekenler
Sigara icmeyin: Uzmanlarca yapilan deneyler, yemeklerden hemen sonra icilen bir sigaranin 10 sigaraya esdeger oldugunu kanitlamistir.

Hemen meyve yemeyin: Yemeklerin pesinden yenen meyveler midenin havayla sismesine neden olur.

Cay icmeyin : Zira cay yapraklari yogun asit icerir. Bu madde tukettigimiz gidalardaki proteinin hazmini zorlastirir.

Kemerinizi gevsetmeyin: Yemekten sonra kemeri gevsetmek bagirsaklar uzerinde istenmeyen basinc farkina ve istenmeyen sonuclarina neden olur.

Banyo yapmayin - Denize girmeyin: Banyo yapmak ellerdeki, bacaklardaki ve vucuttaki kan akisini hizlandirir, boylece mide cevresindeki kan miktari bu durumda azalir. Bu da midemizin sindirim sistemini zayiflatir. Dolasim bozuklugu hizli dokularin beslenmesini engeller ve sok nitelikli sonuclar dogurabilir.

Yurumeyin: Insanlar cogu zaman, yemeklerden sonra 100 adim yurumek 99 yasina kadar yasamanizi saglar derler. Gercekte bu dogru degildir. Hemen yurumek sindirim sisteminin aldigimiz gidalardan besinlerin emilimini engeller.

Hemen uyumayin: Aldigimiz gidalar yeterince sindirilemez. Bu durum bagirsagimizda gastrit ve enfeksiyona onderlik eder.

1 comment:

Editör said...

hersey iyi güzel de sigarayi da gectim ama takriben 30 dak sonra cay icerim ben :)