Sunday, January 01, 2006

Sense and Sensibility


Sinav stresi iyice sarmis olmali ki ders calismak disinda ne kadar acele olmayan is varsa onlar ile ugrasiyorum..Az once kuzenimin tavsiye ettigi 'sense and sensiblity' adli filmi seyrettim..Jane Austen'in romanindan sinemaya uyarlanmis.Senaryo 18. yuzyilda Ingiltere'deki toplumun yasayis, hal tavirlari ile birlikte 2 kiz kardesin askini anlatiyor..abla mantikli bir asik kardes ise cilgin romantik asik:))..18. yuzyil ingilizcesi oldukca agir oldugundan konuyu tam anlamak icin 2 kere seyretmek gerekebilir..
Ben cok begendim..romantik film sevenlere tavsiye ederim..kucuk kizkardes yani (kate winslet) askindan yataklara dusuyor ama sonunda mantikli bir secim yapabiliyor:)
Filmden bir sahne;
"Oh! Mama, how spiritless, how tame was Edward's manner in reading to us last night! I felt for my sister most severely. Yet she bore it with so much composure, she seemed scarcely to notice it. I could hardly keep my seat. To hear those beautiful lines which have frequently almost driven me wild, pronounced with such impenetrable calmness, such dreadful indifference!"
(Marianne yani Kate, Shakespeare kitaplarini elinden dusurmeyen siir gibi konusan bir kiz)

1 comment:

NeLLy said...

hic austen okumamistim, hazir filmi varken kestirmeden bilgi sahibi olalim, bir de ingiliz ingilizcesi duysun kulagimiz da pasi silinsin diyerekten buyuk bir coskuyla oturdum basina lakin begenemedim bu filmi. kirilgan, pek narin ve begenilmekten baska derdi olmayan ahmak kadinlari anlatiyor. 'yalan mi, degil' deseniz yeridir; oyledir, ama ne bileyim canim sikildi. bi de mutlu son boyle cocuk masali gibi olmus. keske onbes yasinda olsaydim dedirten turden :)